Az Ön által jelenleg igénybe vett alkalmazás azt a célt szolgálja, hogy a látogatók egyszerűen tájékozódhassanak a velük szemben az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések elkövetése miatt folytatott közigazgatási eljárás adatairól és az ügyintézés állásáról, továbbá megtekinthessék a velük szemben folytatott eljárás alapjául szolgáló képi bizonyítékokat. Az alkalmazás segítségével az ügyfelek tájékozódhatnak jogaikról és kötelezettségeikről, továbbá lehetőségük nyílik a leggyakrabban használatos iratminták letöltésére. A rendszer mindezt az eljárás során a hatóság által hozott döntés iratazonosítója és a gépjármű rendszámának megadása esetén, gyorsan és egyszerűen biztosítja.

 

A rendszer használata során személyes adat megismerésére nincs mód. Az igénybe vett betekintéstől függetlenül, az eljárásban szereplő ügyfél számára a közigazgatási hatóságnál, illetőleg a lakcím vagy székhely szerint illetékes rendőrkapitányságnál biztosított az eljárás irataiba történő betekintés.

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) alapján a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a gyorsforgalmi út leálló sávjának, leállóöblének igénybevételére, a behajtási tilalomra, a korlátozott forgalmú övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, a természet védelmére és a díjköteles útszakaszok használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíjra vonatkozó előírások betartásra kerüljenek. A törvény szerint a fentiek megsértése esetén az üzembentartóval vagy a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben 16 000 forinttól 468 000 forintig terjedő közigazgatási bírságot kell kiszabni.”

A szabályszegések helyszíni rögzítését az illetékes vármegyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok és rendőrkapitányságok közterületi szolgálatot ellátó állománya végzi, azonban az eljárást a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság, illetve a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le az alábbi illetékességi szempontok szerint:

A Baranya vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye, Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye, Vas vármegye, Veszprém vármegye és Zala vármegye, valamint Budapest területén elkövetett jogsértések lefolytatására a Vas vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

Míg a Bács-Kiskun vármegye, Békés vármegye, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Csongrád vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Heves vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye, Nógrád vármegye és Pest vármegye területén elkövetett jogsértések esetében pedig a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

A közigazgatási eljárás során az ügyfél az esetleges beadványát a kézbesített döntésben megjelölt hatósághoz az alábbi címre terjesztheti elő:


Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
9700 Szombathely, Söptei út 85.

     Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
4807 Vásárosnamény, Jókai út 15.

 


  

Az esetleges beadványt az illetékes hatóságnak címezve kell előterjeszteni.

Az ügyfelek telefonos tájékoztatását illetékesség szerint a +36-94/515-230 (Szombathely) és a +36-45/526-000 (Vásárosnamény) hívószámon elérhető híváskezelő programmal és hangbemondásos menüvel működő CallCenter végzi, melyen keresztül lehetősége van az ügyfélnek jelezni az iratbetekintési igényét, továbbá a CallCenter munkatársa szóban tájékoztatást nyújt az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről, illetve arról, hogy az iratokat, a lakcíme vagy székhelye szerint illetékes rendőrkapitányságon mely időpontban tekintheti meg.

 

       

Tájékoztató az inNOVA Portál rendszeren történő fizetési lehetőségekről

Az inNOVA Portálon keresztül történő ügyintézés lehetősége folyamatosan bővül, a benyújtott űrlapok azonnali elektronikus fizetési lehetőséggel (EFER) történő kiegyenlítése biztosított. Az online ügyintézés keretében keletkezett fizetési kötelezettségen túl lehetőség van a postai úton kézbesített határozatban szereplő fizetési kötelezettségek kiegyenlítésére is. Az egyes fizetési kötelezettségek (közigazgatási bírságok, szabálysértési bírságok, helyszíni bírságok, eljárási- és rendbírságok, objektív felelősség körébe tartozó közigazgatási bírságok, útdíj meg nem fizetéshez köthető közigazgatási bírságok, felügyeleti bírságok, igazgatási szolgáltatási díjak, eljárási költségek, elővezetési költségek, eljárási illetékek) kiegyenlítésére kétféle lehetőség került biztosításra:

a) Ügyfélkapun történő bejelentkezést követően a saját fennálló kötelezettségek listája megtekinthető, a listából kiválasztható az elektronikusan teljesíteni kívánt tétel. Több tétel egyidejű kiválasztása és fizetése is lehetséges. A fizetés teljesítése automatikus átirányítást követően az OTP Nyrt. bankkártyás fizetési oldalán történik (VPOS befizetés).

b) Amennyiben nem rendelkezik ügyfélkapu regisztrációval, vagy ügyfélkapus bejelentkezés nélkül kívánja a fennálló kötelezettségeit teljesíteni, az eljárás egyértelmű azonosításához ügytípusonként különböző opciók választhatók. Ügyfélkapus bejelentkezés nélkül az alábbi azonosító adatok megadásával van mód a fizetési kötelezettségek teljesítésére.

Helyszíni bírság esetén:

  • Születési idő és a helyszíni bírság nyomtatvány vonalkódja, vagy
  • Forgalmi rendszám és a helyszíni bírság nyomtatvány vonalkódja

Egyéb esetekben:

  • Iratazonosító és forgalmi rendszám, vagy
  • Ügyszám/iktatószám és adószám, vagy
  • Ügyszám/iktatószám és cégjegyzékszám
  • Ügyszám és születési idő

A beazonosítás több ügy esetén egymást követően is megtörténhet, és az így összeállított fizetési kosár egyszerre – az OTP Nyrt. fizetési felülete segítségével – kiegyenlítésre kerülhet.

A Portálon keresztül bankkártyával teljesített befizetés az adott hatósági ügyben azonnal beazonosításra és automatikus rögzítésre kerül, a befizetésről a hatósági ügyintéző - további eljárási cselekmény nélkül - tudomást szerez.

Amennyiben nem megoldható a bankkártyás (VPOS) fizetés, abban az esetben természetesen továbbra is lehetőség van – a hatóság által megadott – számlaszámra történő átutalás kezdeményezésére. Fontos tudni, hogy az átutalással teljesített befizetések nem rögzülnek automatikusan a hatósági ügyekben. Ebben az esetben tehát nagyon lényeges, hogy a közleményben az ügy beazonosítása és a fizetésre kötelezett megnevezése megtörténjen annak érdekében, hogy a befizetés beazonosítása, és a megfelelő hatósági ügybe rögzítése lehetővé váljon.

Több blog bejegyzés

Robbanóanyag szállítási kérelem kiadása szünetel 2019.02.08-án

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy 2019. február 8-án robbanóanyag szállítási engedélyek...

Tervezett karbantartás 2019.03.07. 07:00-12:00 között

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portál rendszeren történő karbantartás miatt 2019.03.07....