Az Ön által jelenleg igénybe vett alkalmazás azt a célt szolgálja, hogy a látogatók egyszerűen tájékozódhassanak a velük szemben az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések elkövetése miatt folytatott közigazgatási eljárás adatairól és az ügyintézés állásáról, továbbá megtekinthessék a velük szemben folytatott eljárás alapjául szolgáló képi bizonyítékokat. Az alkalmazás segítségével az ügyfelek tájékozódhatnak jogaikról és kötelezettségeikről, továbbá lehetőségük nyílik a leggyakrabban használatos iratminták letöltésére. A rendszer mindezt az eljárás során a hatóság által hozott döntés iratazonosítója és a gépjármű rendszámának megadása esetén, gyorsan és egyszerűen biztosítja.

 

A rendszer használata során személyes adat megismerésére nincs mód. Az igénybe vett betekintéstől függetlenül, az eljárásban szereplő ügyfél számára a közigazgatási hatóságnál, illetőleg a lakcím vagy székhely szerint illetékes rendőrkapitányságnál biztosított az eljárás irataiba történő betekintés.

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) alapján a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a gyorsforgalmi út leálló sávjának, leállóöblének igénybevételére, a behajtási tilalomra, a korlátozott forgalmú övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, a természet védelmére,a díjköteles útszakaszok használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíjra és a biztonsági öv használatára vonatkozó előírások betartásra kerüljenek. A törvény szerint a fentiek megsértése esetén az üzembentartóval vagy a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben 16 000 forinttól 468 000 forintig terjedő közigazgatási bírságot kell kiszabni.

 

A szabályszegések helyszíni rögzítését az illetékes vármegyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok és rendőrkapitányságok közterületi szolgálatot ellátó állománya végzi, azonban az eljárást a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság, illetve a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le az alábbi illetékességi szempontok szerint:

 

A Baranya vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye, Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye, Vas vármegye, Veszprém vármegye és Zala vármegye, valamint Budapest I., II., III., XI., XII., XXI. és XXII. kerületek területén elkövetett jogsértések lefolytatására a Vas vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

Míg a Bács-Kiskun vármegye, Békés vármegye, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Csongrád-Csanád vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Heves vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye, Nógrád vármegye és Pest vármegye, valamint Budapest IV., V., VI., VII., VIII., IX., X., XIII., XIV., XV., XVI., XVII., XVIII., XIX., XX. és XXIII. kerületek területén elkövetett jogsértések esetében pedig a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

 

       

Tájékoztató az inNOVA Portál rendszeren történő fizetési lehetőségekről

Az inNOVA Portálon keresztül történő ügyintézés lehetősége folyamatosan bővül, a benyújtott űrlapok azonnali elektronikus fizetési lehetőséggel (EFER) történő kiegyenlítése biztosított. Az online ügyintézés keretében keletkezett fizetési kötelezettségen túl lehetőség van a postai úton kézbesített határozatban szereplő fizetési kötelezettségek kiegyenlítésére is. Az egyes fizetési kötelezettségek (közigazgatási bírságok, szabálysértési bírságok, helyszíni bírságok, eljárási- és rendbírságok, objektív felelősség körébe tartozó közigazgatási bírságok, útdíj meg nem fizetéshez köthető közigazgatási bírságok, felügyeleti bírságok, igazgatási szolgáltatási díjak, eljárási költségek, elővezetési költségek, eljárási illetékek) kiegyenlítésére kétféle lehetőség került biztosításra:

a) Ügyfélkapun történő bejelentkezést követően a saját fennálló kötelezettségek listája megtekinthető, a listából kiválasztható az elektronikusan teljesíteni kívánt tétel. Több tétel egyidejű kiválasztása és fizetése is lehetséges. A fizetés teljesítése automatikus átirányítást követően az OTP Nyrt. bankkártyás fizetési oldalán történik (VPOS befizetés).

b) Amennyiben nem rendelkezik ügyfélkapu regisztrációval, vagy ügyfélkapus bejelentkezés nélkül kívánja a fennálló kötelezettségeit teljesíteni, az eljárás egyértelmű azonosításához ügytípusonként különböző opciók választhatók. Ügyfélkapus bejelentkezés nélkül az alábbi azonosító adatok megadásával van mód a fizetési kötelezettségek teljesítésére.

Helyszíni bírság esetén:

  • Születési idő és a helyszíni bírság nyomtatvány vonalkódja, vagy
  • Forgalmi rendszám és a helyszíni bírság nyomtatvány vonalkódja

Egyéb esetekben:

  • Iratazonosító és forgalmi rendszám, vagy
  • Ügyszám/iktatószám és adószám, vagy
  • Ügyszám/iktatószám és cégjegyzékszám
  • Ügyszám és születési idő

A beazonosítás több ügy esetén egymást követően is megtörténhet, és az így összeállított fizetési kosár egyszerre – az OTP Nyrt. fizetési felülete segítségével – kiegyenlítésre kerülhet.

A Portálon keresztül bankkártyával teljesített befizetés az adott hatósági ügyben azonnal beazonosításra és automatikus rögzítésre kerül, a befizetésről a hatósági ügyintéző - további eljárási cselekmény nélkül - tudomást szerez.

Amennyiben nem megoldható a bankkártyás (VPOS) fizetés, abban az esetben természetesen továbbra is lehetőség van – a hatóság által megadott – számlaszámra történő átutalás kezdeményezésére. Fontos tudni, hogy az átutalással teljesített befizetések nem rögzülnek automatikusan a hatósági ügyekben. Ebben az esetben tehát nagyon lényeges, hogy a közleményben az ügy beazonosítása és a fizetésre kötelezett megnevezése megtörténjen annak érdekében, hogy a befizetés beazonosítása, és a megfelelő hatósági ügybe rögzítése lehetővé váljon.

Több blog bejegyzés

Robbanóanyag szállítási kérelem kiadása szünetel 2019.02.08-án

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy 2019. február 8-án robbanóanyag szállítási engedélyek...

Tervezett karbantartás 2019.03.07. 07:00-12:00 között

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portál rendszeren történő karbantartás miatt 2019.03.07....