Elektronikus beadvány beküldés lehetővé tétele gépi interfészes ügyfelek részére (NOVA.PACK) szolgáltatás bemutatása

A megoldás célja


Az elektronikus ügyintézés elterjedésével párhuzamosan megjelent az igény a vállalkozások részéről a cégkapu tárhely saját ügyviteli rendszerükbe történő integrálására. A kis- és középvállalkozások részére elegendőnek bizonyult a NISZ Zrt. által biztosított on-line tárhely szolgáltatás, azonban a nagyvállalatok részére kényelmesebb a saját ügyviteli rendszer használata meglévő jogosultságkezeléssel. A NISZ Zrt. az igénynek megfelelően lehetővé tette a BKSZ gépi interfészt a cégkapu tárhely kezeléshez, ugyanakkor a Cég és Hivatal közötti kapcsolattartás csatornája továbbra is az egyszerű pdf irat, vagy jobb esetben egy hivatal által publikált és a céges ügyintézők által kitöltött ÁNYK űrlapból készített KR fájl. A tapasztalataink alapján a kapcsolattartásban végzett fejlesztések hasznosak, ugyanakkor a Cég-Hivatal kapcsolattartást biztosító kommunikációban hiányzik a csomag-alapú, formalizált űrlapot tartalmazó gépi interfészes küldemények használata. A fejlesztés célja egy olyan webszolgáltatás létrehozása (NOVA.PACK), amely képes a KKSzB-n keresztül bejövő ügyfélkérések alapján egy kulcsalapú titkosítással ellátott KRX konténer létrehozására. A beadvány címzése a Központi Érkeztető Rendszer Címtörzse alapján történik. A KRX csomag titkosítása a bejövő paraméterként kapott KÉR Cím szerint, a kapcsolódó Hivatali Kapuhoz tartozó publikus kulccsal valósul meg, mely a KIB21 Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás által kérdezhető le. A címzettnél a csomag kititkosítása ezáltal a BKSZ privát kulccsal tud megvalósulni.

A fejlesztés további célja egy rendőrség számára specializált megoldás létrehozása, amely a titkosított KRX konténerben a rendszeresített elektronikus űrlapokat is előállítja, ezáltal biztosítva a rendőrségi kapcsolattartás gépi interfészes alkalmazását a vállalkozások számára.

 

A megoldás részletes leírása


Az inNOVA Portál beadvány előállítására irányuló ügyfélkérések esetében bejövő paraméterként az ügyfélkérésnek kötelezően tartalmaznia kell a küldeni kívánt űrlap XML állományát, valamint tetszőleges számú, de kötött típusú és méretű mellékletek érkezhetnek.

A NOVA.PACK rendszer az ügyfélkérés feldolgozása során –, sikeres vírusellenőrzést követően – elvégzi az alábbi ellenőrzéseket:

  • Az űrlap XML megfelel-e az inNOVA Portálban publikált legfrissebb verzió formai és tartalmi követelményeinek. Az XML formai ellenőrzéséhez szükséges XSD leíró állomány minden verzióhoz rendelkezésre áll. Tartalmi vizsgálat végrehajtásához az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszereit szükséges felhasználni.

  • A mellékletek típusa és mérete feleljen meg az inNOVA Portálban publikált eljárásban meghatározott paramétereknek.

 

Amennyiben a befogadás során egy vagy több probléma azonosítható (pl.: régi verziójú űrlap, vagy hiányos adat), arról válasz üzenetben – KKSzB-n keresztül – értesíteni kell az ügyfelet. Ebben az esetben az ügyfélkérés elutasításra kerül.

Amennyiben az ügyfélkérés ellenőrzése nem azonosított problémát, akkor a bejövő paraméterek alapján előállításra kerül az inNOVA Portál beadványt.

A beadvány előállítása során a befogadott űrlap XML-ből az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszerének felhasználásával pdf formátumú űrlap kerül előállításra. Az űrlap XML, űrlap pdf, valamint a befogadott mellékletek együttesen alkotják az inNOVA Portál beadványt, melyet a NOVA.PACK rendszer KRX konténerezési eljárással összeállít, valamint a BKSZ kulcs alapú titkosítással ellát.

Az így előállt inNOVA Portál beadványt (titkosított KRX állományt) a szinkron hívás válasz üzenetében a KKSzB-n keresztül visszaadja a rendszer az ügyfél részére.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján a beadványok befogadása Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatáson (Ügyfélkapu-, Cégkapu-, Hivatali Kapu tárhely) keresztül történik. Az ügyfeleknek lehetősége van a Cégkapu vagy Hivatali Kapu tárhelyükről gépi interfész útján beküldeni a Rendőrség Hivatali Kapu tárhelyére a NOVA.PACK által előállított KRX beadványt, így tehát a beadvány beküldése egy különálló, ezen rendszer által nem érintett folyamat szerint történik.

 

A beadvány előállítás, beküldés és feldolgozás folyamatát az alábbi ábra szemlélteti.

     

 

Célközönség


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben definiált

  • elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint

  • gazdálkodó szervezetek.

A NOVA.PACK szolgáltatás adatai elérhetők a KKSzB Szolgáltatás Katalógusában. A KKSzB csatlakozással kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://idomsoft.hu/kkszb/  címre.

 

A kiválasztott ügycsoport hatályos űrlapjait és tájékoztatóit az alábbi táblázatok tartalmazzák. A korábbi, már nem hatályos űrlapokról az Archívumban, az űrlapokkal kapcsolatos jövőbeni változásokról a Hírfolyamban tájékozódhat.


