In accordance with Article 36 of Government Decree 451/2016. (XII. 19.) on the detailed rules of electronic administration, upon request an authenticated electronic certificate must be issued for the applicant, of the current or past (not older than 5 years) content of published official information pages, with respect to the information requested.

On the present page, the Police makes its previously published information concerning electronic administration available downloadable for customers as follows:  

  • Regulations concerning electronic administration
  • Forms defining the process of electronic administration
  • Customer information related to electronic forms

<

Complaints regarding public safety, reports to the police 1248
Type of information Effective from Effective to Version Download
Hungarian Customer Information 2019.02.15 2020.12.17 v3.0
Hungarian Customer Information 2018.11.12 2019.02.14 v2.0
Hungarian Customer Information 2018.01.01 2018.11.11 v1.0
English Customer Information 2019.02.15 2020.12.17 v3.0
English Customer Information 2018.11.12 2019.02.14 v2.0
English Customer Information 2018.01.01 2018.11.11 v1.0

 

Complaints against measures taken by the police (form) RK-0101
Type of information Effective from Effective to Version Download
Form 2018.11.13. 2020.01.31. v4.1
Form 2018.01.01 2018.11.12 v4.0
Hungarian Customer Information 2020.03.04. 2020.12.17 v4.0
Hungarian Customer Information 2020.02.01. 2020.03.03. v3.0
Hungarian Customer Information 2018.11.13. 2020.01.31. v2.0
Hungarian Customer Information 2018.01.01 2018.11.12 v1.0
English Customer Information 2020.03.04. 2020.12.17 v4.0
English Customer Information 2020.02.01. 2020.03.03. v3.0
English Customer Information 2018.11.13. 2020.01.31. v2.0
English Customer Information 2018.01.01 2018.11.12 v1.0

 

Ügyféltájékoztató az igazgatásrendészeti szolgálati ágat érintő új munkarend bevezetéséről

ÜGYFÉLTÁJÉKOZTATÓ

a kihirdetett veszélyhelyzet miatt – az igazgatásrendészeti szolgálati ágat érintő – új munkarend bevezetéséről

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatom, hogy kihirdetésre került az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő intézkedésekről szóló 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet, majd később a 45/2020. (III. 14.) Korm. rendelet és 46/2020. (III. 16.) Korm. rendelet melyek a különleges jogrend és veszélyhelyzetre vonatkozó szabályokat tartalmaznak.

A terjedő új koronavírussal (Covid-19) összefüggő egészségügyi és járványügyi krízis kapcsán áttekintettük az igazgatásrendészeti szolgálati ág hatósági eljárásainak menetét és a különleges jogrend időszakára egy új munkarend bevezetését, mivel a rendőrhatóság is kiemelten foglalkozik a koronavírus jelentette kockázatok csökkentésével. Felelős szervezetként nem csupán ügyfeleink és családjaik érdekeit tartjuk szem előtt, de kollégáink biztonsága is kiemelten fontos számunkra.

A felkészülés, a megelőzés ebben az esetben is kiemelten fontos. Javasoljuk, hogy Ön is tegye meg a lehető legtöbb óvintézkedést, hogy közös fellépéssel lassítani tudjuk az új koronavírus terjedését. Lehetőleg kerülje azokat a helyszíneket, ahol sokan fordulnak meg és ügyeinek intézését elsősorban elektronikusan kezdeményezze. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szabályokat a http://www.police.hu/hu/ugyintezes/elektronikus-ugyintezes linken érheti el.

A vírus terjedésének korlátozása érdekében az alábbiakra hívjuk fel szíves figyelmét:

  1. Az engedélyügyi eljárások esetén az általános ügyfélfogadás részleges felfüggesztésre került a veszélyhelyzet visszavonásáig. Az ügyek intézése elsődlegesen elektronikus úton történhet.
  2. Az ügyfélfogadás helyén és elektronikus úton is közzé tételre kerül egy telefonszám, melyen az ügyfélnek be kell jelentkeznie konkrét időpontra egyedi ügyintézésre. A bejelentkezéshez kapcsolódó elérhetőségek az egyes rendőrkapitányságok és rendőr-főkapitányságok közzétételi listáján érhetők el a www.police.hu címen. Az egyes rendőri szervek nevét a keresőbe beírva egyszerűen elérhető.
    Az egyedi ügyfélfogadás megkezdése előtt, az érintett személyt nyilatkoztatni fogják arról, hogy a megelőző 14 napban volt-e fertőzéssel érintett területen, illetve találkozott-e fertőzött vagy azzal érintkező személlyel. Ha igen, akkor az egyedi ügyfélfogadást félbe kell szakítani és azonnal értesíteni kell az illetékes hatóságot.
  3. Az elkészült okmányok, biztonsági okmányok átadása – a helyszíni azonnalos bejegyzésen alapulók kivételével – csak postai úton kerül kiküldésre az engedélyes természetes és jogi személyek részére is.

Felhívjuk a természetes személy magyar állampolgárok figyelmét, hogy a 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 4. § a) pontja szerint a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, 2020. március 12-ét követően lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek, ezért azok meghosszabbítását a vészhelyzet megszűnését követően kell kezdeményezni. Ugyan ezen szabály vonatkozik az engedélyek alapjául szolgáló hivatalos okmányok (pl. egészségügyi igazolások) érvényességére is.

Ha az alábbi állítások bármelyike igaz Önre, kérjük, hatósági ügyeit személyesen ne, hanem kizárólag elektronikus csatornáinkon intézze.

  • Az elmúlt 14 naptári napban külföldön tartózkodott.

  • Láz és/vagy a koronavírus fertőzés jeleit érzékeli vagy érzékelte magán az elmúlt 14 naptári napban.

  • Az elmúlt 14 naptári napban érintkezett fertőzött személlyel.

  • Legjobb tudása szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkezett olyan személlyel, aki az elmúlt két hétben érkezett Magyarországra.

Kérjük, ha nincsenek tünetei, akkor is csak a legszükségesebb esetben keresse fel hivatalainkat. Az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok az eljáráshoz kapcsolódó beadványukat elektronikus űrlap (ÁNYK vagy inNOVA űrlap, e-papír) alkalmazásával, ügyfélkapus azonosítást követően küldje meg. Cégek esetében – az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése a) pontja alapján – kötelező a cégkapus azonosítást követő elektronikus ügyintézés.

ORFK Rendészeti Főigazgatóság Igazgatásrendészeti Főosztály

More Blog Entries

Űrlapokkal kapcsolatos változások 2020.04.01-jén

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2020. április 1-én (szerdán) 07:30-08:00 óra ...

Új űrlap publikálás 2020.04.20-án

Tisztelt Felhasználók! Az RI-0802 inNOVA űrlap 2020. április 20-án kerül bevezetésre és az ...