Az Ön által jelenleg igénybe vett alkalmazás azt a célt szolgálja, hogy a látogatók egyszerűen tájékozódhassanak a velük szemben az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések elkövetése miatt folytatott közigazgatási eljárás adatairól és az ügyintézés állásáról, továbbá megtekinthessék a velük szemben folytatott eljárás alapjául szolgáló képi bizonyítékokat. Az alkalmazás segítségével az ügyfelek tájékozódhatnak jogaikról és kötelezettségeikről, továbbá lehetőségük nyílik a leggyakrabban használatos iratminták letöltésére. A rendszer mindezt az eljárás során a hatóság által hozott döntés iratazonosítója és a gépjármű rendszámának megadása esetén, gyorsan és egyszerűen biztosítja.

 

A rendszer használata során személyes adat megismerésére nincs mód. Az igénybe vett betekintéstől függetlenül, az eljárásban szereplő ügyfél számára a közigazgatási hatóságnál, illetőleg a lakcím vagy székhely szerint illetékes rendőrkapitányságnál biztosított az eljárás irataiba történő betekintés.

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) alapján a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, az autópálya leállósávjának igénybevételére, a behajtási tilalomra, a korlátozott forgalmú övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, a természet védelmére és a díjköteles útszakaszok használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíjra vonatkozó előírások betartásra kerüljenek. A törvény szerint a fentiek megsértése esetén az üzembentartóval vagy a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben 10.000 forinttól 300.000 forintig terjedő közigazgatási bírságot kell kiszabni.”

A szabályszegések helyszíni rögzítését az illetékes vármegyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok és rendőrkapitányságok közterületi szolgálatot ellátó állománya végzi, azonban az eljárást a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság, illetve a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le az alábbi illetékességi szempontok szerint:

A Baranya vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye, Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye, Vas vármegye, Veszprém vármegye és Zala vármegye, valamint Budapest területén elkövetett jogsértések lefolytatására a Vas vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

Míg a Bács-Kiskun vármegye, Békés vármegye, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Csongrád vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Heves vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye, Nógrád vármegye és Pest vármegye területén elkövetett jogsértések esetében pedig a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

A közigazgatási eljárás során az ügyfél az esetleges beadványát a kézbesített döntésben megjelölt hatósághoz az alábbi címre terjesztheti elő:


Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
9700 Szombathely, Söptei út 85.

     Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
4807 Vásárosnamény, Jókai út 15.

 


  

Az esetleges beadványt az illetékes hatóságnak címezve kell előterjeszteni.

Az ügyfelek telefonos tájékoztatását illetékesség szerint a +36-94/515-230 (Szombathely) és a +36-45/526-000 (Vásárosnamény) hívószámon elérhető híváskezelő programmal és hangbemondásos menüvel működő CallCenter végzi, melyen keresztül lehetősége van az ügyfélnek jelezni az iratbetekintési igényét, továbbá a CallCenter munkatársa szóban tájékoztatást nyújt az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről, illetve arról, hogy az iratokat, a lakcíme vagy székhelye szerint illetékes rendőrkapitányságon mely időpontban tekintheti meg.

 

       

Új űrlapverziók publikálása 2021. február 3-án

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2021. február 3-án (szerda) 07:30-08:00 óra között történik meg az alábbi űrlapok új verziójának közzététele.

 

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészet

Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézés (vagyonvédelmi ügyintézés)

Engedélykérelem egyéni vállalkozó és Magyarországon bejegyzett gazdasági társaság, egyéni cég számára személy- és vagyonvédelmi működési engedély kiadásához, meghosszabbításához

RI-0203

Igazgatásrendészet

Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézés (vagyonvédelmi ügyintézés)

Engedélykérelem más EGT tagállam vállalkozója részére Magyarországon végezni kívánt személy- és vagyonvédelmi tevékenységhez működési engedély kiadásához, meghosszabbításához

RI-0205

Igazgatásrendészet

Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézés (vagyonvédelmi ügyintézés)

Kérelem más EGT-tagállamban alapított és működési engedéllyel rendelkező, személy- és vagyonvédelmi tevékenységet folytató társas vállalkozás részére Magyarország területén letelepedés keretében végzett tevékenység engedélyezéséhez rendelkező vállalkozás által határozatban elismertetni kívánt tevékenység esetén

RI-0206

Igazgatásrendészet

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Hatóság tájékoztatása engedélyezett vagy bejelentett tűzijáték végrehajtásáról

RI-0116

Igazgatásrendészet

Általános jellegű igazgatásrendészet

Kérelem visszavonására irányuló beadvány az igazgatásrendészeti ügyekben benyújtott kérelmekhez

RI-0800

Igazgatásrendészet

Általános jellegű igazgatásrendészet

Döntés kijavítására irányuló kérelem az igazgatásrendészeti szakterületen hozott közigazgatási hatósági eljárásokban

RI-0801

Űrlapok a hivatali tárhellyel rendelkező ügyfelek számára

Űrlapok a hivatali tárhellyel rendelkező ügyfelek számára

Ismeretlen személy által gépjárművel elkövetett közlekedési szabálysértés miatti feljelentés

EGYEB-0002

Igazgatásrendészet

Általános jellegű igazgatásrendészet

Hiánypótlás az igazgatásrendészeti szakterületen benyújtott beadványokhoz

RHIP-001

Igazgatásrendészet

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Közbiztonsági engedély visszavonására irányuló kérelem

RO-0003

 

Működésbeli változások:

RI-0203, RI-0205, RI-0206 inNOVA űrlapok esetében:

  • az „elkészült igazolvány átvételére” vonatkozó nyilatkozat eltávolítása

EGYEB-0002 ÁNYK űrlap esetében:

  • távollétes ismeretlen személy által gépjárművel elkövetett közlekedési szabálysértés miatt kiszabott helyszíni bírságok esetében „Nyomtatvány száma” új mező bevezetése

RHIP-001, RO-0003, RI-0116 inNOVA űrlapok esetében:

  • a hivatkozási számra vonatkozó központi elemblokk elhelyezése

RHIP-001 inNOVA űrlap esetében:

  • a „Kérelem további adatai” mezőnél megjelenő információs felület aktualizálása, a megjelenő lehetőségek közül a „Válassza az Egyéb mellékletet” törlése

RI-0800, RI-0801 inNOVA űrlap esetében:

  • Az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja. Ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet.

  • Amennyiben a beadvány cégkapuról kerül benyújtásra, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név kerül megjelenítésre az űrlapon.

 

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

Több blog bejegyzés

Új űrlapverziók publikálása 2021. január 18-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. január 18-án (hétfő) 07:30-08:00 óra között ...

Elektronikus fizetéssel kapcsolatos tájékoztatás

Tisztelt Ügyfelünk! 2021. január 1-től az online kártyás vásárlások folyamata ...