 

NOVA.PACK szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatgazdai igazolás igénylése - NP-0001

 

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap

(on-line)

Magyar nyelvű

tájékoztató

Angol nyelvű

tájékoztató

NP-0001

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

 

Ügyféltájékoztató az igazgatásrendészeti szolgálati ágat érintő új munkarend bevezetéséről

ÜGYFÉLTÁJÉKOZTATÓ

a kihirdetett veszélyhelyzet miatt – az igazgatásrendészeti szolgálati ágat érintő – új munkarend bevezetéséről

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatom, hogy kihirdetésre került az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő intézkedésekről szóló 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet, majd később a 45/2020. (III. 14.) Korm. rendelet és 46/2020. (III. 16.) Korm. rendelet melyek a különleges jogrend és veszélyhelyzetre vonatkozó szabályokat tartalmaznak.

A terjedő új koronavírussal (Covid-19) összefüggő egészségügyi és járványügyi krízis kapcsán áttekintettük az igazgatásrendészeti szolgálati ág hatósági eljárásainak menetét és a különleges jogrend időszakára egy új munkarend bevezetését, mivel a rendőrhatóság is kiemelten foglalkozik a koronavírus jelentette kockázatok csökkentésével. Felelős szervezetként nem csupán ügyfeleink és családjaik érdekeit tartjuk szem előtt, de kollégáink biztonsága is kiemelten fontos számunkra.

A felkészülés, a megelőzés ebben az esetben is kiemelten fontos. Javasoljuk, hogy Ön is tegye meg a lehető legtöbb óvintézkedést, hogy közös fellépéssel lassítani tudjuk az új koronavírus terjedését. Lehetőleg kerülje azokat a helyszíneket, ahol sokan fordulnak meg és ügyeinek intézését elsősorban elektronikusan kezdeményezze. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szabályokat a http://www.police.hu/hu/ugyintezes/elektronikus-ugyintezes linken érheti el.

A vírus terjedésének korlátozása érdekében az alábbiakra hívjuk fel szíves figyelmét:

  1. Az engedélyügyi eljárások esetén az általános ügyfélfogadás részleges felfüggesztésre került a veszélyhelyzet visszavonásáig. Az ügyek intézése elsődlegesen elektronikus úton történhet.
  2. Az ügyfélfogadás helyén és elektronikus úton is közzé tételre kerül egy telefonszám, melyen az ügyfélnek be kell jelentkeznie konkrét időpontra egyedi ügyintézésre. A bejelentkezéshez kapcsolódó elérhetőségek az egyes rendőrkapitányságok és rendőr-főkapitányságok közzétételi listáján érhetők el a www.police.hu címen. Az egyes rendőri szervek nevét a keresőbe beírva egyszerűen elérhető.
    Az egyedi ügyfélfogadás megkezdése előtt, az érintett személyt nyilatkoztatni fogják arról, hogy a megelőző 14 napban volt-e fertőzéssel érintett területen, illetve találkozott-e fertőzött vagy azzal érintkező személlyel. Ha igen, akkor az egyedi ügyfélfogadást félbe kell szakítani és azonnal értesíteni kell az illetékes hatóságot.
  3. Az elkészült okmányok, biztonsági okmányok átadása – a helyszíni azonnalos bejegyzésen alapulók kivételével – csak postai úton kerül kiküldésre az engedélyes természetes és jogi személyek részére is.

Felhívjuk a természetes személy magyar állampolgárok figyelmét, hogy a 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 4. § a) pontja szerint a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, 2020. március 12-ét követően lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek, ezért azok meghosszabbítását a vészhelyzet megszűnését követően kell kezdeményezni. Ugyan ezen szabály vonatkozik az engedélyek alapjául szolgáló hivatalos okmányok (pl. egészségügyi igazolások) érvényességére is.

Ha az alábbi állítások bármelyike igaz Önre, kérjük, hatósági ügyeit személyesen ne, hanem kizárólag elektronikus csatornáinkon intézze.

  • Az elmúlt 14 naptári napban külföldön tartózkodott.

  • Láz és/vagy a koronavírus fertőzés jeleit érzékeli vagy érzékelte magán az elmúlt 14 naptári napban.

  • Az elmúlt 14 naptári napban érintkezett fertőzött személlyel.

  • Legjobb tudása szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkezett olyan személlyel, aki az elmúlt két hétben érkezett Magyarországra.

Kérjük, ha nincsenek tünetei, akkor is csak a legszükségesebb esetben keresse fel hivatalainkat. Az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok az eljáráshoz kapcsolódó beadványukat elektronikus űrlap (ÁNYK vagy inNOVA űrlap, e-papír) alkalmazásával, ügyfélkapus azonosítást követően küldje meg. Cégek esetében – az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése a) pontja alapján – kötelező a cégkapus azonosítást követő elektronikus ügyintézés.

ORFK Rendészeti Főigazgatóság Igazgatásrendészeti Főosztály

Több blog bejegyzés

Űrlapokkal kapcsolatos változások 2020.04.01-jén

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2020. április 1-én (szerdán) 07:30-08:00 óra ...

Új űrlap publikálás 2020.04.20-án

Tisztelt Felhasználók! Az RI-0802 inNOVA űrlap 2020. április 20-án kerül bevezetésre és az ...