Az Ön által jelenleg igénybe vett alkalmazás azt a célt szolgálja, hogy a látogatók egyszerűen tájékozódhassanak a velük szemben az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések elkövetése miatt folytatott közigazgatási eljárás adatairól és az ügyintézés állásáról, továbbá megtekinthessék a velük szemben folytatott eljárás alapjául szolgáló képi bizonyítékokat. Az alkalmazás segítségével az ügyfelek tájékozódhatnak jogaikról és kötelezettségeikről, továbbá lehetőségük nyílik a leggyakrabban használatos iratminták letöltésére. A rendszer mindezt az eljárás során a hatóság által hozott döntés iratazonosítója és a gépjármű rendszámának megadása esetén, gyorsan és egyszerűen biztosítja.

 

A rendszer használata során személyes adat megismerésére nincs mód. Az igénybe vett betekintéstől függetlenül, az eljárásban szereplő ügyfél számára a közigazgatási hatóságnál, illetőleg a lakcím vagy székhely szerint illetékes rendőrkapitányságnál biztosított az eljárás irataiba történő betekintés.

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) alapján a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a gyorsforgalmi út leálló sávjának, leállóöblének igénybevételére, a behajtási tilalomra, a korlátozott forgalmú övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, a természet védelmére és a díjköteles útszakaszok használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíjra vonatkozó előírások betartásra kerüljenek. A törvény szerint a fentiek megsértése esetén az üzembentartóval vagy a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben 16 000 forinttól 468 000 forintig terjedő közigazgatási bírságot kell kiszabni.”

A szabályszegések helyszíni rögzítését az illetékes vármegyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok és rendőrkapitányságok közterületi szolgálatot ellátó állománya végzi, azonban az eljárást a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság, illetve a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le az alábbi illetékességi szempontok szerint:

A Baranya vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye, Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye, Vas vármegye, Veszprém vármegye és Zala vármegye, valamint Budapest területén elkövetett jogsértések lefolytatására a Vas vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

Míg a Bács-Kiskun vármegye, Békés vármegye, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Csongrád vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Heves vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye, Nógrád vármegye és Pest vármegye területén elkövetett jogsértések esetében pedig a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

A közigazgatási eljárás során az ügyfél az esetleges beadványát a kézbesített döntésben megjelölt hatósághoz az alábbi címre terjesztheti elő:


Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
9700 Szombathely, Söptei út 85.

     Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
4807 Vásárosnamény, Jókai út 15.

 


  

Az esetleges beadványt az illetékes hatóságnak címezve kell előterjeszteni.

Az ügyfelek telefonos tájékoztatását illetékesség szerint a +36-94/515-230 (Szombathely) és a +36-45/526-000 (Vásárosnamény) hívószámon elérhető híváskezelő programmal és hangbemondásos menüvel működő CallCenter végzi, melyen keresztül lehetősége van az ügyfélnek jelezni az iratbetekintési igényét, továbbá a CallCenter munkatársa szóban tájékoztatást nyújt az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről, illetve arról, hogy az iratokat, a lakcíme vagy székhelye szerint illetékes rendőrkapitányságon mely időpontban tekintheti meg.

 

       

Tájékoztatás új űrlapverziókról

Tisztelt Felhasználók!

 

A Rendőrség Ügyintézési Portálon 2025. február 07-én (pénteken) 07:30-08:00 óra között történik meg az alábbi űrlapok új verziójának közzététele.

 

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyvergyártó készletre vételi jelentőlapja

RI-0100

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyvergyártó értékesítési jelentőlapja

RI-0101

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyver forgalmazó / javító készletre vételi jelentőlapja

RI-0102

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyver forgalmazó / javító értékesítési jelentőlapja

RI-0103

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Természetes személyek által benyújtható engedélykérelem lőfegyverdarab, hangtompító tartására, vagy bejegyzésére, lőfegyver önvédelmi célra történő tartására, (csere/pótlás), önvédelmi célú lőfegyver bejegyzésére valamint önvédelmi célú lőfegyvertartási engedély hatályosságának meghosszabbítására

