Elektronikus beadvány beküldés lehetővé tétele gépi interfészes ügyfelek részére (NOVA.PACK) szolgáltatás bemutatása

A megoldás célja


Az elektronikus ügyintézés elterjedésével párhuzamosan megjelent az igény a vállalkozások részéről a cégkapu tárhely saját ügyviteli rendszerükbe történő integrálására. A kis- és középvállalkozások részére elegendőnek bizonyult a NISZ Zrt. által biztosított on-line tárhely szolgáltatás, azonban a nagyvállalatok részére kényelmesebb a saját ügyviteli rendszer használata meglévő jogosultságkezeléssel. A NISZ Zrt. az igénynek megfelelően lehetővé tette a BKSZ gépi interfészt a cégkapu tárhely kezeléshez, ugyanakkor a Cég és Hivatal közötti kapcsolattartás csatornája továbbra is az egyszerű pdf irat, vagy jobb esetben egy hivatal által publikált és a céges ügyintézők által kitöltött ÁNYK űrlapból készített KR fájl. A tapasztalataink alapján a kapcsolattartásban végzett fejlesztések hasznosak, ugyanakkor a Cég-Hivatal kapcsolattartást biztosító kommunikációban hiányzik a csomag-alapú, formalizált űrlapot tartalmazó gépi interfészes küldemények használata. A fejlesztés célja egy olyan webszolgáltatás létrehozása (NOVA.PACK), amely képes a KKSzB-n keresztül bejövő ügyfélkérések alapján egy kulcsalapú titkosítással ellátott KRX konténer létrehozására. A beadvány címzése a Központi Érkeztető Rendszer Címtörzse alapján történik. A KRX csomag titkosítása a bejövő paraméterként kapott KÉR Cím szerint, a kapcsolódó Hivatali Kapuhoz tartozó publikus kulccsal valósul meg, mely a KIB21 Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás által kérdezhető le. A címzettnél a csomag kititkosítása ezáltal a BKSZ privát kulccsal tud megvalósulni.

A fejlesztés további célja egy rendőrség számára specializált megoldás létrehozása, amely a titkosított KRX konténerben a rendszeresített elektronikus űrlapokat is előállítja, ezáltal biztosítva a rendőrségi kapcsolattartás gépi interfészes alkalmazását a vállalkozások számára.

 

A megoldás részletes leírása


Az inNOVA Portál beadvány előállítására irányuló ügyfélkérések esetében bejövő paraméterként az ügyfélkérésnek kötelezően tartalmaznia kell a küldeni kívánt űrlap XML állományát, valamint tetszőleges számú, de kötött típusú és méretű mellékletek érkezhetnek.

A NOVA.PACK rendszer az ügyfélkérés feldolgozása során –, sikeres vírusellenőrzést követően – elvégzi az alábbi ellenőrzéseket:

  • Az űrlap XML megfelel-e az inNOVA Portálban publikált legfrissebb verzió formai és tartalmi követelményeinek. Az XML formai ellenőrzéséhez szükséges XSD leíró állomány minden verzióhoz rendelkezésre áll. Tartalmi vizsgálat végrehajtásához az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszereit szükséges felhasználni.

  • A mellékletek típusa és mérete feleljen meg az inNOVA Portálban publikált eljárásban meghatározott paramétereknek.

 

Amennyiben a befogadás során egy vagy több probléma azonosítható (pl.: régi verziójú űrlap, vagy hiányos adat), arról válasz üzenetben – KKSzB-n keresztül – értesíteni kell az ügyfelet. Ebben az esetben az ügyfélkérés elutasításra kerül.

Amennyiben az ügyfélkérés ellenőrzése nem azonosított problémát, akkor a bejövő paraméterek alapján előállításra kerül az inNOVA Portál beadványt.

A beadvány előállítása során a befogadott űrlap XML-ből az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszerének felhasználásával pdf formátumú űrlap kerül előállításra. Az űrlap XML, űrlap pdf, valamint a befogadott mellékletek együttesen alkotják az inNOVA Portál beadványt, melyet a NOVA.PACK rendszer KRX konténerezési eljárással összeállít, valamint a BKSZ kulcs alapú titkosítással ellát.

Az így előállt inNOVA Portál beadványt (titkosított KRX állományt) a szinkron hívás válasz üzenetében a KKSzB-n keresztül visszaadja a rendszer az ügyfél részére.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján a beadványok befogadása Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatáson (Ügyfélkapu-, Cégkapu-, Hivatali Kapu tárhely) keresztül történik. Az ügyfeleknek lehetősége van a Cégkapu vagy Hivatali Kapu tárhelyükről gépi interfész útján beküldeni a Rendőrség Hivatali Kapu tárhelyére a NOVA.PACK által előállított KRX beadványt, így tehát a beadvány beküldése egy különálló, ezen rendszer által nem érintett folyamat szerint történik.

 

A beadvány előállítás, beküldés és feldolgozás folyamatát az alábbi ábra szemlélteti.

      

 

Célközönség


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben definiált

  • elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint

  • gazdálkodó szervezetek.

