A közigazgatási hatósági eljárás során az ügyfél személyesen, illetve törvényes képviselője útján, továbbá az általa vagy törvényes képviselője által meghatalmazott személy útján is eljárhat.

Ha az ügyfél nem személyesen jár el, a hatóság az eljáró személy képviseleti jogosultságát megvizsgálja. A meghatalmazott képviseleti jogosultságát köteles igazolni. A meghatalmazást írásba (közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba) kell foglalni vagy jegyzőkönyvbe kell mondani. Írásbeli meghatalmazás esetében a meghatalmazott köteles eredeti meghatalmazását vagy annak hitelesített másolatát az első kapcsolatfelvétel alkalmával az iratokhoz csatolni.

 

 

       

Elektronikus fizetéssel kapcsolatos tájékoztatás

Tisztelt Ügyfelünk!

2021. január 1-től az online kártyás vásárlások folyamata megváltozott. Az internetes vásárlások fizetési jóváhagyásához jogszabályi kötelezettség miatt szükség van egy kétfaktoros (erős) ügyfél-hitelesítésre. Az erős ügyfélhitelesítés azt biztosítja, hogy bárhol is történik a vásárlás, csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesítse a tranzakciót.

Tapasztalataink szerint ez az azonosítás a fizetést biztosító banki felületen egyelőre sok esetben meghiúsul, ami a rendszerünktől független. Kérjük, hogy sikertelen azonosítási folyamatot követően, 15 perc elteltével ismételten kísérelje meg a befizetést. Tájékoztatjuk, hogy a felmerülő problémák kiküszöbölésén az érintett banki rendszerben folyamatosan dolgoznak.

Az Európai Unió PSD2 irányelve alapján a bankkártyás vásárlások és az elektronikus fizetési műveletek többségénél szükséges az erős ügyfélhitelesítés.

Az online fizetés elvégzéséhez az alábbiakra van szükség:

1. Mobiltelefonra

2. A bank okostelefonra készített digitális applikációjára, amely telepítve van a készülékre.

3. Ellenőrizni szükséges továbbá azt is, hogy a tranzakció során használt telefonszám a bank részére rendelkezésre áll-e.

A fizetés során az alábbiak szerint kell eljárni:

1. Fizetés során szükség van a kártya adatainak megadására: a bankkártya száma, tulajdonos neve, lejárata, háromjegyű biztonsági kódja.

2. A megadott adatokat hitelesíteni szükséges a mobilalkalmazással vagy egy aláíró kóddal.

3. Ha le van töltve a bank alkalmazása a telefonra, a fizetés jóváhagyását ennek segítségével kell megtenni.

4. Ha nincs mobilalkalmazás, akkor a jóváhagyás történhet a banktól érkező sms-kód segítségével, vagy a bank internetbankjának belépési adataival is. Ennek módja pénzintézetenként eltérő lehet. Javasoljuk a mobilalkalmazás használatát.

5. Fontos tudni, hogy a tranzakció aláírását a bank okostelefonra készített digitális applikációjában vagy a bank által választott hitelesítési megoldásban kell megtenni.

6. Elképzelhető, hogy okostelefon alkalmazás nélküli jóváhagyás esetén a bank felugró ablak segítségével kér be további adatot. Ebben az esetben ellenőrizni kell, nincs–e letiltva a felugró ablak a böngészőben.

 

Több blog bejegyzés

Új űrlapverziók publikálása 2021. február 3-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. február 3-án (szerda) 07:30-08:00 óra között...

RO-0007 űrlap változása

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. február 4-én (csütörtök) 07:30-08:00 óra ...