Az Ön által jelenleg igénybe vett alkalmazás azt a célt szolgálja, hogy a látogatók egyszerűen tájékozódhassanak a velük szemben az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések elkövetése miatt folytatott közigazgatási eljárás adatairól és az ügyintézés állásáról, továbbá megtekinthessék a velük szemben folytatott eljárás alapjául szolgáló képi bizonyítékokat. Az alkalmazás segítségével az ügyfelek tájékozódhatnak jogaikról és kötelezettségeikről, továbbá lehetőségük nyílik a leggyakrabban használatos iratminták letöltésére. A rendszer mindezt az eljárás során a hatóság által hozott döntés iratazonosítója és a gépjármű rendszámának megadása esetén, gyorsan és egyszerűen biztosítja.

 

A rendszer használata során személyes adat megismerésére nincs mód. Az igénybe vett betekintéstől függetlenül, az eljárásban szereplő ügyfél számára a közigazgatási hatóságnál, illetőleg a lakcím vagy székhely szerint illetékes rendőrkapitányságnál biztosított az eljárás irataiba történő betekintés.

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) alapján a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a gyorsforgalmi út leálló sávjának, leállóöblének igénybevételére, a behajtási tilalomra, a korlátozott forgalmú övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, a természet védelmére és a díjköteles útszakaszok használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíjra vonatkozó előírások betartásra kerüljenek. A törvény szerint a fentiek megsértése esetén az üzembentartóval vagy a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben 16 000 forinttól 468 000 forintig terjedő közigazgatási bírságot kell kiszabni.”

A szabályszegések helyszíni rögzítését az illetékes vármegyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok és rendőrkapitányságok közterületi szolgálatot ellátó állománya végzi, azonban az eljárást a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság, illetve a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le az alábbi illetékességi szempontok szerint:

A Baranya vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye, Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye, Vas vármegye, Veszprém vármegye és Zala vármegye, valamint Budapest területén elkövetett jogsértések lefolytatására a Vas vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

Míg a Bács-Kiskun vármegye, Békés vármegye, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Csongrád vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Heves vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye, Nógrád vármegye és Pest vármegye területén elkövetett jogsértések esetében pedig a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

A közigazgatási eljárás során az ügyfél az esetleges beadványát a kézbesített döntésben megjelölt hatósághoz az alábbi címre terjesztheti elő:


Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
9700 Szombathely, Söptei út 85.

     Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
4807 Vásárosnamény, Jókai út 15.

 


  

Az esetleges beadványt az illetékes hatóságnak címezve kell előterjeszteni.

Az ügyfelek telefonos tájékoztatását illetékesség szerint a +36-94/515-230 (Szombathely) és a +36-45/526-000 (Vásárosnamény) hívószámon elérhető híváskezelő programmal és hangbemondásos menüvel működő CallCenter végzi, melyen keresztül lehetősége van az ügyfélnek jelezni az iratbetekintési igényét, továbbá a CallCenter munkatársa szóban tájékoztatást nyújt az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről, illetve arról, hogy az iratokat, a lakcíme vagy székhelye szerint illetékes rendőrkapitányságon mely időpontban tekintheti meg.

 

       

Új űrlapverziók publikálása 2020. november 19-én

Tisztelt Felhasználók!

 

Az inNOVA Portálon 2020. november 19-én (csütörtök) 07:30-08:00 óra között az alábbi ügycsoportokba tartozó inNOVA űrlapok új verziójának közzétételére kerül sor.

 

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek év végi forgalmazására és a forgalmazáshoz kapcsolódó ideiglenes tárolóhely üzemeltetésére

RI-0117

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Természetes személyek által benyújtható engedélykérelem fegyver megszerzése, tartására, viselésére, használatához (Kivéve önvédelmi lőfegyver)

RI-0600

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Kérelem házilagos lőszerszerelésre és - újratöltésre jogosító engedély kiadásához

RI-0605

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Lövészetvezetői engedélykérelem

RI-0608

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Muzeális fegyver sportlövészeti célú használata iránti engedélykérelem - szervezet esetén -

RI-0622

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem polgári rendeltetésű lőtér üzemeltetéséhez

RI-0623

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem kárt okozó vad elejtéséhez

RI-0624

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Kérelem lőfegyver kiállításához

RI-0626

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem alkalmazotti hozzájáruláshoz és alkalmazottak változás bejelentése

RI-0631

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Kérelem európai lőfegyvertartási engedély iránt

RI-0634

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Engedélykérelem fegyver, lőszer (töltény), lőszerelem gyártásához, forgalmazásához, valamint fegyverjavítói tevékenység végzéséhez

RI-0637

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Fegyver bevizsgálási tanúsítványának beküldése (önvédelmi célú lőfegyver kivételével)

RI-0612

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Önvédelmi célú lőfegyver engedélyéhez szükséges mellékletek benyújtása

RI-0613

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Sportlövő bejelentése a sportlőfegyvere és a hozzá tartozó lőszer tárolás céljából sportszervezet részére történő átadásáról, sportszervezettől történő visszavételről

RI-0615

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Bejelentés változásról (jogi személy - vezető tisztségviselő/jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet tevékenységéért felelős vezető személyében, valamint szervezet esetén az engedély vagy az engedély kiadására irányuló kérelem adataiban bekövetkezett

RI-0636

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Bejelentés engedély, illetve az engedély meglétét igazoló hatósági igazolvány, valamint fegyver elvesztéséről vagy eltulajdonításáról

RI-0646

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Rendelkezés hatósági tárolásba vett vagy zárolt lőfegyverről, fegyverről, lőszerről (töltényről)

RI-0647

 

 

Működésbeli változások:

 

– RI-0631 űrlap esetében:

  • az engedély típusa blokk „Gyártás” kiválasztása esetén további alblokkal került kiegészítésre;

  • az űrlap megnevezés kiegészítése.

– RI-0117 űrlap esetében:

  • az űrlaphoz tartozó tájékoztató blokk lecserélése;

  • az „elérhetőség” mezőben megjelenő lehetőségek aktualizálása;

  • előzetes szakhatósági állásfoglalás esetén a megjelenített nyilatkozat elfogadása szükséges;

  • tárolóhelyként „Raktárépület/Raktárhelység” kiválasztása esetén a konténerre vonatkozó nyilatkozat nem jelenik meg a továbbiakban;

  • „Épületben lévő tárolás esetén az építésügyi hatóságiengedély adatai” mezőben felkínált opciók közül kötelező a választás.

– RI-0646 űrlap esetében:

  • az űrlap megnevezésének módosítás.

– a táblázatban szereplő RI-06_ _ kezdetű űrlapok esetében:

  • Magyarországon 2000. január 1-jén vagy azt követően született újszülöttek személyi számának kezelése.

– az RI-0117, RI-0600, RI-0605, RI-0608, RI-0622, R-0623, RI-0624, RI-0631, RI-0634, RI-0637 űrlapokra vonatkozó közös módosítások:

  • Az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja. Ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet.

  • Amennyiben a beadvány cégkapuról kerül benyújtásra, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név kerül megjelenítésre az űrlapon.

 

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

 

Több blog bejegyzés

Új űrlap elérhető 2020.12.01-jétől

Tisztelt Felhasználók!   Az inNOVA Portálon 2020. december 1-én (kedd) 07:30-08:00 óra...

Tervezett rendszerkarbantartás 2020.11.18. 02:00-04:00 

Tisztelt Felhasználók! Tervezett rendszerkarbantartás miatt 2020.11.18. (szerda) 02:00-04:00...