Az üzembentartónak lehetősége van az ún. mentesülésre, ha bizonyítani tudja, hogy a szabályszegés idején a gépjárművet nem ő használta. Ennek esetei a következők.

A Kkt. alapján az üzembentartó mentesül a közigazgatási bírság megfizetése alól, ha a gépjármű - a szabályszegés időpontját megelőzően - jogellenesen (például lopás következtében) került ki a birtokából, és (feljelentéssel, felfüggesztő határozattal) igazolja, hogy a jogellenességgel összefüggésben - a bírságot kiszabó határozat kézbesítését megelőzően - kezdeményezte a megfelelő hatósági eljárást.

Mentesül az üzembentartó a közigazgatási bírság megfizetése alól akkor is, ha a gépjárművet a szabályszegést megelőzően más természetes személy vagy nem természetes személy használatába adta, és ezt a használatba vevő személy olyan teljes bizonyító erejű magánokiratba* foglalt nyilatkozatával, vagy azon gépjárművek esetében, amelyek külön jogszabály alapján a közúti forgalomban menetlevéllel, illetve fuvarlevéllel vehetnek részt - olyan menetlevéllel, vagy fuvarlevéllel igazolja, amely tartalmazza:

 

  • a gépjármű hatósági jelzését,

  • a természetes személy üzembentartó és használatba vevő nevét, születési helyét, idejét, lakcímét,

  • nem természetes személy üzembentartó és használatba vevő esetén annak megnevezését és székhelyének (telephelyének) címét,

  • valamint azon időszak megjelölését, melyre a gépjármű használatát a használatba vevő az üzembentartótól átvette.

 

A vonatkozó kormányrendelet alapján a hatóságnak a közigazgatási bírságot a Kkt. 21. § (1) bekezdés a)-g) pontjai tekintetében a szabályszegés elkövetését követő 70, míg a Kkt. 21. § (1) bekezdés h) pont tekintetében a szabályszegéstől számított 150 napos határidőn belül kell az ügyfél részére kézbesítenie. A használóval szembeni közigazgatási bírság kiszabására irányuló eljárás, fellebbezési eljárás, bírósági felülvizsgálat, vagy ezen eljárásokban elrendelt új eljárás során a 70 napos határidő nem alkalmazható.

A Kkt. 21. § (1) bekezdés a)-g) pontjában meghatározott szabályszegés miatt indult elsőfokú eljárást az előírás megszegését követő négy hónapon belül, a 21. § (1) bekezdés h) pontjában meghatározott szabályszegés miatt indult elsőfokú eljárást az előírás megszegését követő öt hónapon belül be kell fejezni.

 

 

*A magánokirat az ellenkező bebizonyításáig teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy kiállítója az abban foglalt nyilatkozatot megtette, illetőleg elfogadta, vagy magára kötelezőnek ismerte el, feltéve, hogy az alábbi feltételek valamelyike fennáll:

  • a kiállító az okiratot sajátkezűleg írta és aláírta;

  • két tanú az okiraton aláírásával igazolja, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük sajátkezű aláírásának ismerte el; az okiraton a tanúk lakóhelyét (címét) is fel kell tüntetni;

  • a kiállító aláírása vagy kézjegye az okiraton bíróilag vagy közjegyzőileg hitelesítve van;

  • a gazdálkodó szervezet által üzleti körében kiállított okiratot szabályszerűen aláírták;

  • ügyvéd (jogtanácsos) az általa készített okirat szabályszerű ellenjegyzésével bizonyítja, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előtte írta alá, vagy aláírását előtte saját kezű aláírásának ismerte el, illetőleg a kiállító minősített elektronikus aláírásával aláírt elektronikus okirat tartalma az ügyvéd által készített elektronikus okiratéval megegyezik;

  • az elektronikus okiraton kiállítója minősített elektronikus aláírást helyezett el.

 

       

 

Új űrlapverziók publikálása 2021. március 8-án

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2021. március 8-án (hétfő) 07:30-08:00 óra között történik meg az alábbi űrlapok új verziójának közzététele.

