Országos Rendőr-főkapitányság (a továbbiakban: ORFK) elkötelezett amellett, hogy a honlapját és kapcsolódó webtartalmakat a közszférabeli szervezetek honlapjainak és mobilalkalmazásainak akadálymentesítéséről szóló 2018. évi LXXV. törvény szerint akadálymentessé tegye.
Ezen akadálymentesítési nyilatkozat az ugyintezes.police.hu (a továbbiakban inNOVA portal) weboldalaira vonatkozik.

Megfelelőségi státusz
Az ORFK által végzett önértékelés alapján az inNOVA portal teljes mértékben megfelel a közszférabeli szervezetek honlapjainak és mobilalkalmazásainak akadálymentesítéséről szóló 2018. évi LXXV. törvény előírásainak.

Az akadálymentesítési nyilatkozat elkészítése
E nyilatkozat 2019. október 17-én készült.

Visszajelzés és elérhetőségek
Az akadálymentesítéssel kapcsolatos észrevételek, kérdések az adatvedelem@orfk.police.hu e-mail címen küldhetők meg.

Végrehajtási eljárás
Az akadálymentesítéssel kapcsolatos észrevételek és kérdések feldolgozásáért az ORFK Hivatal felelős.

Fájlnév Hatályosság kezdete Letöltés
Akadálymentestési nyilatkozat, magyar (v1.0) 2019.10.17
Akadálymentestési nyilatkozat, angol (v1.0) 2019.10.17

 

Hatósági kirendelések ügyintézése

A rendőrségi eljárások lefolytatásához szolgáltatást nyújtó külső ügyfelek (külső igazságügyi szakértő/ a kirendelt védő/tolmács (szakfordító)) a kirendelésükkel összefüggő szakvéleményeik, valamint költségeik benyújtásához kapcsolódó feladataik elvégzését - a belső ügyintézési folyamatok hatékony támogatása, gyorsítása érdekében, továbbá a hatósági kapcsolattartás elektronikus ügyintézési előírásokból következő elvárásainak való megfelelés szerint tehetik meg. Az elektronikus ügyintézéshez biztosított űrlapok a kapcsolódó költségek jogszabály szerinti meghatározott rögzítését teszik részükre lehetővé.

Az egyes rendőrségi hatósági eljárások során bevont szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása és beküldése, a kirendelés tárgyának megfelelő szakvélemény, szakfordítás, továbbá a díjmegállapító határozat elleni panasz, illetve a kirendeléshez kapcsolódó számla elektronikus űrlapon keresztül történő benyújtására 2021. december 27-től az alábbi ügytípusok által van lehetőség.

Űrlap azonosító

Űrlap elnevezése

KIREND-01

Szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása, beküldése, illetve a kirendelés tárgyának megfelelő dokumentum beküldése (szakvélemény, szakfordítás stb.)

KIREND-02

Panasz benyújtása a díjmegállapító határozat ellen (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő)

KIREND-03

Kirendeléshez kapcsolódó számla beküldése (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő)

 

A beküldés Ügyfélkapun, valamint a Szervezeti tárhelyen (Cégkapu/HKP) keresztül lehetséges.

A szervezeti tárhelyen történő beküldéshez a bejelentkezett személy ügyfélkapu felhasználójának ügyintézői jogosultsággal kell rendelkeznie a szervezeti tárhely felett. Az összerendelést a tarhely.gov.hu oldalon lehet beállítani.

Tárhelykezeléssel kapcsolatos további részletek a https://cegkapu.gov.hu oldalon találhatók.

Az https://ugyintezes.police.hu/ címen elérhető Portálon az ügyintézői bejelentkezését követően a Menü ->  Meghatalmazáskezelés ->  Szervezeti meghatalmazások menüpontban van lehetőség a gazdálkodó szervezet nevében történő ügyintézéshez szükséges adatok rögzítésére.

A rögzített cégadatok beajánlásra kerülnek az űrlapok kitöltésekor, valamint beküldés során az itt megadott cégkapu tárhelyéről fog a beadvány beérkezni az ORFK hivatali kapujára.

