A Térképeken megjelenő adatok tájékoztató jellegűek.

Nyomtatványok alatt letölthető beadványok kitöltéséhez alkalmazás, és ügyfélkapu, cégkapu regisztráció szükséges.

Ügyintézés során a belépéshez-, valamint Nyomtatványok kitöltéséhez szükséges kötelező adatokat az ügyfél, vagy képviselője számára kiküldött határozat tartalmazza.

Nyomtatvány beküldéséhez illeték megfizetésére lehet szükség.

Ügyintézés elektronikus támogatást nyújt az ügy adatlapok megtekintésére, valamint az ezekkel kapcsolatos beadványok kezelésére, bírságok, és illetékek megfizetésére. A rendelkezésre álló funkciók mellett a funkciókat használó állampolgárok felelőssége az ügyintézés során előírt határidők betartása.

 

Az oldal által biztosított elektronikus ügyintézési funkciók mellett az állampolgárok számára továbbra is rendelkezésre állnak az eddig használható ügyintézési módok:

  • Beadvány: Papír alapon, postai levélként

  • Illeték: Illetékbélyeg vásárlásával

  • Bírság: határozat mellett megküldött postai csekken

 

Technikai Információk


A weboldal a HTML5 és CSS3 technológiáit használja és reszponzív kialakítású, ezért nem csak asztali, hanem mobil böngészőkben is megfelelően jelenik, optimalizálva az adott (800 x 480 vagy annál nagyobb felbontással rendelkező) eszköz felbontására. Az oldal a legismertebb és széles körben használt böngészők mindegyikére tesztelve lett. Ingyenesen letölthető, támogatott böngésző verziók:


Asztali böngészők:

  • Mozilla Firefox 4.0 vagy frissebb,

  • Google Chrome: 4.0 vagy frissebb,

  • Opera: 11-es főverzió vagy frissebb,

  • Internet Explorer: 11-es főverzióra lett optimalizálva,

  • Safari: Windows-on az 5.1.7-es verzió,

  • Mac-en a 6-os főverzió vagy frissebb.

Mobil böngészők:

  • Internet Explorer 10 vagy frissebb,

  • Google Chrome 36 vagy frissebb,

  • Mozilla Firefox for Android 32 vagy frissebb,

  • Safari iOS 7-es verziója vagy frissebb.

 

Az oldal akadálymentes változata a WCAG 2.0 A szabványának megfelelően támogatja a vakok és gyengénlátók számára készített felolvasó programokat.

 

Jogi nyilatkozat


Az Országos Rendőr-főkapitányság – mint a Rendőrség honlapjának üzemeltetője – ezúton tájékoztatja a látogatókat, felhasználókat a személyes adatok kezelése körében követett gyakorlatáról, az adatok védelme érdekében megtett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintettek jogairól, ezek érvényesítésének lehetőségeiről.

 

1. Az adatkezelő, valamint az adatkezelés jogalapja
Az adatok kezelője az Országos Rendőr-főkapitányság (1139 Budapest, Teve u. 4-6.).
Az adatkezelés jogalapja a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. törvény 5.§ (1) bekezdés a) pontja alapján az érintett hozzájárulása, amely jelen esetben azzal valósul meg, hogy a tájékoztató tartalmának ismeretében a látogatók, felhasználók jogosultak eldönteni, hogy a tájékoztatóban rögzített feltételek mellett igénybe veszik-e a szolgáltatást.

 

2. A kezelt adatok
2. a.) A Rendőrség honlapjának látogatásával egyidejűleg rögzítésre kerül a látogatás kezdő időpontja, a látogató számítógépének IP-címe, valamint – amennyiben a látogató számítógépe megadja – a böngésző és az operációs rendszer típusa. E két utóbbi adat felvétele kizárólag statisztikai célokat szolgál, nem kerül összekapcsolásra a többi rögzített adattal. A Rendőrség honlapja az állapot kezelésére használ cookie-t, és egy úgynevezett session ID-t használ, melyek nem tartalmaznak személyes adatot. A Session ID az oldal elhagyásakor automatikusan törlődik, a cookie (engedélyezés esetén) a Session ID által tárolt állapotba való visszatérést segíti.

 

3. Az adatkezelés célja
3. a.) A 2. a.) pontban megjelölt adatok felvételének célja látogatottsági statisztikák készítése, az adatkezelés továbbá biztonsági célokat is szolgál. Az adatkezelő a megjelölt céloktól eltérő célra a személyes adatokat nem használja.

