A Térképeken megjelenő adatok tájékoztató jellegűek.

Nyomtatványok alatt letölthető beadványok kitöltéséhez alkalmazás, és ügyfélkapu, cégkapu regisztráció szükséges.

Ügyintézés során a belépéshez-, valamint Nyomtatványok kitöltéséhez szükséges kötelező adatokat az ügyfél, vagy képviselője számára kiküldött határozat tartalmazza.

Nyomtatvány beküldéséhez illeték megfizetésére lehet szükség.

Ügyintézés elektronikus támogatást nyújt az ügy adatlapok megtekintésére, valamint az ezekkel kapcsolatos beadványok kezelésére, bírságok, és illetékek megfizetésére. A rendelkezésre álló funkciók mellett a funkciókat használó állampolgárok felelőssége az ügyintézés során előírt határidők betartása.

 

Az oldal által biztosított elektronikus ügyintézési funkciók mellett az állampolgárok számára továbbra is rendelkezésre állnak az eddig használható ügyintézési módok:

  • Beadvány: Papír alapon, postai levélként

  • Illeték: Illetékbélyeg vásárlásával

  • Bírság: határozat mellett megküldött postai csekken

 

Technikai Információk


A weboldal a HTML5 és CSS3 technológiáit használja és reszponzív kialakítású, ezért nem csak asztali, hanem mobil böngészőkben is megfelelően jelenik, optimalizálva az adott (800 x 480 vagy annál nagyobb felbontással rendelkező) eszköz felbontására. Az oldal a legismertebb és széles körben használt böngészők mindegyikére tesztelve lett. Ingyenesen letölthető, támogatott böngésző verziók:


Asztali böngészők:

  • Mozilla Firefox 4.0 vagy frissebb,

  • Google Chrome: 4.0 vagy frissebb,

  • Opera: 11-es főverzió vagy frissebb,

  • Internet Explorer: 11-es főverzióra lett optimalizálva,

  • Safari: Windows-on az 5.1.7-es verzió,

  • Mac-en a 6-os főverzió vagy frissebb.

Mobil böngészők:

  • Internet Explorer 10 vagy frissebb,

  • Google Chrome 36 vagy frissebb,

  • Mozilla Firefox for Android 32 vagy frissebb,

  • Safari iOS 7-es verziója vagy frissebb.

 

Az oldal akadálymentes változata a WCAG 2.0 A szabványának megfelelően támogatja a vakok és gyengénlátók számára készített felolvasó programokat.

 

Jogi nyilatkozat


Az Országos Rendőr-főkapitányság – mint a Rendőrség honlapjának üzemeltetője – ezúton tájékoztatja a látogatókat, felhasználókat a személyes adatok kezelése körében követett gyakorlatáról, az adatok védelme érdekében megtett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintettek jogairól, ezek érvényesítésének lehetőségeiről.

 

1. Az adatkezelő, valamint az adatkezelés jogalapja
Az adatok kezelője az Országos Rendőr-főkapitányság (1139 Budapest, Teve u. 4-6.).
Az adatkezelés jogalapja a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 2011. évi CXII. törvény 5.§ (1) bekezdés a) pontja alapján az érintett hozzájárulása, amely jelen esetben azzal valósul meg, hogy a tájékoztató tartalmának ismeretében a látogatók, felhasználók jogosultak eldönteni, hogy a tájékoztatóban rögzített feltételek mellett igénybe veszik-e a szolgáltatást.

 

2. A kezelt adatok
2. a.) A Rendőrség honlapjának látogatásával egyidejűleg rögzítésre kerül a látogatás kezdő időpontja, a látogató számítógépének IP-címe, valamint – amennyiben a látogató számítógépe megadja – a böngésző és az operációs rendszer típusa. E két utóbbi adat felvétele kizárólag statisztikai célokat szolgál, nem kerül összekapcsolásra a többi rögzített adattal. A Rendőrség honlapja az állapot kezelésére használ cookie-t, és egy úgynevezett session ID-t használ, melyek nem tartalmaznak személyes adatot. A Session ID az oldal elhagyásakor automatikusan törlődik, a cookie (engedélyezés esetén) a Session ID által tárolt állapotba való visszatérést segíti.

