The service you are currently using serves to inform visitors of data related to administrative procedure conducted against them for having violated a rule falling within the scope of strict liability and the actual state of the case, and to look into picture evidence establishing the case. By using the service, clients may be acquainted with their rights and obligations, and can also download the standard forms most frequently used. The system ensures all this quickly and simply upon entering the registration number of the decision and the number plate of the vehicle.

While using the service, it is not possible to access personal data. Independently of using the service, clients are entitled to inspect documents of the procedure at the public administration authority or the police station competent by their home address or seat address.

ABased on Act I of 1988 on road traffic (hereinafter: Kkt.), the keeper of the vehicle is responsible for the vehicle kept or used by him or her complies with rules on maximum allowed speed, passing of railway crossing, traffic light signals, using the hard shoulder on motorways, entry prohibition, limited traffic areas (zones), mandatory traffic direction, the protection of environment and road tolls to pay for using sections subject to fees in line with the length of section used. Pursuant to the Act, violating the above rules entails the imposing of an administrative fine ranging from HUF 10,000 to 300,000 against the keeper of the vehicle or the person taking over the vehicle to use.

The on-site recording of violations is done by the staff of the competent police headquarters and police stations conducting service on public areas but the procedure is carried out by the Public Administration Authority Service of the Vas County Police Headquarters or that of the Szabolcs-Szatmár-Bereg County Police Headquarters.

In the interest of swift case management let us draw your attention to the following important information.

Following 1 February 2014, proceedings concerning violations carried out in Baranya, Győr-Moson-Sopron, Fejér, Komárom-Esztergom, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém and Zala counties and in Budapest are conducted by the head of the Vas County Police Headquarters. In case of violations carried out in Bács-Kiskun, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád, Pest and Szabolcs-Szatmár-Bereg counties, the head of the Szabolcs-Szatmár-Bereg County Police Headquarters has jurisdiction.

In the course of the public administration procedure, submissions of the client can be lodged to the authority appearing in the decision delivered by using one of the following addresses:


 

Vas Megyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
9700 Szombathely, Söptei út 85.

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
4807 Vásárosnamény, Jókai út 15.


Submissions shall be addressed to the competent authority.

Information over the telephone are provided by a Call Centre available at +36 94 515-230 (Szombathely) and +36 45 526-000 (Vásárosnamény) using a call management programme and voice menu, whereby you have the possibility to indicate your claim to inspect the documents. Call centre operators also inform the clients orally of their rights and obligations and of the date and time when the documents can be inspected at the police stations competent by their home address or seat address.

Current services of the portal currently do not include the management of cases related to the road tolls to pay for using sections subject to fees in line with the length of section used.

 

       

Új űrlapverziók publikálása 2022. január 01-jén

Tisztelt Felhasználók!

2022. január 1-jén (szombat) 07:30-08:00 óra között az alábbi űrlapok új verziójának közzétételére kerül sor.

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Lőfegyver hatástalanítására vonatkozó engedélykérelem

RI-0610

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Muzeális fegyver sportlövészeti célú használat iránti engedélykérelem - szervezet esetén -

RI-0622

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem polgári rendeltetésű lőtér üzemeltetéséhez

RI-0623

 

Működésbeli változások:

RI-0610 inNOVA űrlap esetében:

  • az űrlapelnevezés aktualizálása;
  • Kérelem tárgya” mező elhelyezése;
  • A „Kérelemmel kapcsolatos engedély-adatok” blokk kiegészítése a leadni vagy megsemmisíteni kívánt lőfegyver fajtákkal, illetve, a kérelem tárgyától függően a lőszerre (töltény) vonatkozó lehetőségekkel;
  • lőszer adataira vonatkozó mező-blokk elhelyezése;

RI-0622 inNOVA űrlap esetében:

  • az űrlapelnevezés aktualizálása;
  • a melléklet csatolására vonatkozó felhívás elhelyezése az űrlapon;

RI-0623 inNOVA űrlap esetében:

  • az űrlapelnevezése aktualizálása;
  • Telephely” blokk eltávolítása;
  • kérelem tárgyának aktualizálása (lőtér üzemeltetési engedély vagy lőtérszabályzat módosítása);
  • lőtérszabályzat módosítása esetén hivatkozási szám megadására vonatkozó mező elhelyezése;
  • a „Tevékenység helye” ismétlődésének lehetővé tétele;
  • a melléklet csatolására vonatkozó felhívás elhelyezése az űrlapon.

 

Az új űrlapverziók publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

More Blog Entries

Űrlapok a hivatali tárhellyel rendelkező ügyfelek számára megnevezésű témacsoport megszűnése

Tisztelt Felhasználók! 2021. december 15-én (szerda) 07:30-08:00 óra között az új ...

ÁNYK űrlapok kivezetése 2022. január 01-jén

Tisztelt Felhasználók! Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. ...