Elektronikus beadvány beküldés lehetővé tétele gépi interfészes ügyfelek részére (NOVA.PACK) szolgáltatás bemutatása

A megoldás célja


Az elektronikus ügyintézés elterjedésével párhuzamosan megjelent az igény a vállalkozások részéről a cégkapu tárhely saját ügyviteli rendszerükbe történő integrálására. A kis- és középvállalkozások részére elegendőnek bizonyult a NISZ Zrt. által biztosított on-line tárhely szolgáltatás, azonban a nagyvállalatok részére kényelmesebb a saját ügyviteli rendszer használata meglévő jogosultságkezeléssel. A NISZ Zrt. az igénynek megfelelően lehetővé tette a BKSZ gépi interfészt a cégkapu tárhely kezeléshez, ugyanakkor a Cég és Hivatal közötti kapcsolattartás csatornája továbbra is az egyszerű pdf irat, vagy jobb esetben egy hivatal által publikált és a céges ügyintézők által kitöltött ÁNYK űrlapból készített KR fájl. A tapasztalataink alapján a kapcsolattartásban végzett fejlesztések hasznosak, ugyanakkor a Cég-Hivatal kapcsolattartást biztosító kommunikációban hiányzik a csomag-alapú, formalizált űrlapot tartalmazó gépi interfészes küldemények használata. A fejlesztés célja egy olyan webszolgáltatás létrehozása (NOVA.PACK), amely képes a KKSzB-n keresztül bejövő ügyfélkérések alapján egy kulcsalapú titkosítással ellátott KRX konténer létrehozására. A beadvány címzése a Központi Érkeztető Rendszer Címtörzse alapján történik. A KRX csomag titkosítása a bejövő paraméterként kapott KÉR Cím szerint, a kapcsolódó Hivatali Kapuhoz tartozó publikus kulccsal valósul meg, mely a KIB21 Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás által kérdezhető le. A címzettnél a csomag kititkosítása ezáltal a BKSZ privát kulccsal tud megvalósulni.

A fejlesztés további célja egy rendőrség számára specializált megoldás létrehozása, amely a titkosított KRX konténerben a rendszeresített elektronikus űrlapokat is előállítja, ezáltal biztosítva a rendőrségi kapcsolattartás gépi interfészes alkalmazását a vállalkozások számára.

 

A megoldás részletes leírása


Az inNOVA Portál beadvány előállítására irányuló ügyfélkérések esetében bejövő paraméterként az ügyfélkérésnek kötelezően tartalmaznia kell a küldeni kívánt űrlap XML állományát, valamint tetszőleges számú, de kötött típusú és méretű mellékletek érkezhetnek.

A NOVA.PACK rendszer az ügyfélkérés feldolgozása során –, sikeres vírusellenőrzést követően – elvégzi az alábbi ellenőrzéseket:

  • Az űrlap XML megfelel-e az inNOVA Portálban publikált legfrissebb verzió formai és tartalmi követelményeinek. Az XML formai ellenőrzéséhez szükséges XSD leíró állomány minden verzióhoz rendelkezésre áll. Tartalmi vizsgálat végrehajtásához az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszereit szükséges felhasználni.

  • A mellékletek típusa és mérete feleljen meg az inNOVA Portálban publikált eljárásban meghatározott paramétereknek.

 

Amennyiben a befogadás során egy vagy több probléma azonosítható (pl.: régi verziójú űrlap, vagy hiányos adat), arról válasz üzenetben – KKSzB-n keresztül – értesíteni kell az ügyfelet. Ebben az esetben az ügyfélkérés elutasításra kerül.

Amennyiben az ügyfélkérés ellenőrzése nem azonosított problémát, akkor a bejövő paraméterek alapján előállításra kerül az inNOVA Portál beadványt.

A beadvány előállítása során a befogadott űrlap XML-ből az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszerének felhasználásával pdf formátumú űrlap kerül előállításra. Az űrlap XML, űrlap pdf, valamint a befogadott mellékletek együttesen alkotják az inNOVA Portál beadványt, melyet a NOVA.PACK rendszer KRX konténerezési eljárással összeállít, valamint a BKSZ kulcs alapú titkosítással ellát.

Az így előállt inNOVA Portál beadványt (titkosított KRX állományt) a szinkron hívás válasz üzenetében a KKSzB-n keresztül visszaadja a rendszer az ügyfél részére.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján a beadványok befogadása Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatáson (Ügyfélkapu-, Cégkapu-, Hivatali Kapu tárhely) keresztül történik. Az ügyfeleknek lehetősége van a Cégkapu vagy Hivatali Kapu tárhelyükről gépi interfész útján beküldeni a Rendőrség Hivatali Kapu tárhelyére a NOVA.PACK által előállított KRX beadványt, így tehát a beadvány beküldése egy különálló, ezen rendszer által nem érintett folyamat szerint történik.

 

A beadvány előállítás, beküldés és feldolgozás folyamatát az alábbi ábra szemlélteti.

     

 

Célközönség


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben definiált

  • elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint

  • gazdálkodó szervezetek.

A NOVA.PACK szolgáltatás adatai elérhetők a KKSzB Szolgáltatás Katalógusában. A KKSzB csatlakozással kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://idomsoft.hu/kkszb/  címre.