A NOVA.PACK szolgáltatás adatai elérhetők a KKSzB Szolgáltatás Katalógusában. A KKSzB csatlakozással kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://idomsoft.hu/kkszb/  címre.

 

A kiválasztott ügycsoport hatályos űrlapjait és tájékoztatóit az alábbi táblázatok tartalmazzák. A korábbi, már nem hatályos űrlapokról az Archívumban, az űrlapokkal kapcsolatos jövőbeni változásokról a Hírfolyamban tájékozódhat.


 

NOVA.PACK szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatgazdai igazolás igénylése - NP-0001

 

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap

(on-line)

Magyar nyelvű

tájékoztató

Angol nyelvű

tájékoztató

NP-0001

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

 

ÁNYK űrlapok kivezetése 2022. január 01-jén

Tisztelt Felhasználók!

Az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 2022. január 1-jei hatállyal módosított rendelkezéseire figyelemmel a Rendőrség a feladat- és hatáskörébe tartozó elektronikusan intézhető ügyekben az ÁNYK nyomtatványait 2021. december 31-i hatállyal kivezeti, amelyek helyett online kitölthető elektronikus űrlapokat biztosít.

Az ÁNYK nyomtatvány kivezetésével érintett ügytípusok:

 

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Bűnügyi szakterület

Bűnügyi ügyintézés bűncselekményekre vonatkozóan

Adatszolgáltatás bűnügyi adatkérésre

BE-0001

Igazgatásrendészeti szakterület

Általános jellegű igazgatásrendészet

Hiánypótlás az igazgatásrendészeti szakterületen benyújtott beadványokhoz

RHIP-001

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyver forgalmazó / javító készletre vételi jelentőlapja

RI-0102

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyver forgalmazó / javító értékesítési jelentőlapja

RI-0103

Igazgatásrendészeti szakterület

Közlekedés-igazgatási ügyintézés

Megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzést adó készülék engedélyezési feltételei megszűnésének bejelentése, engedélyben szereplő adatok változásának bejelentése illetve az engedélyezéssel kapcsolatos egyéb változás bejelentése

RI-0302

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem robbanóanyagok Közösségen belül szállítására

RI-0400

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Polgári felhasználású robbanóanyag belföldi átadásának engedélyezési kérelme

RI-0401

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Értesítés Robbanóanyag szállításról

RI-0402

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Polgári felhasználású robbanóanyag szállítási / belföldi átadási kérelem adatainak módosítása / visszavonása az érdemi döntés meghozatala előtt

RI-0403

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem polgári rendeltetésű lőtér üzemeltetéséhez

RI-0623

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Kérelem lőfegyver kiállításához

RI-0626

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem lőfegyver, lőszer, színházi fegyver behozatalára, kivitelére átszállítására

RI-0649

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Vadászatra jogosult bejelentése társas vadászatok ütemtervéről, illetve az ütemtervben bekövetkezett változásról

RI-0654

Igazgatásrendészeti szakterület

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Atomenergia alkalmazásához kapcsolódó közbiztonsági engedély kiadása iránti kérelem

RO-0002

Igazgatásrendészeti szakterület

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Közbiztonsági engedély visszavonására irányuló kérelem

RO-0003

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem polgári rendeltetésű lőtér üzemeltetéséhez

RI-0623

Gazdasági szakterület

Elektronikus számla benyújtása

Elektronikus számla benyújtása

PSZO-0001

 

Űrlapok a hivatali tárhellyel rendelkező ügyfelek számára

Egyéb ügyintézési célú ÁNYK űrlap hivatali kapuval rendelkező ügyfelek számára

EGYEB-0001

 

Űrlapok a közterület-felügyeletek részére

Ismeretlen személy által gépjárművel elkövetett közlekedési szabálysértés miatti feljelentés

EGYEB-0002

 

Űrlapok a közterület-felügyeletek részére

Szabálysértés miatt kiszabott helyszíni bírság végrehajtás céljából történő megküldése / végrehajtás visszavonása

EGYEB-0003

 

Űrlapok a közterület-felügyeletek részére

Ismert személlyel szemben tett szabálysértési feljelentés megküldése

EGYEB-0004

 

Űrlapok a közterület-felügyeletek részére

Ismeretlen személy által nem közlekedési szabálysértés miatti feljelentés megküldése

EGYEB-0005

 

Az Űrlapok a hivatali tárhellyel rendelkező ügyfelek számára ügycsoport és az Egyéb ügyintézési célú ÁNYK űrlap hivatali kapuval rendelkező ügyfelek számára ügytípus (EGYEB-0001) 2022. január 1-jével megszűnik.

A kivezetést követően a korábban megkezdett, de be nem küldött ÁNYK űrlapok hatálytalanná válnak.

More Blog Entries

Új űrlapverziók publikálása 2022. január 01-jén

Tisztelt Felhasználók! 2022. január 1-jén (szombat) 07:30-08:00 óra között az alábbi űrlapok ...

Szolgáltatási Szabályzat új verziójának publikálása 2021. december 27-én

Tisztelt Felhasználók! A Szolgáltatási Szabályzat új verziójának közzétételére 2021. ...