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem robbanóanyagok Közösségen belül szállítására

RI-0400

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Polgári felhasználású robbanóanyag belföldi átadásának engedélyezési kérelme

RI-0401

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Értesítés Robbanóanyag szállításról

RI-0402

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Polgári felhasználású robbanóanyag szállítási / belföldi átadási kérelem adatainak módosítása / visszavonása az érdemi döntés meghozatala előtt

RI-0403

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek gyártásához

RI-0106

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termék önálló vizsgálatához

RI-0107

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek forgalmazására vagy forgalmazására és tárolására állandó vagy kézi tárolóhelyen

RI-0108

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek kiállításához

RI-0110

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek tárolásához

RI-0111

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek felhasználásához

RI-0112

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termék megsemmisítéséhez

RI-0114

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek év végi forgalmazására és a forgalmazáshoz kapcsolódó ideiglenes tárolóhely üzemeltetésére

RI-0117

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek év végi forgalmazására

RI-0118

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kimutatás megküldése hatóságnak pirotechnikai termékek gyártási illetve forgalmazási engedély alapján tárgyévet megelőző évben gyártott illetve forgalmazott pirotechnikai termékekről

RI-0120

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek nem EGT-tagállamba történő kivitelére és onnan történő behozatalára

RI-0122

Működésbeli változások:

RI-0106, RI-0107, RI-0108, RI-0110, RI-0111, RI-0112, RI-0114, RI-0117, RI-0118, RI-0120 inNOVA űrlapok esetében:

  • fizetési kötelezettség esetében az átutalással történő teljesítéshez kapcsolódó számlaszám beajánlása;

  • mellékletekkel kapcsolatos figyelmeztetés elhelyezése;

  • pirotechnikusok adatai közül az „Állandó lakóhely” blokk eltávolítása az űrlapokról (ahol ilyen blokk található);

  • az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja, ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet;

  • amennyiben a beadvány benyújtása cégkapuról történik, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név jelenik meg az űrlapon.

RI-0122 inNOVA űrlap esetében:

  • az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja, ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet;

  • amennyiben a beadvány benyújtása cégkapuról történik, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név jelenik meg az űrlapon.

RI-0112 inNOVA űrlap esetében:

  • „A pirotechnikai termékek szerelésében, működtetésében közreműködő nagykorú személyek (segítők) adatai” blokknál az „Állandó lakóhely”-re vonatkozó mezők eltávolítása.

RI-0118 inNOVA űrlap esetében:

  • „A forgalmazási helyén lévő tárolóhely engedélyének (határozat) adatai” mezőben felsorolt lehetőségek közül kötelező választani;

  • a „Nyilatkozat…” blokkban előzetes szakhatósági állásfoglalással rendelkezés megjelölése esetében „Nyilatkozom,…” jelölőnégyzet jelenik meg az űrlapon.

RI-0400, RI-0401, RI-0402, RI-0403 inNOVA űrlap esetében:

  • a „Tájékoztató és Nyilatkozat” blokk aktualizálása;

  • a kérelmezőre vonatkozó elemblokkot aktualizálása;

  • a „Kérelmező elérhetősége”/„Elérhetősége” blokk adattartalmának és beviteli módjának aktualizálása.

RI-0400 inNOVA űrlap esetében:

  • a „Postai továbbítás” kiválasztása esetében címadatok megadásának lehetősége.

RI-0401 inNOVA űrlap esetében:

  • a díjjal kapcsolatos elemblokk aktualizálása.

RI-0402 inNOVA űrlap esetében:

  • az ügyszámra vonatkozó blokk aktualizálása.

RI-0403 inNOVA űrlap esetében:

  • a „Címzett hatóság, ügyszám” blokk módosítása.

RI-0403 ÁNYK űrlap esetében:

  • a keltezésre vonatkozó blokk eltávolítása.

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

Több blog bejegyzés

RO-0007 űrlap változása

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. február 4-én (csütörtök) 07:30-08:00 óra ...

Új űrlapverziók publikálása 2021. február 26-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. február 26-án (péntek) 07:30-08:00 óra ...