Az inNOVA Portálon keresztül történő ügyintézés lehetősége
folyamatosan bővül, a benyújtott űrlapok azonnali elektronikus
fizetési lehetőséggel (EFER) történő kiegyenlítése biztosított. Az
online ügyintézés keretében keletkezett fizetési kötelezettségen túl
lehetőség van a postai úton kézbesített határozatban szereplő fizetési
kötelezettségek kiegyenlítésére is. Az egyes fizetési kötelezettségek
(közigazgatási bírságok, szabálysértési bírságok, helyszíni bírságok,
eljárási- és rendbírságok, objektív felelősség körébe tartozó
közigazgatási bírságok, útdíj meg nem fizetéshez köthető közigazgatási
bírságok, felügyeleti bírságok, igazgatási szolgáltatási díjak,
eljárási költségek, elővezetési költségek, eljárási illetékek)
kiegyenlítésére kétféle lehetőség került biztosításra:
a) Ügyfélkapun történő bejelentkezést követően a saját fennálló
kötelezettségek listája megtekinthető, a listából kiválasztható az
elektronikusan teljesíteni kívánt tétel. Több tétel egyidejű
kiválasztása és fizetése is lehetséges. A fizetés teljesítése
automatikus átirányítást követően az OTP Nyrt. bankkártyás fizetési
oldalán történik (VPOS befizetés).
b) Amennyiben nem rendelkezik ügyfélkapu regisztrációval, vagy
ügyfélkapus bejelentkezés nélkül kívánja a fennálló kötelezettségeit
teljesíteni, az eljárás egyértelmű azonosításához ügytípusonként
különböző opciók választhatók. Ügyfélkapus bejelentkezés nélkül az
alábbi azonosító adatok megadásával van mód a fizetési kötelezettségek teljesítésére.
Helyszíni bírság esetén:
- Születési idő és a helyszíni bírság nyomtatvány vonalkódja, vagy
- Forgalmi rendszám és a helyszíni bírság nyomtatvány vonalkódja
Egyéb esetekben:
- Iratazonosító és forgalmi rendszám, vagy
- Ügyszám/iktatószám és adószám, vagy
- Ügyszám/iktatószám és cégjegyzékszám
- Ügyszám és születési idő
A beazonosítás több ügy esetén egymást követően is megtörténhet, és
az így összeállított fizetési kosár egyszerre – az OTP Nyrt. fizetési
felülete segítségével – kiegyenlítésre kerülhet.
A Portálon keresztül bankkártyával teljesített befizetés az adott
hatósági ügyben azonnal beazonosításra és automatikus rögzítésre
kerül, a befizetésről a hatósági ügyintéző - további eljárási
cselekmény nélkül - tudomást szerez.
Amennyiben nem megoldható a bankkártyás (VPOS) fizetés, abban az
esetben természetesen továbbra is lehetőség van – a hatóság által
megadott – számlaszámra történő átutalás kezdeményezésére. Fontos
tudni, hogy az átutalással teljesített befizetések nem rögzülnek
automatikusan a hatósági ügyekben. Ebben az esetben tehát nagyon
lényeges, hogy a közleményben az ügy beazonosítása és a fizetésre
kötelezett megnevezése megtörténjen annak érdekében, hogy a befizetés
beazonosítása, és a megfelelő hatósági ügybe rögzítése lehetővé váljon.