Az Ön által jelenleg igénybe vett alkalmazás azt a célt szolgálja, hogy a látogatók egyszerűen tájékozódhassanak a velük szemben az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések elkövetése miatt folytatott közigazgatási eljárás adatairól és az ügyintézés állásáról, továbbá megtekinthessék a velük szemben folytatott eljárás alapjául szolgáló képi bizonyítékokat. Az alkalmazás segítségével az ügyfelek tájékozódhatnak jogaikról és kötelezettségeikről, továbbá lehetőségük nyílik a leggyakrabban használatos iratminták letöltésére. A rendszer mindezt az eljárás során a hatóság által hozott döntés iratazonosítója és a gépjármű rendszámának megadása esetén, gyorsan és egyszerűen biztosítja.

 

A rendszer használata során személyes adat megismerésére nincs mód. Az igénybe vett betekintéstől függetlenül, az eljárásban szereplő ügyfél számára a közigazgatási hatóságnál, illetőleg a lakcím vagy székhely szerint illetékes rendőrkapitányságnál biztosított az eljárás irataiba történő betekintés.

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) alapján a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a gyorsforgalmi út leálló sávjának, leállóöblének igénybevételére, a behajtási tilalomra, a korlátozott forgalmú övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, a természet védelmére és a díjköteles útszakaszok használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíjra vonatkozó előírások betartásra kerüljenek. A törvény szerint a fentiek megsértése esetén az üzembentartóval vagy a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben 16 000 forinttól 468 000 forintig terjedő közigazgatási bírságot kell kiszabni.”

A szabályszegések helyszíni rögzítését az illetékes vármegyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok és rendőrkapitányságok közterületi szolgálatot ellátó állománya végzi, azonban az eljárást a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság, illetve a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le az alábbi illetékességi szempontok szerint:

A Baranya vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye, Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye, Vas vármegye, Veszprém vármegye és Zala vármegye, valamint Budapest területén elkövetett jogsértések lefolytatására a Vas vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

Míg a Bács-Kiskun vármegye, Békés vármegye, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Csongrád vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Heves vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye, Nógrád vármegye és Pest vármegye területén elkövetett jogsértések esetében pedig a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

A közigazgatási eljárás során az ügyfél az esetleges beadványát a kézbesített döntésben megjelölt hatósághoz az alábbi címre terjesztheti elő:


Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
9700 Szombathely, Söptei út 85.

     Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
4807 Vásárosnamény, Jókai út 15.

 


  

Az esetleges beadványt az illetékes hatóságnak címezve kell előterjeszteni.

Az ügyfelek telefonos tájékoztatását illetékesség szerint a +36-94/515-230 (Szombathely) és a +36-45/526-000 (Vásárosnamény) hívószámon elérhető híváskezelő programmal és hangbemondásos menüvel működő CallCenter végzi, melyen keresztül lehetősége van az ügyfélnek jelezni az iratbetekintési igényét, továbbá a CallCenter munkatársa szóban tájékoztatást nyújt az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről, illetve arról, hogy az iratokat, a lakcíme vagy székhelye szerint illetékes rendőrkapitányságon mely időpontban tekintheti meg.

 

       

Új funkciókkal bővült az Ügyintézési Portál

Űrlapmásolás

A gyorsabb ügyintézés elősegítése érdekében új funkció, az űrlapmásolás vált elérhetővé az Ügyintézési Portálon. A használata praktikus és nagyon egyszerű. Egy kitöltött űrlapból több másolat is készíthető, ami beküldhető anélkül, hogy az ügyfeleknek minden mezőt ismét ki kelljen tölteni.

 

Használata:

Nyissa meg az űrlapot és töltse ki a megszokott módon, majd ezt követően mentse el vagy véglegesítse azt.

 

A Menü → Személyes → Folyamatban lévő ügyeim menüpontot megnyitva a táblázatban megtalálható az űrlap, melynél a Műveletek gomb lenyitásával a Másolás funkcióra klikkelve egy újabb sorban megjelenik az űrlapmásolat, ugyanazokkal a kitöltött adatokkal.

 

A másolt példánynál, a Műveletek gomb megnyomását követően válaszuk az Adatok szerkesztése funkciót, amivel megnyithatjuk szerkesztésre az űrlapmásolatot.

A képernyőn megnyílik a másolt példány a már korábban kitöltött adatokkal!

Természetesen, a másolaton szereplő előtöltött adatok módosíthatók maradnak, így abban az esetben is hasznos lehet az új Másolás funkció, ha több hasonló, de mégis egy-egy ponton eltérő adatot tartalmazó űrlapokat szeretnénk benyújtani az Ügyintézési Portál segítségével!

 

 

Szervezeti tárhely jogosultság ellenőrzés

Minden szervezeti tárhelyet használó ügyfél találkozott a Szervezeti meghatalmazások menüponttal korábban, amikor rögzítette a tárhelyet az Ügyintézési Portál felületére. Az új Szervezeti tárhely jogosultság ellenőrzés funkciónak köszönhetően a rögzített tárhely összehasonlításra kerül az ügyfélkapus tárhely jogosultságaival, így kezelhetővé válik a téves adatokat tartalmazó rögzítés.

Használata:

A bejelentkezett felhasználók a Menü → Meghatalmazáskezelés → Szervezeti meghatalmazások menüpontra kattintva elérik a szervezeti meghatalmazások rögzítésére és szerkesztésére szolgáló felületet.

A Műveletek gomb megnyomásával lehetősége van a felhasználónak szerkeszteni vagy törölni a szervezet adatait.

Az Új gomb megnyomásával egy új szervezetet lehet rögzíteni. Az adatok kitöltését követően az ügyfél azonnali visszajelzést kap a rögzíteni kívánt adatok helyességét illetően. Abban az esetben, ha az ügyfélnek nincs jogosultsága a megadott szervezethez – melynek oka a hiányzó meghatalmazás, vagy téves adat megadása is lehet – azonnali hibaüzenetet kap.

 

Több blog bejegyzés

Új űrlapverziók publikálása 2020. december 1-jén

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2020. december 1-én (kedd) 07:30-08:00 óra között ...

Új űrlapverziók publikálása 2020. december 18-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2020. december 18-án (péntek) 07:30-08:00 óra ...