A kiválasztott ügycsoport hatályos űrlapjait és tájékoztatóit az alábbi táblázatok tartalmazzák. A korábbi, már nem hatályos űrlapokról az Archívumban, az űrlapokkal kapcsolatos jövőbeni változásokról a Hírfolyamban tájékozódhat.

 

Űrlapok a közterület-felügyeletek részére

Ismeretlen személy által gépjárművel elkövetett közlekedési szabálysértés miatti feljelentés - EGYEB-0002

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap (on-line)

Magyar nyelvű tájékoztató

Angol nyelvű tájékoztató

EGYEB-0002

2021.12.15, v1.0

2022. 01. 01, v4.0

2022. 01. 01, v4.0

Szabálysértés miatt kiszabott helyszíni bírság végrehajtás céljából történő megküldése / végrehajtás visszavonása - EGYEB-0003

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap (on-line)

Magyar nyelvű tájékoztató

Angol nyelvű tájékoztató

EGYEB-0003

2021.12.15, v1.0

2022. 01. 01, v4.0

2022. 01. 01, v4.0

 

Ismert személlyel szemben tett szabálysértési feljelentés megküldése - EGYEB-0004

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap (on-line)

Magyar nyelvű tájékoztató

Angol nyelvű tájékoztató

EGYEB-0004

2021.12.15, v1.0

2022. 01. 01, v3.0

2022. 01. 01, v3.0

 

Ismeretlen személy által nem közlekedési szabálysértés miatti feljelentés megküldése - EGYEB-0005

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap (on-line)

Magyar nyelvű tájékoztató

Angol nyelvű tájékoztató

EGYEB-0005

2021.12.15, v1.0

2022. 01. 01, v3.0

2022. 01. 01, v3.0

 

Közigazgatási hatósági eljárás kezdeményezése - EGYEB-0006

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap (on-line)

Magyar nyelvű tájékoztató

Angol nyelvű tájékoztató

EGYEB-0006

2022.04.04, v1.0

2022.04.04, v1.0

2022.04.04, v1.0

 

 

Hatósági kirendelések ügyintézése

A rendőrségi eljárások lefolytatásához szolgáltatást nyújtó külső ügyfelek (külső igazságügyi szakértő/ a kirendelt védő/tolmács (szakfordító)) a kirendelésükkel összefüggő szakvéleményeik, valamint költségeik benyújtásához kapcsolódó feladataik elvégzését - a belső ügyintézési folyamatok hatékony támogatása, gyorsítása érdekében, továbbá a hatósági kapcsolattartás elektronikus ügyintézési előírásokból következő elvárásainak való megfelelés szerint tehetik meg. Az elektronikus ügyintézéshez biztosított űrlapok a kapcsolódó költségek jogszabály szerinti meghatározott rögzítését teszik részükre lehetővé.

Az egyes rendőrségi hatósági eljárások során bevont szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása és beküldése, a kirendelés tárgyának megfelelő szakvélemény, szakfordítás, továbbá a díjmegállapító határozat elleni panasz, illetve a kirendeléshez kapcsolódó számla elektronikus űrlapon keresztül történő benyújtására 2021. december 27-től az alábbi ügytípusok által van lehetőség.

Űrlap azonosító

Űrlap elnevezése

KIREND-01

Szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása, beküldése, illetve a kirendelés tárgyának megfelelő dokumentum beküldése (szakvélemény, szakfordítás stb.)

KIREND-02

Panasz benyújtása a díjmegállapító határozat ellen (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő)

KIREND-03

Kirendeléshez kapcsolódó számla beküldése (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő)

 

A beküldés Ügyfélkapun, valamint a Szervezeti tárhelyen (Cégkapu/HKP) keresztül lehetséges.

A szervezeti tárhelyen történő beküldéshez a bejelentkezett személy ügyfélkapu felhasználójának ügyintézői jogosultsággal kell rendelkeznie a szervezeti tárhely felett. Az összerendelést a tarhely.gov.hu oldalon lehet beállítani.

Tárhelykezeléssel kapcsolatos további részletek a https://cegkapu.gov.hu oldalon találhatók.

Az https://ugyintezes.police.hu/ címen elérhető Portálon az ügyintézői bejelentkezését követően a Menü ->  Meghatalmazáskezelés ->  Szervezeti meghatalmazások menüpontban van lehetőség a gazdálkodó szervezet nevében történő ügyintézéshez szükséges adatok rögzítésére.