 

3. Az adatkezelés célja
3. a.) A 2. a.) pontban megjelölt adatok felvételének célja látogatottsági statisztikák készítése, az adatkezelés továbbá biztonsági célokat is szolgál. Az adatkezelő a megjelölt céloktól eltérő célra a személyes adatokat nem használja.

 

4. Az adatkezelés időtartama
4. a.) A 2. a.) pontban megjelölt adatok 4 hétig tárolódnak, ezt követően helyreállíthatatlanul törlődnek.

 

5. Az adatokhoz hozzáférők köre
5. a.) A 2. a.) pontban megjelölt adatokhoz a Rendőrség weboldalának rendszergazdái férhetnek hozzá. Személyes adatokat a megjelölteken kívül harmadik személyeknek nem adunk át. Ez nem vonatkozik az esetleges, törvény alapján kötelező adattovábbításokra, amelyekre csak rendkívüli esetekben kerülhet sor. Az adatkezelő az egyes hatósági adatkérések teljesítése előtt minden egyes adat tekintetében megvizsgálja, hogy valóban fennáll-e az adattovábbítás jogalapja, kötelezettsége.

 

6. A felhasználók jogai személyes adataik kezelésével kapcsolatban
A 2. a.) pontban megjelölt adatok automatikusan rögzülnek, a többi, a felhasználó személyéhez szorosabban köthető személyes adatok megadásáról maguk a felhasználók döntenek. Személyes adatai kezeléséről a felhasználók tájékoztatást kérhetnek. Az adatkezelő kérésre tájékoztatást ad az érintettnek az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.

 

7. Jogérvényesítési lehetőségek
Az a felhasználó, aki úgy érzi, hogy a Rendőrség honlapjának üzemeltetői megsértették személyes adatai védelméhez való jogát, igényét polgári bíróság előtt érvényesítheti, vagy kérheti az adatvédelmi biztos segítségét is. Az erre, valamint az adatkezelő kötelezettségeire vonatkozó részletes törvényi rendelkezéseket a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény tartalmazza.

 

A fentiekről bővebben tájékozódhat az Információk, és Jogszabályok menüpontok alatt.

 

Az ügyintézéssel kapcsolatban az alábbi Közigazgatási Hatósági Szolgálatokhoz (KHSZ) fordulhat további segítségért:

Szombathelyi KHSZ ügyfélszolgálat


+36-(94) 515-230
9701 Szombathely
Pf.: 53

Vásárosnaményi KHSZ ügyfélszolgálat


+36-(1) 443-5709
4807 Vásárosnamény
Jókai út 15.

 

       

Ügyféltájékoztató az igazgatásrendészeti szolgálati ágat érintő új munkarend bevezetéséről

ÜGYFÉLTÁJÉKOZTATÓ

a kihirdetett veszélyhelyzet miatt – az igazgatásrendészeti szolgálati ágat érintő – új munkarend bevezetéséről

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Tájékoztatom, hogy kihirdetésre került az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető tömeges megbetegedést okozó humánjárvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzet során teendő intézkedésekről szóló 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet, majd később a 45/2020. (III. 14.) Korm. rendelet és 46/2020. (III. 16.) Korm. rendelet melyek a különleges jogrend és veszélyhelyzetre vonatkozó szabályokat tartalmaznak.

A terjedő új koronavírussal (Covid-19) összefüggő egészségügyi és járványügyi krízis kapcsán áttekintettük az igazgatásrendészeti szolgálati ág hatósági eljárásainak menetét és a különleges jogrend időszakára egy új munkarend bevezetését, mivel a rendőrhatóság is kiemelten foglalkozik a koronavírus jelentette kockázatok csökkentésével. Felelős szervezetként nem csupán ügyfeleink és családjaik érdekeit tartjuk szem előtt, de kollégáink biztonsága is kiemelten fontos számunkra.