Új rögzítése

Új gazdálkodó szervezet adatainak rögzítésére az Új gomb megnyomása után van lehetőség.

A megjelenő ablakban Cégkapu tárhely esetén annak 8-jegyű azonosítóját szükséges megadni, amely legfeljebb 8 karakter és csak számokból állhat, általában megegyezik a cég adószámának első 8 számjegyével.

A megjelenő ablakban  Hivatali Kapu tárhely esetén a hivatalikapu rövidnevét szükséges megadni, amely legfeljebb 10 karakter hosszú, tartalmazhat nagy betűket és számokat is.

Egy személy akár több gazdálkodó szervezet nevében is eljárhat, ez esetben valamennyit az Új gomb segítségével rögzíteni szükséges.

A regisztrált gazdálkodó szervezetek az Űrlapokon egy legördülő listából kiválaszthatók és a rögzített adatok beajánlásra kerülnek:

Címzett hatóságként az ORFK valamennyi, KÉR címmel rendelkező szerve szerepelhet, melyek kirendelő határozat készítésére jogosultak. Az űrlapokon a címzett hatóság meghatározása automatikusan történik, a kirendelő/díjmegállapító határozat iktatószáma alapján, megváltoztatni nem lehet.

A határozat iktatószáma a kirendeléssel érintett ügy típusa alapján irányított, bevitelekor a rendszer ellenőrzi a hivatkozott határozat létezését a rendőrség belső szakrendszereiben. Ha a felvitt iktatószám nem található meg a modulban, akkor azt a rendszer hibaüzenettel jelzi.

Ha a felvitt iktatószám létezik, akkor megjelennek az űrlapon az irattal kapcsolatos legfontosabb információk.

Kirendelő határozaton, ha szerepel 13 karakterből álló kirendelés azonosító adat, akkor a felületen a „A kirendelő határozat egyedi azonosítója” mező kitöltését és a helyesen, egyezően megadott ügyszám ellenőrzését követően az elkészített űrlap automatikusan iktatásra kerül az érintett ügyben új alszámként. Ha a kirendelés azonosító nincs kitöltve, ugyanúgy befogadásra kerül az elkészített űrlap, azonban a befogadott űrlap iktatása ez esetben manuális folyamattal valósulhat meg.

A szükséges mellékletek feltöltéséhez a Mellékletek részben található Új feltöltés gombra kell kattintani és a számítógépről betallózni a feltölteni kívánt mellékletet.

A Véglegesítés gomb megnyomása által az Űrlap kitöltése befejeződik, az adattartalom véglegesítésre kerül. A megerősítő kérdést követően (Igen válasz esetén) az Űrlap további módosítására nincs lehetőség, de a véglegesítés nem jelenti az űrlap benyújtását.

A véglegesítést követően az egész kitöltött űrlapot megtekinthetjük, azonban azt módosítani nem tudjuk.

Az Aláírás gomb megnyomásával (és a megerősítő kérdésre történő Igen válasz esetén) az Azonosításra Visszavezetett Digitális Hitelesítés KEÜSZ szolgáltatás segítségével a dokumentum elektronikus aláírása megtörténik.  

Aláírást követően létrejön az űrlaptartalom hitelesített PDF állománya, ami letölthető az űrlap alatti Mellékletek táblázatból.

A Beküldés gomb megnyomásával (a megerősítő kérdésre történő Igen válasz esetén) a Portál a felhasználó Ügyfélkapu vagy Cégkapu tárhelyéről eljutatja az aláírt űrlap és annak mellékleteiből készített beadványt az ORFK hivatali tárhelyére.

Az érdemi ügyintézés (a döntéshozás) az ORFK belső rendszereiben történik. A belső szakrendszer a beadvány érkeztetéséről és iktatásáról állapotjelzést küld az ügyfélkapun/cégkapun/hivatali kapun keresztül a felhasználónak.

 

More Blog Entries

Szolgáltatási Szabályzat új verziójának publikálása 2022. január 1-jén

Tisztelt Felhasználók! A Szolgáltatási Szabályzat új verziójának közzétételére 2022. január ...