A rögzített cégadatok beajánlásra kerülnek az űrlapok kitöltésekor, valamint beküldés során az itt megadott cégkapu tárhelyéről fog a beadvány beérkezni az ORFK hivatali kapujára.

Új rögzítése

Új gazdálkodó szervezet adatainak rögzítésére az Új gomb megnyomása után van lehetőség.

A megjelenő ablakban Cégkapu tárhely esetén annak 8-jegyű azonosítóját szükséges megadni, amely legfeljebb 8 karakter és csak számokból állhat, általában megegyezik a cég adószámának első 8 számjegyével.

A megjelenő ablakban  Hivatali Kapu tárhely esetén a hivatalikapu rövidnevét szükséges megadni, amely legfeljebb 10 karakter hosszú, tartalmazhat nagy betűket és számokat is.

Egy személy akár több gazdálkodó szervezet nevében is eljárhat, ez esetben valamennyit az Új gomb segítségével rögzíteni szükséges.

A regisztrált gazdálkodó szervezetek az Űrlapokon egy legördülő listából kiválaszthatók és a rögzített adatok beajánlásra kerülnek:

Címzett hatóságként az ORFK valamennyi, KÉR címmel rendelkező szerve szerepelhet, melyek kirendelő határozat készítésére jogosultak. Az űrlapokon a címzett hatóság meghatározása automatikusan történik, a kirendelő/díjmegállapító határozat iktatószáma alapján, megváltoztatni nem lehet.

A határozat iktatószáma a kirendeléssel érintett ügy típusa alapján irányított, bevitelekor a rendszer ellenőrzi a hivatkozott határozat létezését a rendőrség belső szakrendszereiben. Ha a felvitt iktatószám nem található meg a modulban, akkor azt a rendszer hibaüzenettel jelzi.

Ha a felvitt iktatószám létezik, akkor megjelennek az űrlapon az irattal kapcsolatos legfontosabb információk.

Kirendelő határozaton, ha szerepel 13 karakterből álló kirendelés azonosító adat, akkor a felületen a „A kirendelő határozat egyedi azonosítója” mező kitöltését és a helyesen, egyezően megadott ügyszám ellenőrzését követően az elkészített űrlap automatikusan iktatásra kerül az érintett ügyben új alszámként. Ha a kirendelés azonosító nincs kitöltve, ugyanúgy befogadásra kerül az elkészített űrlap, azonban a befogadott űrlap iktatása ez esetben manuális folyamattal valósulhat meg.

A szükséges mellékletek feltöltéséhez a Mellékletek részben található Új feltöltés gombra kell kattintani és a számítógépről betallózni a feltölteni kívánt mellékletet.

A Véglegesítés gomb megnyomása által az Űrlap kitöltése befejeződik, az adattartalom véglegesítésre kerül. A megerősítő kérdést követően (Igen válasz esetén) az Űrlap további módosítására nincs lehetőség, de a véglegesítés nem jelenti az űrlap benyújtását.

A véglegesítést követően az egész kitöltött űrlapot megtekinthetjük, azonban azt módosítani nem tudjuk.

Az Aláírás gomb megnyomásával (és a megerősítő kérdésre történő Igen válasz esetén) az Azonosításra Visszavezetett Digitális Hitelesítés KEÜSZ szolgáltatás segítségével a dokumentum elektronikus aláírása megtörténik.  

Aláírást követően létrejön az űrlaptartalom hitelesített PDF állománya, ami letölthető az űrlap alatti Mellékletek táblázatból.

A Beküldés gomb megnyomásával (a megerősítő kérdésre történő Igen válasz esetén) a Portál a felhasználó Ügyfélkapu vagy Cégkapu tárhelyéről eljutatja az aláírt űrlap és annak mellékleteiből készített beadványt az ORFK hivatali tárhelyére.

Az érdemi ügyintézés (a döntéshozás) az ORFK belső rendszereiben történik. A belső szakrendszer a beadvány érkeztetéséről és iktatásáról állapotjelzést küld az ügyfélkapun/cégkapun/hivatali kapun keresztül a felhasználónak.

 

More Blog Entries

Szolgáltatási Szabályzat új verziójának publikálása 2022. január 1-jén

Tisztelt Felhasználók! A Szolgáltatási Szabályzat új verziójának közzétételére 2022. január ...

Új űrlapverziók publikálása 2022. február 15-én

Tisztelt Felhasználók! 2022. február 15-én (kedd) 07:30-08:00 óra között az alábbi űrlapok ...