A felkészülés, a megelőzés ebben az esetben is kiemelten fontos. Javasoljuk, hogy Ön is tegye meg a lehető legtöbb óvintézkedést, hogy közös fellépéssel lassítani tudjuk az új koronavírus terjedését. Lehetőleg kerülje azokat a helyszíneket, ahol sokan fordulnak meg és ügyeinek intézését elsősorban elektronikusan kezdeményezze. Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szabályokat a http://www.police.hu/hu/ugyintezes/elektronikus-ugyintezes linken érheti el.

A vírus terjedésének korlátozása érdekében az alábbiakra hívjuk fel szíves figyelmét:

  1. Az engedélyügyi eljárások esetén az általános ügyfélfogadás részleges felfüggesztésre került a veszélyhelyzet visszavonásáig. Az ügyek intézése elsődlegesen elektronikus úton történhet.
  2. Az ügyfélfogadás helyén és elektronikus úton is közzé tételre kerül egy telefonszám, melyen az ügyfélnek be kell jelentkeznie konkrét időpontra egyedi ügyintézésre. A bejelentkezéshez kapcsolódó elérhetőségek az egyes rendőrkapitányságok és rendőr-főkapitányságok közzétételi listáján érhetők el a www.police.hu címen. Az egyes rendőri szervek nevét a keresőbe beírva egyszerűen elérhető.
    Az egyedi ügyfélfogadás megkezdése előtt, az érintett személyt nyilatkoztatni fogják arról, hogy a megelőző 14 napban volt-e fertőzéssel érintett területen, illetve találkozott-e fertőzött vagy azzal érintkező személlyel. Ha igen, akkor az egyedi ügyfélfogadást félbe kell szakítani és azonnal értesíteni kell az illetékes hatóságot.
  3. Az elkészült okmányok, biztonsági okmányok átadása – a helyszíni azonnalos bejegyzésen alapulók kivételével – csak postai úton kerül kiküldésre az engedélyes természetes és jogi személyek részére is.

Felhívjuk a természetes személy magyar állampolgárok figyelmét, hogy a 41/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 4. § a) pontja szerint a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, 2020. március 12-ét követően lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek, ezért azok meghosszabbítását a vészhelyzet megszűnését követően kell kezdeményezni. Ugyan ezen szabály vonatkozik az engedélyek alapjául szolgáló hivatalos okmányok (pl. egészségügyi igazolások) érvényességére is.

Ha az alábbi állítások bármelyike igaz Önre, kérjük, hatósági ügyeit személyesen ne, hanem kizárólag elektronikus csatornáinkon intézze.

  • Az elmúlt 14 naptári napban külföldön tartózkodott.

  • Láz és/vagy a koronavírus fertőzés jeleit érzékeli vagy érzékelte magán az elmúlt 14 naptári napban.

  • Az elmúlt 14 naptári napban érintkezett fertőzött személlyel.

  • Legjobb tudása szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkezett olyan személlyel, aki az elmúlt két hétben érkezett Magyarországra.

Kérjük, ha nincsenek tünetei, akkor is csak a legszükségesebb esetben keresse fel hivatalainkat. Az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok az eljáráshoz kapcsolódó beadványukat elektronikus űrlap (ÁNYK vagy inNOVA űrlap, e-papír) alkalmazásával, ügyfélkapus azonosítást követően küldje meg. Cégek esetében – az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése a) pontja alapján – kötelező a cégkapus azonosítást követő elektronikus ügyintézés.

ORFK Rendészeti Főigazgatóság Igazgatásrendészeti Főosztály

Több blog bejegyzés

Űrlapokkal kapcsolatos változások 2020.04.01-jén

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2020. április 1-én (szerdán) 07:30-08:00 óra ...

Új űrlap publikálás 2020.04.20-án

Tisztelt Felhasználók! Az RI-0802 inNOVA űrlap 2020. április 20-án kerül bevezetésre és az ...