Elektronikus beadvány beküldés lehetővé tétele gépi interfészes ügyfelek részére (NOVA.PACK) szolgáltatás bemutatása

A megoldás célja


Az elektronikus ügyintézés elterjedésével párhuzamosan megjelent az igény a vállalkozások részéről a cégkapu tárhely saját ügyviteli rendszerükbe történő integrálására. A kis- és középvállalkozások részére elegendőnek bizonyult a NISZ Zrt. által biztosított on-line tárhely szolgáltatás, azonban a nagyvállalatok részére kényelmesebb a saját ügyviteli rendszer használata meglévő jogosultságkezeléssel. A NISZ Zrt. az igénynek megfelelően lehetővé tette a BKSZ gépi interfészt a cégkapu tárhely kezeléshez, ugyanakkor a Cég és Hivatal közötti kapcsolattartás csatornája továbbra is az egyszerű pdf irat, vagy jobb esetben egy hivatal által publikált és a céges ügyintézők által kitöltött ÁNYK űrlapból készített KR fájl. A tapasztalataink alapján a kapcsolattartásban végzett fejlesztések hasznosak, ugyanakkor a Cég-Hivatal kapcsolattartást biztosító kommunikációban hiányzik a csomag-alapú, formalizált űrlapot tartalmazó gépi interfészes küldemények használata. A fejlesztés célja egy olyan webszolgáltatás létrehozása (NOVA.PACK), amely képes a KKSzB-n keresztül bejövő ügyfélkérések alapján egy kulcsalapú titkosítással ellátott KRX konténer létrehozására. A beadvány címzése a Központi Érkeztető Rendszer Címtörzse alapján történik. A KRX csomag titkosítása a bejövő paraméterként kapott KÉR Cím szerint, a kapcsolódó Hivatali Kapuhoz tartozó publikus kulccsal valósul meg, mely a KIB21 Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás által kérdezhető le. A címzettnél a csomag kititkosítása ezáltal a BKSZ privát kulccsal tud megvalósulni.

A fejlesztés további célja egy rendőrség számára specializált megoldás létrehozása, amely a titkosított KRX konténerben a rendszeresített elektronikus űrlapokat is előállítja, ezáltal biztosítva a rendőrségi kapcsolattartás gépi interfészes alkalmazását a vállalkozások számára.

 

A megoldás részletes leírása


Az inNOVA Portál beadvány előállítására irányuló ügyfélkérések esetében bejövő paraméterként az ügyfélkérésnek kötelezően tartalmaznia kell a küldeni kívánt űrlap XML állományát, valamint tetszőleges számú, de kötött típusú és méretű mellékletek érkezhetnek.

A NOVA.PACK rendszer az ügyfélkérés feldolgozása során –, sikeres vírusellenőrzést követően – elvégzi az alábbi ellenőrzéseket:

  • Az űrlap XML megfelel-e az inNOVA Portálban publikált legfrissebb verzió formai és tartalmi követelményeinek. Az XML formai ellenőrzéséhez szükséges XSD leíró állomány minden verzióhoz rendelkezésre áll. Tartalmi vizsgálat végrehajtásához az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszereit szükséges felhasználni.

  • A mellékletek típusa és mérete feleljen meg az inNOVA Portálban publikált eljárásban meghatározott paramétereknek.

 

Amennyiben a befogadás során egy vagy több probléma azonosítható (pl.: régi verziójú űrlap, vagy hiányos adat), arról válasz üzenetben – KKSzB-n keresztül – értesíteni kell az ügyfelet. Ebben az esetben az ügyfélkérés elutasításra kerül.

Amennyiben az ügyfélkérés ellenőrzése nem azonosított problémát, akkor a bejövő paraméterek alapján előállításra kerül az inNOVA Portál beadványt.

A beadvány előállítása során a befogadott űrlap XML-ből az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszerének felhasználásával pdf formátumú űrlap kerül előállításra. Az űrlap XML, űrlap pdf, valamint a befogadott mellékletek együttesen alkotják az inNOVA Portál beadványt, melyet a NOVA.PACK rendszer KRX konténerezési eljárással összeállít, valamint a BKSZ kulcs alapú titkosítással ellát.

Az így előállt inNOVA Portál beadványt (titkosított KRX állományt) a szinkron hívás válasz üzenetében a KKSzB-n keresztül visszaadja a rendszer az ügyfél részére.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján a beadványok befogadása Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatáson (Ügyfélkapu-, Cégkapu-, Hivatali Kapu tárhely) keresztül történik. Az ügyfeleknek lehetősége van a Cégkapu vagy Hivatali Kapu tárhelyükről gépi interfész útján beküldeni a Rendőrség Hivatali Kapu tárhelyére a NOVA.PACK által előállított KRX beadványt, így tehát a beadvány beküldése egy különálló, ezen rendszer által nem érintett folyamat szerint történik.

 

A beadvány előállítás, beküldés és feldolgozás folyamatát az alábbi ábra szemlélteti.

      

 

Célközönség


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben definiált

  • elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint

  • gazdálkodó szervezetek.

A NOVA.PACK szolgáltatás adatai elérhetők a KKSzB Szolgáltatás Katalógusában. A KKSzB csatlakozással kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://idomsoft.hu/kkszb/  címre.

 

A kiválasztott ügycsoport hatályos űrlapjait és tájékoztatóit az alábbi táblázatok tartalmazzák. A korábbi, már nem hatályos űrlapokról az Archívumban, az űrlapokkal kapcsolatos jövőbeni változásokról a Hírfolyamban tájékozódhat.