 

4. Az adatkezelés időtartama
4. a.) A 2. a.) pontban megjelölt adatok 4 hétig tárolódnak, ezt követően helyreállíthatatlanul törlődnek.

 

5. Az adatokhoz hozzáférők köre
5. a.) A 2. a.) pontban megjelölt adatokhoz a Rendőrség weboldalának rendszergazdái férhetnek hozzá. Személyes adatokat a megjelölteken kívül harmadik személyeknek nem adunk át. Ez nem vonatkozik az esetleges, törvény alapján kötelező adattovábbításokra, amelyekre csak rendkívüli esetekben kerülhet sor. Az adatkezelő az egyes hatósági adatkérések teljesítése előtt minden egyes adat tekintetében megvizsgálja, hogy valóban fennáll-e az adattovábbítás jogalapja, kötelezettsége.

 

6. A felhasználók jogai személyes adataik kezelésével kapcsolatban
A 2. a.) pontban megjelölt adatok automatikusan rögzülnek, a többi, a felhasználó személyéhez szorosabban köthető személyes adatok megadásáról maguk a felhasználók döntenek. Személyes adatai kezeléséről a felhasználók tájékoztatást kérhetnek. Az adatkezelő kérésre tájékoztatást ad az érintettnek az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

 

7. Jogérvényesítési lehetőségek
Az a felhasználó, aki úgy érzi, hogy a Rendőrség honlapjának üzemeltetői megsértették személyes adatai védelméhez való jogát, igényét polgári bíróság előtt érvényesítheti, vagy kérheti az adatvédelmi biztos segítségét is. Az erre, valamint az adatkezelő kötelezettségeire vonatkozó részletes törvényi rendelkezéseket a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény tartalmazza.

 

A fentiekről bővebben tájékozódhat az Információk, és Jogszabályok menüpontok alatt.

 

Az ügyintézéssel kapcsolatban az alábbi Közigazgatási Hatósági Szolgálatokhoz (KHSZ) fordulhat további segítségért:

Szombathelyi KHSZ ügyfélszolgálat


+36-(94) 515-230
9701 Szombathely
Pf.: 53

Vásárosnaményi KHSZ ügyfélszolgálat


+36-(1) 443-5709
4807 Vásárosnamény
Jókai út 15.

 

       

Hatósági kirendelések ügyintézése

A rendőrségi eljárások lefolytatásához szolgáltatást nyújtó külső ügyfelek (külső igazságügyi szakértő/ a kirendelt védő/tolmács (szakfordító)) a kirendelésükkel összefüggő szakvéleményeik, valamint költségeik benyújtásához kapcsolódó feladataik elvégzését - a belső ügyintézési folyamatok hatékony támogatása, gyorsítása érdekében, továbbá a hatósági kapcsolattartás elektronikus ügyintézési előírásokból következő elvárásainak való megfelelés szerint tehetik meg. Az elektronikus ügyintézéshez biztosított űrlapok a kapcsolódó költségek jogszabály szerinti meghatározott rögzítését teszik részükre lehetővé.

Az egyes rendőrségi hatósági eljárások során bevont szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása és beküldése, a kirendelés tárgyának megfelelő szakvélemény, szakfordítás, továbbá a díjmegállapító határozat elleni panasz, illetve a kirendeléshez kapcsolódó számla elektronikus űrlapon keresztül történő benyújtására 2021. december 27-től az alábbi ügytípusok által van lehetőség.

Űrlap azonosító

Űrlap elnevezése

KIREND-01

Szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása, beküldése, illetve a kirendelés tárgyának megfelelő dokumentum beküldése (szakvélemény, szakfordítás stb.)

KIREND-02

Panasz benyújtása a díjmegállapító határozat ellen (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő)

KIREND-03

Kirendeléshez kapcsolódó számla beküldése (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő)

 

A beküldés Ügyfélkapun, valamint a Szervezeti tárhelyen (Cégkapu/HKP) keresztül lehetséges.

A szervezeti tárhelyen történő beküldéshez a bejelentkezett személy ügyfélkapu felhasználójának ügyintézői jogosultsággal kell rendelkeznie a szervezeti tárhely felett. Az összerendelést a tarhely.gov.hu oldalon lehet beállítani.

Tárhelykezeléssel kapcsolatos további részletek a https://cegkapu.gov.hu oldalon találhatók.

Az https://ugyintezes.police.hu/ címen elérhető Portálon az ügyintézői bejelentkezését követően a Menü ->  Meghatalmazáskezelés ->  Szervezeti meghatalmazások menüpontban van lehetőség a gazdálkodó szervezet nevében történő ügyintézéshez szükséges adatok rögzítésére.

