Az üzembentartónak lehetősége van az ún. mentesülésre, ha bizonyítani tudja, hogy a szabályszegés idején a gépjárművet nem ő használta. Ennek esetei a következők.

A Kkt. alapján az üzembentartó mentesül a közigazgatási bírság megfizetése alól, ha a gépjármű - a szabályszegés időpontját megelőzően - jogellenesen (például lopás következtében) került ki a birtokából, és (feljelentéssel, felfüggesztő határozattal) igazolja, hogy a jogellenességgel összefüggésben - a bírságot kiszabó határozat kézbesítését megelőzően - kezdeményezte a megfelelő hatósági eljárást.

Mentesül az üzembentartó a közigazgatási bírság megfizetése alól akkor is, ha a gépjárművet a szabályszegést megelőzően más természetes személy vagy nem természetes személy használatába adta, és ezt a használatba vevő személy olyan teljes bizonyító erejű magánokiratba* foglalt nyilatkozatával, vagy azon gépjárművek esetében, amelyek külön jogszabály alapján a közúti forgalomban menetlevéllel, illetve fuvarlevéllel vehetnek részt - olyan menetlevéllel, vagy fuvarlevéllel igazolja, amely tartalmazza:

 

  • a gépjármű hatósági jelzését,

  • a természetes személy üzembentartó és használatba vevő nevét, születési helyét, idejét, lakcímét,

  • nem természetes személy üzembentartó és használatba vevő esetén annak megnevezését és székhelyének (telephelyének) címét,

  • valamint azon időszak megjelölését, melyre a gépjármű használatát a használatba vevő az üzembentartótól átvette.

 

A vonatkozó kormányrendelet alapján a hatóságnak a közigazgatási bírságot a Kkt. 21. § (1) bekezdés a)-g) pontjai tekintetében a szabályszegés elkövetését követő 70, míg a Kkt. 21. § (1) bekezdés h) pont tekintetében a szabályszegéstől számított 150 napos határidőn belül kell az ügyfél részére kézbesítenie. A használóval szembeni közigazgatási bírság kiszabására irányuló eljárás, fellebbezési eljárás, bírósági felülvizsgálat, vagy ezen eljárásokban elrendelt új eljárás során a 70 napos határidő nem alkalmazható.

A Kkt. 21. § (1) bekezdés a)-g) pontjában meghatározott szabályszegés miatt indult elsőfokú eljárást az előírás megszegését követő négy hónapon belül, a 21. § (1) bekezdés h) pontjában meghatározott szabályszegés miatt indult elsőfokú eljárást az előírás megszegését követő öt hónapon belül be kell fejezni.

 

 

*A magánokirat az ellenkező bebizonyításáig teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy kiállítója az abban foglalt nyilatkozatot megtette, illetőleg elfogadta, vagy magára kötelezőnek ismerte el, feltéve, hogy az alábbi feltételek valamelyike fennáll:

  • a kiállító az okiratot sajátkezűleg írta és aláírta;

  • két tanú az okiraton aláírásával igazolja, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük sajátkezű aláírásának ismerte el; az okiraton a tanúk lakóhelyét (címét) is fel kell tüntetni;

  • a kiállító aláírása vagy kézjegye az okiraton bíróilag vagy közjegyzőileg hitelesítve van;

  • a gazdálkodó szervezet által üzleti körében kiállított okiratot szabályszerűen aláírták;

  • ügyvéd (jogtanácsos) az általa készített okirat szabályszerű ellenjegyzésével bizonyítja, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előtte írta alá, vagy aláírását előtte saját kezű aláírásának ismerte el, illetőleg a kiállító minősített elektronikus aláírásával aláírt elektronikus okirat tartalma az ügyvéd által készített elektronikus okiratéval megegyezik;

  • az elektronikus okiraton kiállítója minősített elektronikus aláírást helyezett el.

 

       

 

Új űrlapverziók publikálása 2020. július 31-én

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2020. július 31-én (péntek) 07:30-08:00 óra között történik meg az alább felsorolt űrlapok új verziójának közzététele.

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Szervezetek által benyújtható  engedélykérelem lőfegyver tartásához - munkavégzési, oktatási, sport és filmgyártás célra  (kiadás, csere, pótlás)

RI-0617

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Szervezetek által benyújtható engedélykérelem színházi fegyver tartása, valamint 7,5 joule vagy annál kisebb csőtorkolati energiájú flóbert fegyver céllövészeti célú tartása iránt (csere, pótlás)

RI-0619

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Személy- és vagyonvédelmi célú rövid (marok) lőfegyver tartása iránti engedélykérelem  (csere, pótlás, meghosszabbítás)

RI-0625

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Kérelem "A" kategóriába tartozó lőszer és automata lőfegyver, illetve hangtompító tartásához (kiadás, csere, pótlás)

RI-0627

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem lőfegyver, lőszer, lőszerelem tárolóhely üzemeltetéséhez, lőfegyver tárolóhelyének megváltoztatásához

RI-0630

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Lőkiképzés igazolása

RI-0643

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Lőfegyver, lőszer, lőszerelem, valamint színházi fegyver behozatala, kivitele, átszállítása iránti kérelem

RI-0649

Bűnügyi szakterület

Bűnügyi ügyintézés bűncselekményekre vonatkozóan

Bűncselekményekkel kapcsolatos beadványok (feljelentés, indítvány, panasz, bejelentés, beadvány)

IN-100016

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Bizonyítási indítvány az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-01

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Iratbetekintés iránti kérelem az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-02

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Határidő mulasztás igazolása az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-03

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Kimentésre irányuló kérelem az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-04

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Fellebbezés az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-05

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Fizetési kedvezmény iránti kérelem az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-06

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Újrafelvételi kérelem az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-07

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Megkeresés ügyfél részéről az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-08

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Bírósági felülvizsgálat az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-09

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Kézbesítési vélelem megdöntése iránti kérelem az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-10

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Költségmentesség iránti kérelem az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-11

Közlekedésrendészeti szakterület

Objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek

Hiánypótlás teljesítése az objektív felelősséggel kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyben

OBJEKTIV-12

Működésbeli változások:

  • Az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja. Ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet.
  • Amennyiben a beadvány cégkapuról kerül benyújtásra, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név kerül megjelenítésre az űrlapon.
  • A fentieken túl az űrlapbenyújtást könnyebbé, áttekinthetőbbé tevő, az ügyintézést jobban támogató módosítások is végrehajtásra kerültek az űrlapokon, figyelembe véve a felhasználás eddigi tapasztalatait.

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

 

Több blog bejegyzés

ÁNYK űrlapok kivezetése - 2020.06.30.

Tisztelt Felhasználók! Tájékoztatjuk, hogy a 2020. év folyamán fokozatosan megtörténik a ...

Tervezett rendszerkarbantartás 2020.08.09-én

Tisztelt Felhasználók! Tervezett rendszerkarbantartás miatt 2020.08.09-én 14:00-17:00 óra ...