In accordance with Article 36 of Government Decree 451/2016. (XII. 19.) on the detailed rules of electronic administration, upon request an authenticated electronic certificate must be issued for the applicant, of the current or past (not older than 5 years) content of published official information pages, with respect to the information requested.

On the present page, the Police makes its previously published information concerning electronic administration available downloadable for customers as follows:  

  • Regulations concerning electronic administration
  • Forms defining the process of electronic administration
  • Customer information related to electronic forms
Application for access to data of public interest and data public on grounds of public interest (National Police Headquarters) 100142
Type of information Effective from Effective to Version Download
Hungarian Customer Information 2018.01.01 2020.12.17 v1.0
English Customer Information 2018.01.01 2020.12.17 v1.0

 

Application to access personal data with national classification (Access licence) – (National Police Headquarters) 100011
Type of information Effective from Effective to Version Download
Hungarian Customer Information 2020.06.25 2020.12.17 v2.0
Hungarian Customer Information 2018.01.01 2020.06.25 v1.0
English Customer Information 2020.06.25 2020.12.17 v2.0
English Customer Information 2018.01.01 2020.06.25 v1.0

 

Application for information/rectification concerning the processing of personal data (National Police Headquarters) 100141
Type of information Effective from Effective to Version Download
Hungarian Customer Information 2018.01.01 2020.12.17 v1.0
English Customer Information 2018.01.01 2020.12.17 v1.0

 

Application to conduct research in the archives of the Police 100010
Type of information Effective from Effective to Version Download
Hungarian Customer Information 2018.01.01 2020.12.17 v1.0
English Customer Information 2018.01.01 2020.12.17 v1.0

 

Tájékoztatás általános tételű eljárási illetékekről

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatom, hogy az egyes adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény alapján módosultak az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény egyes rendelkezései 2021. január 1-től. Az eljárási illeték megfizetésére vonatkozó szabályrendszer az igazgatásrendészeti szakterület által lefolytatott eljárások esetében is változást eredményezett.

Az általános tételű eljárási illetékkel (3000 forint) érintett ügytípusok esetében (RI-0207, RI-0210, RI-0215, RI-0217, RI-0109, RI-0113, RO-0002, RO-0006, RI-0300, RI-0301, RI-0302), az űrlapok illetékfizetési kötelezettséget tartalmazó, költségekre vonatkozó elemblokkok eltávolítása folyamatban van. A 2021. január 1-jét követően benyújtott, a fentiekben megjelölt űrlapok esetében illeték fizetési kötelezettség a kérelmezőt nem terheli!
 

More Blog Entries

Új űrlapverziók publikálása 2020. december 18-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2020. december 18-án (péntek) 07:30-08:00 óra ...

Új űrlapverziók publikálása 2021. január 18-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. január 18-án (hétfő) 07:30-08:00 óra között ...