Elektronikus beadvány beküldés lehetővé tétele gépi interfészes ügyfelek részére (NOVA.PACK) szolgáltatás bemutatása

A megoldás célja


Az elektronikus ügyintézés elterjedésével párhuzamosan megjelent az igény a vállalkozások részéről a cégkapu tárhely saját ügyviteli rendszerükbe történő integrálására. A kis- és középvállalkozások részére elegendőnek bizonyult a NISZ Zrt. által biztosított on-line tárhely szolgáltatás, azonban a nagyvállalatok részére kényelmesebb a saját ügyviteli rendszer használata meglévő jogosultságkezeléssel. A NISZ Zrt. az igénynek megfelelően lehetővé tette a BKSZ gépi interfészt a cégkapu tárhely kezeléshez, ugyanakkor a Cég és Hivatal közötti kapcsolattartás csatornája továbbra is az egyszerű pdf irat, vagy jobb esetben egy hivatal által publikált és a céges ügyintézők által kitöltött ÁNYK űrlapból készített KR fájl. A tapasztalataink alapján a kapcsolattartásban végzett fejlesztések hasznosak, ugyanakkor a Cég-Hivatal kapcsolattartást biztosító kommunikációban hiányzik a csomag-alapú, formalizált űrlapot tartalmazó gépi interfészes küldemények használata. A fejlesztés célja egy olyan webszolgáltatás létrehozása (NOVA.PACK), amely képes a KKSzB-n keresztül bejövő ügyfélkérések alapján egy kulcsalapú titkosítással ellátott KRX konténer létrehozására. A beadvány címzése a Központi Érkeztető Rendszer Címtörzse alapján történik. A KRX csomag titkosítása a bejövő paraméterként kapott KÉR Cím szerint, a kapcsolódó Hivatali Kapuhoz tartozó publikus kulccsal valósul meg, mely a KIB21 Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás által kérdezhető le. A címzettnél a csomag kititkosítása ezáltal a BKSZ privát kulccsal tud megvalósulni.

A fejlesztés további célja egy rendőrség számára specializált megoldás létrehozása, amely a titkosított KRX konténerben a rendszeresített elektronikus űrlapokat is előállítja, ezáltal biztosítva a rendőrségi kapcsolattartás gépi interfészes alkalmazását a vállalkozások számára.

 

A megoldás részletes leírása


Az inNOVA Portál beadvány előállítására irányuló ügyfélkérések esetében bejövő paraméterként az ügyfélkérésnek kötelezően tartalmaznia kell a küldeni kívánt űrlap XML állományát, valamint tetszőleges számú, de kötött típusú és méretű mellékletek érkezhetnek.

A NOVA.PACK rendszer az ügyfélkérés feldolgozása során –, sikeres vírusellenőrzést követően – elvégzi az alábbi ellenőrzéseket:

  • Az űrlap XML megfelel-e az inNOVA Portálban publikált legfrissebb verzió formai és tartalmi követelményeinek. Az XML formai ellenőrzéséhez szükséges XSD leíró állomány minden verzióhoz rendelkezésre áll. Tartalmi vizsgálat végrehajtásához az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszereit szükséges felhasználni.

  • A mellékletek típusa és mérete feleljen meg az inNOVA Portálban publikált eljárásban meghatározott paramétereknek.

 

Amennyiben a befogadás során egy vagy több probléma azonosítható (pl.: régi verziójú űrlap, vagy hiányos adat), arról válasz üzenetben – KKSzB-n keresztül – értesíteni kell az ügyfelet. Ebben az esetben az ügyfélkérés elutasításra kerül.

Amennyiben az ügyfélkérés ellenőrzése nem azonosított problémát, akkor a bejövő paraméterek alapján előállításra kerül az inNOVA Portál beadványt.

A beadvány előállítása során a befogadott űrlap XML-ből az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszerének felhasználásával pdf formátumú űrlap kerül előállításra. Az űrlap XML, űrlap pdf, valamint a befogadott mellékletek együttesen alkotják az inNOVA Portál beadványt, melyet a NOVA.PACK rendszer KRX konténerezési eljárással összeállít, valamint a BKSZ kulcs alapú titkosítással ellát.

Az így előállt inNOVA Portál beadványt (titkosított KRX állományt) a szinkron hívás válasz üzenetében a KKSzB-n keresztül visszaadja a rendszer az ügyfél részére.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján a beadványok befogadása Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatáson (Ügyfélkapu-, Cégkapu-, Hivatali Kapu tárhely) keresztül történik. Az ügyfeleknek lehetősége van a Cégkapu vagy Hivatali Kapu tárhelyükről gépi interfész útján beküldeni a Rendőrség Hivatali Kapu tárhelyére a NOVA.PACK által előállított KRX beadványt, így tehát a beadvány beküldése egy különálló, ezen rendszer által nem érintett folyamat szerint történik.

 

A beadvány előállítás, beküldés és feldolgozás folyamatát az alábbi ábra szemlélteti.