 

A kiválasztott ügycsoport hatályos űrlapjait és tájékoztatóit az alábbi táblázatok tartalmazzák. A korábbi, már nem hatályos űrlapokról az Archívumban, az űrlapokkal kapcsolatos jövőbeni változásokról a Hírfolyamban tájékozódhat.


 

NOVA.PACK szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatgazdai igazolás igénylése - NP-0001

 

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap

(on-line)

Magyar nyelvű

tájékoztató

Angol nyelvű

tájékoztató

NP-0001

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

 

Új űrlapverziók publikálása 2021. február 26-án

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2021. február 26-án (péntek) 07:30-08:00 óra között történik meg az alábbi űrlapok új verziójának közzététele.

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Bűnügyi szakterület

Bűnügyi ügyintézés bűncselekményekre vonatkozóan

Adatszolgáltatás bűnügyi adatkérésre

BE-0001

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Bejelentés pirotechnikai engedély / igazolás műszaki adattartamát nem érintő adatváltozásról (vállalkozás és felelős pirotechnikus adatai), valamint gyártási / forgalmazási / megsemmisítési / tárolási tevékenység megkezdéséről / szüneteltetéséről, továbbá (felhasználás kivételével) az engedélyezett vagy bejelentett tevékenység megszüntetéséről

RI-0119

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kérelem pirotechnikai tevékenység végzésére jogosító engedély, illetve igazolás pótlására vagy cseréjére

RI-0121

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Bejelentés „C” kategóriába tartozó tűzfegyver tartásáról

RI-0650

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem alkalmazotti hozzájáruláshoz és alkalmazottak változás bejelentése

RI-0631

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Kérelem fegyver, lőszer (töltény), lőszerelem gyártásához, forgalmazásához, valamint fegyverjavítói tevékenység végzéséhez

RI-0637

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyvergyártó készletre vételi jelentőlapja

RI-0100

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyvergyártó értékesítési jelentőlapja

RI-0101

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyver forgalmazó / javító készletre vételi jelentőlapja

RI-0102

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Lőfegyver forgalmazó / javító értékesítési jelentőlapja

RI-0103

Igazgatásrendészeti szakterület

Lőfegyver kereskedő ügyintézés

Bejelentés a tűzfegyver kategóriájának, illetve alkategóriájának megváltozását eredményező átalakításáról

RI-0104


Működésbeli változások:

BE-0001 inNOVA és ÁNYK űrlap esetében:
•    az „előzmény hivatkozási száma” résznél szereplő „Jel” mező adattartalmának bővítése
RI-0650 inNOVA esetében:
•    új ügytípus bevezetése
RI-0631 és RI-0637 inNOVA űrlapok esetében:
•    fizetési kötelezettség esetében az átutalással történő teljesítéshez kapcsolódó számlaszám beajánlása
RI-0631 inNOVA űrlap esetében:
•    a „Foglalkoztatás megszűnése” blokk elnevezésének módosítása
•    „Rendőrség részére fizetendő eljárási költséggel kapcsolatos adatok” blokkban megjelenő költségek aktualizálása
RI-0637 inNOVA űrlap esetében:
•    az űrlap elnevezésének aktualizálása („Engedélykérelem…” helyett „Kérelem…”)
•    igazgatási szolgáltatási díj aktualizálása
RI-0119 és RI-0121 inNOVA űrlapok esetében:
•    az ügyszámra vonatkozó blokk módosítása;
•    díjjal kapcsolatos blokk univerzális elemblokkra módosítása;
•    fizetési kötelezettség esetében az átutalással történő teljesítéshez kapcsolódó számlaszám beajánlása;
•    mellékletekkel kapcsolatos általános figyelmeztetés elhelyezése;
•    az általános tételű eljárási illetékre vonatkozó blokk eltávolítása;
•    az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja, ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet;
•    amennyiben a beadvány benyújtása cégkapuról történik, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név jelenik meg az űrlapon.
RI-0119 inNOVA űrlap esetében:
•    pirotechnikusok adatai közül az „Állandó lakóhely” blokk eltávolítása az űrlapokról
•    „Felelős pirotechnikus bejelentése” kiválasztása esetén, a csatolandó mellékletekre vonatkozó információ megjelenítése.
RI-0100 és RI-0102 inNOVA űrlapok esetében:
•    az „eladó szervezet adatai” blokk kiegészítése „tevékenység helye” mezővel.
RI-0101 és RI-0103 inNOVA űrlapok esetében:
•    az „vevő szervezet adatai” blokk kiegészítése „tevékenység helye” mezővel.
RI-0104 inNOVA űrlap esetében:
•    az ismétlőblokkal kapcsolatos hiba javítása;
•    az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja, ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet.

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.
 

Több blog bejegyzés

Új űrlapverziók publikálása 2021. március 8-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. március 8-án (hétfő) 07:30-08:00 óra között ...

Tervezett rendszerkarbantartás 2021.02.25. 00:00-03:00

Tisztelt Felhasználók! Tervezett rendszerkarbantartás miatt 2021.02.25-én 00:00-03:00 óra ...