Az ügyfélnek joga van az első fokú határozat ellen fellebbezéssel élni.

Az ügyfél a bírságot kiszabó első fokú határozat ellen fellebbezést nyújthat be. A fellebbezést a döntés közlésétől számított 15 napon belül lehet előterjeszteni.

Fellebbezni csak a megtámadott döntésre vonatkozóan, tartalmilag azzal közvetlenül összefüggő okból, illetve csak a döntésből közvetlenül adódó jog- vagy érdeksérelemre hivatkozva lehet.

A fellebbezést indokolni kell.

A fellebbezésben csak olyan új tényre lehet hivatkozni, amelyről az elsőfokú eljárásban az ügyfélnek nem volt tudomása, vagy arra önhibáján kívül eső ok miatt nem hivatkozott.

A fellebbezési eljárás lefolytatásáért illetéket kell fizetni, amelyet az eljárás megindításakor a https://ugyintezes.police.hu/ internetes oldalon elektronikusan, az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül, díjmentes bankkártyás fizetéssel (VPOS) vagy átutalással teljesítheti.

A benyújtott fellebbezés illetékének az összege - a bírság összegének függvényében - 5.000 forinttól 15 600 forintig terjed a következők szerint:

  • 124 800 forintig 5 000 Ft.,

  • 130.000 forintnál 5 200 Ft.,

  • 143 000 forintnál 5 600 Ft.,

  • 156 000 forintnál 6 000 ft.,

  • 175 500 forintnál 6 800 Ft.,

  • 182 000 forintnál 7 200 Ft.,

  • 195 000 forintnál 7 600 Ft.,

  • 214 500 forintnál 8 400 Ft.,

  • 234 000 forintnál 9 200 Ft.,

  • 260 000 forintnál 10 400 Ft.,

  • 390 000 forintnál 15 600 Ft

az illeték mértéke.

 

       

Elektronikus fizetéssel kapcsolatos tájékoztatás

Tisztelt Ügyfelünk!

2021. január 1-től az online kártyás vásárlások folyamata megváltozott. Az internetes vásárlások fizetési jóváhagyásához jogszabályi kötelezettség miatt szükség van egy kétfaktoros (erős) ügyfél-hitelesítésre. Az erős ügyfélhitelesítés azt biztosítja, hogy bárhol is történik a vásárlás, csak a kártya használatára jogosult személy, vagyis a kártyabirtokos hitelesítse a tranzakciót.

Tapasztalataink szerint ez az azonosítás a fizetést biztosító banki felületen egyelőre sok esetben meghiúsul, ami a rendszerünktől független. Kérjük, hogy sikertelen azonosítási folyamatot követően, 15 perc elteltével ismételten kísérelje meg a befizetést. Tájékoztatjuk, hogy a felmerülő problémák kiküszöbölésén az érintett banki rendszerben folyamatosan dolgoznak.

Az Európai Unió PSD2 irányelve alapján a bankkártyás vásárlások és az elektronikus fizetési műveletek többségénél szükséges az erős ügyfélhitelesítés.

Az online fizetés elvégzéséhez az alábbiakra van szükség:

1. Mobiltelefonra

2. A bank okostelefonra készített digitális applikációjára, amely telepítve van a készülékre.

3. Ellenőrizni szükséges továbbá azt is, hogy a tranzakció során használt telefonszám a bank részére rendelkezésre áll-e.

A fizetés során az alábbiak szerint kell eljárni:

1. Fizetés során szükség van a kártya adatainak megadására: a bankkártya száma, tulajdonos neve, lejárata, háromjegyű biztonsági kódja.

2. A megadott adatokat hitelesíteni szükséges a mobilalkalmazással vagy egy aláíró kóddal.

3. Ha le van töltve a bank alkalmazása a telefonra, a fizetés jóváhagyását ennek segítségével kell megtenni.

4. Ha nincs mobilalkalmazás, akkor a jóváhagyás történhet a banktól érkező sms-kód segítségével, vagy a bank internetbankjának belépési adataival is. Ennek módja pénzintézetenként eltérő lehet. Javasoljuk a mobilalkalmazás használatát.

5. Fontos tudni, hogy a tranzakció aláírását a bank okostelefonra készített digitális applikációjában vagy a bank által választott hitelesítési megoldásban kell megtenni.

6. Elképzelhető, hogy okostelefon alkalmazás nélküli jóváhagyás esetén a bank felugró ablak segítségével kér be további adatot. Ebben az esetben ellenőrizni kell, nincs–e letiltva a felugró ablak a böngészőben.

 

Több blog bejegyzés

Új űrlapverziók publikálása 2021. február 3-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. február 3-án (szerda) 07:30-08:00 óra között...

RO-0007 űrlap változása

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. február 4-én (csütörtök) 07:30-08:00 óra ...