A rögzített cégadatok beajánlásra kerülnek az űrlapok kitöltésekor, valamint beküldés során az itt megadott cégkapu tárhelyéről fog a beadvány beérkezni az ORFK hivatali kapujára.

Új rögzítése

Új gazdálkodó szervezet adatainak rögzítésére az Új gomb megnyomása után van lehetőség.

A megjelenő ablakban Cégkapu tárhely esetén annak 8-jegyű azonosítóját szükséges megadni, amely legfeljebb 8 karakter és csak számokból állhat, általában megegyezik a cég adószámának első 8 számjegyével.

A megjelenő ablakban  Hivatali Kapu tárhely esetén a hivatalikapu rövidnevét szükséges megadni, amely legfeljebb 10 karakter hosszú, tartalmazhat nagy betűket és számokat is.

Egy személy akár több gazdálkodó szervezet nevében is eljárhat, ez esetben valamennyit az Új gomb segítségével rögzíteni szükséges.

A regisztrált gazdálkodó szervezetek az Űrlapokon egy legördülő listából kiválaszthatók és a rögzített adatok beajánlásra kerülnek:

Címzett hatóságként az ORFK valamennyi, KÉR címmel rendelkező szerve szerepelhet, melyek kirendelő határozat készítésére jogosultak. Az űrlapokon a címzett hatóság meghatározása automatikusan történik, a kirendelő/díjmegállapító határozat iktatószáma alapján, megváltoztatni nem lehet.

A határozat iktatószáma a kirendeléssel érintett ügy típusa alapján irányított, bevitelekor a rendszer ellenőrzi a hivatkozott határozat létezését a rendőrség belső szakrendszereiben. Ha a felvitt iktatószám nem található meg a modulban, akkor azt a rendszer hibaüzenettel jelzi.

Ha a felvitt iktatószám létezik, akkor megjelennek az űrlapon az irattal kapcsolatos legfontosabb információk.

Kirendelő határozaton, ha szerepel 13 karakterből álló kirendelés azonosító adat, akkor a felületen a „A kirendelő határozat egyedi azonosítója” mező kitöltését és a helyesen, egyezően megadott ügyszám ellenőrzését követően az elkészített űrlap automatikusan iktatásra kerül az érintett ügyben új alszámként. Ha a kirendelés azonosító nincs kitöltve, ugyanúgy befogadásra kerül az elkészített űrlap, azonban a befogadott űrlap iktatása ez esetben manuális folyamattal valósulhat meg.

A szükséges mellékletek feltöltéséhez a Mellékletek részben található Új feltöltés gombra kell kattintani és a számítógépről betallózni a feltölteni kívánt mellékletet.

A Véglegesítés gomb megnyomása által az Űrlap kitöltése befejeződik, az adattartalom véglegesítésre kerül. A megerősítő kérdést követően (Igen válasz esetén) az Űrlap további módosítására nincs lehetőség, de a véglegesítés nem jelenti az űrlap benyújtását.

A véglegesítést követően az egész kitöltött űrlapot megtekinthetjük, azonban azt módosítani nem tudjuk.

Az Aláírás gomb megnyomásával (és a megerősítő kérdésre történő Igen válasz esetén) az Azonosításra Visszavezetett Digitális Hitelesítés KEÜSZ szolgáltatás segítségével a dokumentum elektronikus aláírása megtörténik.  

Aláírást követően létrejön az űrlaptartalom hitelesített PDF állománya, ami letölthető az űrlap alatti Mellékletek táblázatból.

A Beküldés gomb megnyomásával (a megerősítő kérdésre történő Igen válasz esetén) a Portál a felhasználó Ügyfélkapu vagy Cégkapu tárhelyéről eljutatja az aláírt űrlap és annak mellékleteiből készített beadványt az ORFK hivatali tárhelyére.

Az érdemi ügyintézés (a döntéshozás) az ORFK belső rendszereiben történik. A belső szakrendszer a beadvány érkeztetéséről és iktatásáról állapotjelzést küld az ügyfélkapun/cégkapun/hivatali kapun keresztül a felhasználónak.

 

Több blog bejegyzés

Szolgáltatási Szabályzat új verziójának publikálása 2022. január 1-jén

Tisztelt Felhasználók! A Szolgáltatási Szabályzat új verziójának közzétételére 2022. január ...

Új űrlapverziók publikálása 2022. február 15-én

Tisztelt Felhasználók! 2022. február 15-én (kedd) 07:30-08:00 óra között az alábbi űrlapok ...