Tájékoztató az inNOVA Portál rendszeren történő fizetési lehetőségekről

Az inNOVA Portálon keresztül történő ügyintézés lehetősége folyamatosan bővül, a benyújtott űrlapok azonnali elektronikus fizetési lehetőséggel (EFER) történő kiegyenlítése biztosított. Az online ügyintézés keretében keletkezett fizetési kötelezettségen túl lehetőség van a postai úton kézbesített határozatban szereplő fizetési kötelezettségek kiegyenlítésére is. Az egyes fizetési kötelezettségek (közigazgatási bírságok, szabálysértési bírságok, helyszíni bírságok, eljárási- és rendbírságok, objektív felelősség körébe tartozó közigazgatási bírságok, útdíj meg nem fizetéshez köthető közigazgatási bírságok, felügyeleti bírságok, igazgatási szolgáltatási díjak, eljárási költségek, elővezetési költségek, eljárási illetékek) kiegyenlítésére kétféle lehetőség került biztosításra:

a) Ügyfélkapun történő bejelentkezést követően a saját fennálló kötelezettségek listája megtekinthető, a listából kiválasztható az elektronikusan teljesíteni kívánt tétel. Több tétel egyidejű kiválasztása és fizetése is lehetséges. A fizetés teljesítése automatikus átirányítást követően az OTP Nyrt. bankkártyás fizetési oldalán történik (VPOS befizetés).

b) Amennyiben nem rendelkezik ügyfélkapu regisztrációval, vagy ügyfélkapus bejelentkezés nélkül kívánja a fennálló kötelezettségeit teljesíteni, az eljárás egyértelmű azonosításához ügytípusonként különböző opciók választhatók. Ügyfélkapus bejelentkezés nélkül az alábbi azonosító adatok megadásával van mód a fizetési kötelezettségek teljesítésére.

Helyszíni bírság esetén:

  • Születési idő és a helyszíni bírság nyomtatvány vonalkódja, vagy
  • Forgalmi rendszám és a helyszíni bírság nyomtatvány vonalkódja

Egyéb esetekben:

  • Iratazonosító és forgalmi rendszám, vagy
  • Ügyszám/iktatószám és adószám, vagy
  • Ügyszám/iktatószám és cégjegyzékszám
  • Ügyszám és születési idő

A beazonosítás több ügy esetén egymást követően is megtörténhet, és az így összeállított fizetési kosár egyszerre – az OTP Nyrt. fizetési felülete segítségével – kiegyenlítésre kerülhet.

A Portálon keresztül bankkártyával teljesített befizetés az adott hatósági ügyben azonnal beazonosításra és automatikus rögzítésre kerül, a befizetésről a hatósági ügyintéző - további eljárási cselekmény nélkül - tudomást szerez.

Amennyiben nem megoldható a bankkártyás (VPOS) fizetés, abban az esetben természetesen továbbra is lehetőség van – a hatóság által megadott – számlaszámra történő átutalás kezdeményezésére. Fontos tudni, hogy az átutalással teljesített befizetések nem rögzülnek automatikusan a hatósági ügyekben. Ebben az esetben tehát nagyon lényeges, hogy a közleményben az ügy beazonosítása és a fizetésre kötelezett megnevezése megtörténjen annak érdekében, hogy a befizetés beazonosítása, és a megfelelő hatósági ügybe rögzítése lehetővé váljon.

Több blog bejegyzés

Robbanóanyag szállítási kérelem kiadása szünetel 2019.02.08-án

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy 2019. február 8-án robbanóanyag szállítási engedélyek...

Tervezett karbantartás 2019.03.07. 07:00-12:00 között

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portál rendszeren történő karbantartás miatt 2019.03.07....