 

NOVA.PACK szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatgazdai igazolás igénylése - NP-0001

 

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap

(on-line)

Magyar nyelvű

tájékoztató

Angol nyelvű

tájékoztató

NP-0001

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

 

Új űrlapverziók publikálása 2022. július 07-én

 

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2022. július 7-én (csütörtök) 07:30-08:00 óra között történik meg az alábbi űrlapok új verziójának közzététele.
 

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Kérelem házilagos lőszerszerelésre és - újratöltésre jogosító engedély kiadásához

RI-0605

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Bejelentés engedély, illetve az engedély meglétét igazoló hatósági igazolvány, valamint fegyver, hangtompító elvesztéséről vagy eltulajdonításáról

RI-0646

Igazgatásrendészeti szakterület

Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézés (vagyonvédelmi ügyintézés)

Kérelem magyar állampolgárok részére személy- és vagyonőri, magánnyomozói, vagyonvédelmi rendszert tervező, szerelő, illetve vagyonvédelmi rendszert szerelő igazolvány kiadásához, meghosszabbításához Magyarországon szerzett vagy honosított szakképesítés esetén

RI-0200

Igazgatásrendészeti szakterület

Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézés (vagyonvédelmi ügyintézés)

Kérelem a személy- és vagyonvédelmi, magánnyomozói, vagyonvédelmi rendszert tervező, szerelő valamint vagyonvédelmi rendszert szerelő tevékenység végzésére feljogosító igazolvánnyal egyenértékű, más EGT tagállamban kiadott okmány (igazolvány, engedély) elismertetéséhez

RI-0210

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termékek gyártásához

RI-0106

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termék önálló vizsgálatához

RI-0107

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termékek forgalmazására, illetve forgalmazására és tárolására állandó vagy kézi tárolóhelyen

RI-0108

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Bejelentés pirotechnikai termékek forgalmazásához

RI-0109

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termék kiállításához

RI-0110

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termék tárolásához

RI-0111

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termék felhasználásához

RI-0112

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Bejelentés pirotechnikai termékek felhasználásához

RI-0113

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termék megsemmisítéséhez

RI-0114

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termék év végi forgalmazására és a forgalmazáshoz kapcsolódó ideiglenes tárolóhely üzemeltetésére

RI-0117

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai termék év végi forgalmazására

RI-0118

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek nem EGT-tagállamba történő kivitelére, onnan történő behozatalára

RI-0122

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem robbanóanyagok Közösségen belül szállítására

RI-0400

 

Működésbeli változások:

RI-0605 űrlap esetében:

  • A „Kérelem adatai” blokkban „Lőszerelem tárolási hely címe” blokk szabadszöveges bevitelről választólistás bevitelre módosult;
  • „A tárolni kívánt lőpor mennyisége kg-ban:”, valamint a „Tárolni kívánt csappantyú mennyisége db számban” mezők eltávolítása.

RI-0646 űrlap esetében:

  • Amennyiben a „Bejelentő” természetes személy, valamint a címzett hatóság „Rendőrkapitányság” vagy a „Budapesti Rendőr-főkapitányság” és a „Bejelentés adatai” blokk kiegészítésre került a „muzeális fegyver sportlövészeti célú használatra jogosító engedély” lehetőséggel.

RI-0200 űrlap esetében:

  • Folyamatban lévő üggyel vagy engedéllyel rendelkező kérelmező nyilatkozata esetén a „Kérelem adatai” blokkban a „Kérelem oka” legördülő mezőben a „Meglévő, de már érvénytelen igazolvány megújítás” megnevezés aktualizálása („Igazolvány kiváltása”).

RI-0210 űrlap esetében:

  • Folyamatban lévő üggyel vagy engedéllyel rendelkező kérelmező nyilatkozata esetén a „Kérelem adatai, és az űrlapbenyújtással keletkezett költséggel kapcsolatos adatok” blokkban „A kérelem tárgya” legördülő mező kiegészítése „új kérelem benyújtása” lehetőséggel.

RI-0106, RI-0107, RI-0108, RI-0109, RI-0110, RI-0111, RI-0112, RI-0113, RI-0114, RI-0117, RI-0118, RI-0122 űrlapok esetében:

  • „A kérelmet benyújtó vállalkozás tagjára, tulajdonosára, vezető tisztségviselőjére vonatkozó adatok” új blokk bevezetése.

RI-0113 űrlap esetében:

  • A „Bejelentés adatai és nyilatkozatok” blokkban megjelenített tartalom aktualizálása, valamint a „Nem kerül felhasználásra 3 pirotechnikai osztályba tartozó termék vagy a felhasználás állami, nemzeti vagy önkormányzat által szervezett ünnepség vagy az ezekhez kapcsolódó rendezvények keretén belül történik.” szöveg eltávolítása;
  • „Felhasználásra került pirotechnikai termékek” blokkban a ”védett természeti terület van” mező választása esetén nem választható a 3. pirotechnikai osztály.

RI-0400 űrlap esetében:

  • Az „Engedély adatai” blokkban a „Biztonsági okmány átvétele” legördülő adatmezőből a „Személyes átvétel” mező eltávolítása.
  • A „Szállításban közreműködő természetes személy(ek)” blokk kiegészítése az „Anyja családi és utóneve”, valamint esetleges „Titulus” mezőkkel.

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

More Blog Entries

Szolgáltatási Szabályzat új verziójának publikálása 2022. június 16-án

Tisztelt Felhasználók!   A Szolgáltatási Szabályzat új verziójának közzétételére 2022....

Új űrlapok publikálása 2022. augusztus 02-án

  Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2022. augusztus 2-án (kedd) 07:30-08:00 óra...