Elektronikus beadvány beküldés lehetővé tétele gépi interfészes ügyfelek részére (NOVA.PACK) szolgáltatás bemutatása

A megoldás célja


Az elektronikus ügyintézés elterjedésével párhuzamosan megjelent az igény a vállalkozások részéről a cégkapu tárhely saját ügyviteli rendszerükbe történő integrálására. A kis- és középvállalkozások részére elegendőnek bizonyult a NISZ Zrt. által biztosított on-line tárhely szolgáltatás, azonban a nagyvállalatok részére kényelmesebb a saját ügyviteli rendszer használata meglévő jogosultságkezeléssel. A NISZ Zrt. az igénynek megfelelően lehetővé tette a BKSZ gépi interfészt a cégkapu tárhely kezeléshez, ugyanakkor a Cég és Hivatal közötti kapcsolattartás csatornája továbbra is az egyszerű pdf irat, vagy jobb esetben egy hivatal által publikált és a céges ügyintézők által kitöltött ÁNYK űrlapból készített KR fájl. A tapasztalataink alapján a kapcsolattartásban végzett fejlesztések hasznosak, ugyanakkor a Cég-Hivatal kapcsolattartást biztosító kommunikációban hiányzik a csomag-alapú, formalizált űrlapot tartalmazó gépi interfészes küldemények használata. A fejlesztés célja egy olyan webszolgáltatás létrehozása (NOVA.PACK), amely képes a KKSzB-n keresztül bejövő ügyfélkérések alapján egy kulcsalapú titkosítással ellátott KRX konténer létrehozására. A beadvány címzése a Központi Érkeztető Rendszer Címtörzse alapján történik. A KRX csomag titkosítása a bejövő paraméterként kapott KÉR Cím szerint, a kapcsolódó Hivatali Kapuhoz tartozó publikus kulccsal valósul meg, mely a KIB21 Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás által kérdezhető le. A címzettnél a csomag kititkosítása ezáltal a BKSZ privát kulccsal tud megvalósulni.

A fejlesztés további célja egy rendőrség számára specializált megoldás létrehozása, amely a titkosított KRX konténerben a rendszeresített elektronikus űrlapokat is előállítja, ezáltal biztosítva a rendőrségi kapcsolattartás gépi interfészes alkalmazását a vállalkozások számára.

 

A megoldás részletes leírása


Az inNOVA Portál beadvány előállítására irányuló ügyfélkérések esetében bejövő paraméterként az ügyfélkérésnek kötelezően tartalmaznia kell a küldeni kívánt űrlap XML állományát, valamint tetszőleges számú, de kötött típusú és méretű mellékletek érkezhetnek.

A NOVA.PACK rendszer az ügyfélkérés feldolgozása során –, sikeres vírusellenőrzést követően – elvégzi az alábbi ellenőrzéseket:

  • Az űrlap XML megfelel-e az inNOVA Portálban publikált legfrissebb verzió formai és tartalmi követelményeinek. Az XML formai ellenőrzéséhez szükséges XSD leíró állomány minden verzióhoz rendelkezésre áll. Tartalmi vizsgálat végrehajtásához az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszereit szükséges felhasználni.

  • A mellékletek típusa és mérete feleljen meg az inNOVA Portálban publikált eljárásban meghatározott paramétereknek.

 

Amennyiben a befogadás során egy vagy több probléma azonosítható (pl.: régi verziójú űrlap, vagy hiányos adat), arról válasz üzenetben – KKSzB-n keresztül – értesíteni kell az ügyfelet. Ebben az esetben az ügyfélkérés elutasításra kerül.

Amennyiben az ügyfélkérés ellenőrzése nem azonosított problémát, akkor a bejövő paraméterek alapján előállításra kerül az inNOVA Portál beadványt.

A beadvány előállítása során a befogadott űrlap XML-ből az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszerének felhasználásával pdf formátumú űrlap kerül előállításra. Az űrlap XML, űrlap pdf, valamint a befogadott mellékletek együttesen alkotják az inNOVA Portál beadványt, melyet a NOVA.PACK rendszer KRX konténerezési eljárással összeállít, valamint a BKSZ kulcs alapú titkosítással ellát.

Az így előállt inNOVA Portál beadványt (titkosított KRX állományt) a szinkron hívás válasz üzenetében a KKSzB-n keresztül visszaadja a rendszer az ügyfél részére.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján a beadványok befogadása Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatáson (Ügyfélkapu-, Cégkapu-, Hivatali Kapu tárhely) keresztül történik. Az ügyfeleknek lehetősége van a Cégkapu vagy Hivatali Kapu tárhelyükről gépi interfész útján beküldeni a Rendőrség Hivatali Kapu tárhelyére a NOVA.PACK által előállított KRX beadványt, így tehát a beadvány beküldése egy különálló, ezen rendszer által nem érintett folyamat szerint történik.

 

A beadvány előállítás, beküldés és feldolgozás folyamatát az alábbi ábra szemlélteti.

     

 

Célközönség


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben definiált

  • elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint

  • gazdálkodó szervezetek.

A NOVA.PACK szolgáltatás adatai elérhetők a KKSzB Szolgáltatás Katalógusában. A KKSzB csatlakozással kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://idomsoft.hu/kkszb/  címre.

 

A kiválasztott ügycsoport hatályos űrlapjait és tájékoztatóit az alábbi táblázatok tartalmazzák. A korábbi, már nem hatályos űrlapokról az Archívumban, az űrlapokkal kapcsolatos jövőbeni változásokról a Hírfolyamban tájékozódhat.


 

NOVA.PACK szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatgazdai igazolás igénylése - NP-0001

 

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap

(on-line)

Magyar nyelvű

tájékoztató

Angol nyelvű

tájékoztató

NP-0001

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

 

Korlátozott működőképesség a Rendőrség Ügyintézési Portál elektronikus űrlapjainak elérésében

Tisztelt Felhasználók!

Tájékoztatjuk, hogy üzemzavar miatt 2024. július 31. (szerda) 12 óra 30 perctől a Google Chrome böngésző alkalmazása során a Rendőrség Ügyintézési Portálon található elektronikus űrlapkitöltő funkció elindításában és kitöltésében korlátozott működőképességet tapasztalhatnak.

A fentiek értelmében a hibajelenséggel érintett internetes alkalmazástól eltérő böngésző alkalmazása (Microsoft Edge, Mozilla Firefox) sikeres ügyintézést eredményezhet.

Az IdomSoft Zrt. tájékoztatása alapján az üzemzavar okának azonosítása folyamatban van, a hiba várható elhárítása jelenleg nem meghatározható.

Megértésüket köszönjük!

 

A hiba okának azonosítását követően a hibajelenség elhárítása 2024. augusztus 05-én (hétfőn) 07 óra 30 perckor megtörtént, az űrlapok Google Chrome böngészővel újra elérhetők a honlapon.

Több blog bejegyzés

Tervezett rendszerkarbantartás

Tisztelt Felhasználók! Tájékoztatjuk, hogy a NISZ Zrt. 2024. július 24-én (szerdán) 22:00 ...

Üzemzavar a Rendőrség Ügyintézési Portál elektronikus űrlapjainak elérésében

  Tisztelt Felhasználók! Tájékoztatjuk, hogy üzemzavar miatt 2024. augusztus 2-án (péntek) ...