RI-0606

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Szervezetek által benyújtható engedélykérelem lőfegyver tartásához – munkavégzési, oktatási, sport és filmgyártás célra (kiadás, csere, pótlás)

RI-0617

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Muzeális fegyver sportlövészeti célú használata iránti  engedélykérelem (természetes személy és szervezet esetén)

RI-0622

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Szervezetek által benyújtható engedélykérelem „A” kategóriába tartozó lőfegyver, lőszer, illetve hangtompító tartásához (kiadás, csere, pótlás) Korábban: “A” kategóriába tartozó lőszer és automata lőfegyver, valamint hangtompító tartásához vonatkozó engedélykérelem (kiadás, csere, pótlás)

RI-0627

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Bejelentés az engedélyben, illetve a kérelemben szereplő adatok (név, lakóhely, tárolóhely, stb.) változásáról (természetes személyek részére)

RI-0633

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Lőkiképzés igazolása (szervezet esetén a lőfegyver használatára jogosult alkalmazottak rendszeres, de évente legalább négy alkalommal történő lőkiképzéséről)

RI-0643

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Lőfegyver (lőfegyverdarab), lőszer, lőszerelem, hangtompító valamint színházi fegyver behozatala, kivitele, átszállítása iránti kérelem

RI-0649

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Kérelem kiskorú által történő jogszerű fegyverhasználathoz előírt feltételek igazolásához

RI-0657

 

 

Működésbeli változások:

RI-0100, RI-0101, RI-0102 és RI-0103 űrlap esetében:

  • a „A termék jellemzői” blokk adattartalmának aktualizálása; ha a „Fajta” legördülő menüben a „Tűzfegyver” kerül kiválasztásra, a „Jelleg” legördülő mező aktualizálása.

RI-0606 űrlap esetében:

  • a „Címzett hatóság” blokk adattartalmának aktualizálása;
  • a „Folyamatban lévő üggyel vagy engedéllyel rendelkezem” opció kiválasztása esetén „A kérelem célja” blokk tartalmának kiegészítése;
    •  „Engedélykérelem önvédelmi célú lőfegyver bejegyzéséhez” ;
    • „Engedélykérelem hangtompító bejegyzéséhez” lehetőséggel.

RI-0617 űrlap esetében:

  • az „Alkalmazottak” blokkban szereplő „Jártasságok” elem „Kiállító hatóság” mező adattartalmának kiegészítése a „Budapesti Rendőr-főkapitányság” lehetőséggel;

RI-0622 űrlap esetében:

  • a „Címzett hatóság” blokk adattartalmának aktualizálása;

RI-0627 űrlap esetében:

  • Az „Alkalmazott(ak) adatai” blokkban a „Jártasságok” alblokkban lévő „Kiállító hatóság” legördülő mezőt kiegészítése a „Budapesti Rendőr-főkapitányság” lehetőséggel.

RI-0633 űrlap esetében:

  • a „Címzett hatóság” blokk adattartalmának aktualizálása;
  • a „Bejelentés tárgya” blokk adattartalmának aktualizálása;
  • „Törvényes képviselő adatai” blokk létrehozása amennyiben a „Bejelentés tárgya” blokkban a „Bejelentés törvényes képviselő névváltozásról (kiskorú fegyverhasználathoz szükséges igazolás esetén)” megnevezésű jelölőnégyzet kerül kiválasztásra.

RI-0643 űrlap esetében:

  • a „Címzett hatóság” blokk adattartalmának aktualizálása;

RI-0649 űrlap esetében:

  • a „Kérelem adatai” blokk adattartalmának aktualizálása;

RI-0657 űrlap esetében:

  • a „Kérelem adatai” blokk törlése;

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

Több blog bejegyzés

Tájékoztatás az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) szolgáltatás szüneteléséről

Tisztelt Felhasználók! Tájékoztatjuk, hogy a SimplePay online fizetési rendszer internetes ...

Üzemzavar a KAÜ szolgáltatásban

Tisztelt Felhasználók! Tájékoztatjuk, hogy a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-nél ...