     

 

Célközönség


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben definiált

  • elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint

  • gazdálkodó szervezetek.

A NOVA.PACK szolgáltatás adatai elérhetők a KKSzB Szolgáltatás Katalógusában. A KKSzB csatlakozással kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://idomsoft.hu/kkszb/  címre.

 

A kiválasztott ügycsoport hatályos űrlapjait és tájékoztatóit az alábbi táblázatok tartalmazzák. A korábbi, már nem hatályos űrlapokról az Archívumban, az űrlapokkal kapcsolatos jövőbeni változásokról a Hírfolyamban tájékozódhat.


 

NOVA.PACK szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatgazdai igazolás igénylése - NP-0001

 

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap

(on-line)

Magyar nyelvű

tájékoztató

Angol nyelvű

tájékoztató

NP-0001

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

 

Új űrlapverziók publikálása 2021. április 6-án

Tisztelt Felhasználók!

 

Az inNOVA Portálon 2021. április 6-án (kedd) 07:30-08:00 óra között történik meg az alábbi űrlapok új verziójának közzététele.

 

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Ellenőrzési szakterület

Panasz ügyintézés

Rendőri intézkedés elleni panasz bejelentőlap

RK-0101

Közrendvédelmi szakterület

Rendezvényekkel kapcsolatos bejelentés, ügyintézés

Sportrendezvény megtartásának bejelentése

RK-0104

Közrendvédelmi szakterület

Rendezvényekkel kapcsolatos bejelentés, ügyintézés

Értesítés sportrendezvény megtartásával kapcsolatos pályabejárás (biztonságtechnikai ellenőrzés) végrehajtásáról

RK-0106

Közrendvédelmi szakterület

Sportrendészeti nyilvántartásból adatigénylés

Sportrendészeti nyilvántartásból adatigénylés

RK-0105

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem robbanóanyagok Közösségen belül szállítására

RI-0400

Igazgatásrendészeti szakterület

Általános jellegű igazgatásrendészet

Kérelem visszavonására irányuló beadvány az igazgatásrendészeti ügyekben benyújtott kérelmekhez

RI-0800

Bűnügyi szakterület

Eltűnés bejelentése/ Eltűnt személy tartózkodási helyének, hollétének bejelentése

Eltűnés bejelentése

BU-0001

Bűnügyi szakterület

Eltűnés bejelentése/ Eltűnt személy tartózkodási helyének, hollétének bejelentése

Eltűnt személy tartózkodási helyének bejelentése

BU-0002

Közigazgatási per (bírósági felülvizsgálat)

Közigazgatási per (bírósági felülvizsgálat)

Keresetlevél (kérelem) közigazgatási határozat vagy végzés illetőleg tájékoztatóval kiszabott bírság bírósági felülvizsgálata/közigazgatási per indítása iránt

TK-120101

Közlekedésrendészeti szakterület

Vízi rendezvény engedélyezése iránti kérelem

Kérelem vízi rendezvény engedélyezéséhez

VIZI-01

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Lőtér üzemeltető bejelentése gyakorló lövészetről

RI-0653

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Fegyvergyártó, forgalmazó bejelentése raktárkészlet módosításáról

RI-0641

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Lőfegyver hatástalanítására vonatkozó engedélykérelem

RI-0610

Igazgatásrendészeti szakterület

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Atomenergia alkalmazásához kapcsolódó közbiztonsági engedély kiadása iránti kérelem

RO-0002

 

Működésbeli változások:

 

RK-0101, RI-0104, RI-0105, RK-0106, BU-0001, BU-0002, VIZI-01, RI-0653, RI-0641, RI-0610 inNOVA űrlapok esetében:

  • az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja, ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet;

  • amennyiben a beadvány benyújtása cégkapuról történik, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név jelenik meg az űrlapon.

RI-0400 ÁNYK űrlap esetében:

  • a „Postai továbbítás” kiválasztása esetében címadatok megadásának lehetősége.

RI-0400, RI-0800 ÁNYK űrlapok esetében:

  • az űrlapkitöltés során megadott adatok valódiságára vonatkozó nyilatkozat eltávolítása.

RI-0610 inNVOA űrlap esetében:

  • az űrlapbenyújtással összefüggő paraméterezéssel összefüggő hiba javítása.

TI-120101 inNOVA űrlap esetében:

  • az adatvédelmi érintetti tájékoztató aktualizálása.

RO-0002 inNOVA űrlap esetében:

  • a tevékenység végzésében részt vevő személy adatai blokkban az „Állampolgárság” adatmezőt (kötelezően kitöltendő) bevezetése.

 

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

Több blog bejegyzés

Új űrlapverziók publikálása 2021. március 23-án

Tisztelt Felhasználók!   Az inNOVA Portálon 2021. március 23-án (kedd) 07:30-08:00 óra...

Új űrlapverziók publikálása 2021. március 25-én

Tisztelt Felhasználók!   Az inNOVA Portálon 2021. március 25-én (csütörtök) 07:30-08:00...