Az Ön által jelenleg igénybe vett alkalmazás azt a célt szolgálja, hogy a látogatók egyszerűen tájékozódhassanak a velük szemben az objektív felelősség hatálya alá tartozó szabályszegések elkövetése miatt folytatott közigazgatási eljárás adatairól és az ügyintézés állásáról, továbbá megtekinthessék a velük szemben folytatott eljárás alapjául szolgáló képi bizonyítékokat. Az alkalmazás segítségével az ügyfelek tájékozódhatnak jogaikról és kötelezettségeikről, továbbá lehetőségük nyílik a leggyakrabban használatos iratminták letöltésére. A rendszer mindezt az eljárás során a hatóság által hozott döntés iratazonosítója és a gépjármű rendszámának megadása esetén, gyorsan és egyszerűen biztosítja.

 

A rendszer használata során személyes adat megismerésére nincs mód. Az igénybe vett betekintéstől függetlenül, az eljárásban szereplő ügyfél számára a közigazgatási hatóságnál, illetőleg a lakcím vagy székhely szerint illetékes rendőrkapitányságnál biztosított az eljárás irataiba történő betekintés.

 

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) alapján a gépjármű üzembentartója felel azért, hogy az általa üzemeltetett, illetve használt gépjárművel a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a gyorsforgalmi út leálló sávjának, leállóöblének igénybevételére, a behajtási tilalomra, a korlátozott forgalmú övezetre (zóna), a kötelező haladási irányra, a természet védelmére és a díjköteles útszakaszok használatáért fizetendő, megtett úttal arányos útdíjra vonatkozó előírások betartásra kerüljenek. A törvény szerint a fentiek megsértése esetén az üzembentartóval vagy a gépjárművet használatra átvevő személlyel szemben 16 000 forinttól 468 000 forintig terjedő közigazgatási bírságot kell kiszabni.”

A szabályszegések helyszíni rögzítését az illetékes vármegyei (fővárosi) rendőr-főkapitányságok és rendőrkapitányságok közterületi szolgálatot ellátó állománya végzi, azonban az eljárást a Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság, illetve a Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság Közigazgatási Hatósági Szolgálata folytatja le az alábbi illetékességi szempontok szerint:

A Baranya vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye, Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye, Vas vármegye, Veszprém vármegye és Zala vármegye, valamint Budapest területén elkövetett jogsértések lefolytatására a Vas vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

Míg a Bács-Kiskun vármegye, Békés vármegye, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Csongrád vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Heves vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye, Nógrád vármegye és Pest vármegye területén elkövetett jogsértések esetében pedig a Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei rendőrfőkapitány rendelkezik illetékességgel.

A közigazgatási eljárás során az ügyfél az esetleges beadványát a kézbesített döntésben megjelölt hatósághoz az alábbi címre terjesztheti elő:


Vas Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
9700 Szombathely, Söptei út 85.

     Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
4807 Vásárosnamény, Jókai út 15.

 


  

Az esetleges beadványt az illetékes hatóságnak címezve kell előterjeszteni.

Az ügyfelek telefonos tájékoztatását illetékesség szerint a +36-94/515-230 (Szombathely) és a +36-45/526-000 (Vásárosnamény) hívószámon elérhető híváskezelő programmal és hangbemondásos menüvel működő CallCenter végzi, melyen keresztül lehetősége van az ügyfélnek jelezni az iratbetekintési igényét, továbbá a CallCenter munkatársa szóban tájékoztatást nyújt az ügyfél jogairól és kötelezettségeiről, illetve arról, hogy az iratokat, a lakcíme vagy székhelye szerint illetékes rendőrkapitányságon mely időpontban tekintheti meg.

 

       

Új űrlapverziók publikálása 2021. március 8-án

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2021. március 8-án (hétfő) 07:30-08:00 óra között történik meg az alábbi űrlapok új verziójának közzététele.

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem robbanóanyagok Közösségen belül szállítására

RI-0400

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Polgári felhasználású robbanóanyag belföldi átadásának engedélyezési kérelme

RI-0401

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Értesítés Robbanóanyag szállításról

RI-0402

Igazgatásrendészeti szakterület

Robbanóanyagok szállításával összefüggő ügyintézés

Polgári felhasználású robbanóanyag szállítási / belföldi átadási kérelem adatainak módosítása / visszavonása az érdemi döntés meghozatala előtt

RI-0403

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek gyártásához

RI-0106

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termék önálló vizsgálatához

RI-0107

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek forgalmazására vagy forgalmazására és tárolására állandó vagy kézi tárolóhelyen

RI-0108

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek kiállításához

RI-0110

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek tárolásához

RI-0111

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek felhasználásához

RI-0112

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termék megsemmisítéséhez

RI-0114

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek év végi forgalmazására és a forgalmazáshoz kapcsolódó ideiglenes tárolóhely üzemeltetésére

RI-0117

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek év végi forgalmazására

RI-0118

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Kimutatás megküldése hatóságnak pirotechnikai termékek gyártási illetve forgalmazási engedély alapján tárgyévet megelőző évben gyártott illetve forgalmazott pirotechnikai termékekről

RI-0120

Igazgatásrendészeti szakterület

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Engedélykérelem pirotechnikai termékek nem EGT-tagállamba történő kivitelére és onnan történő behozatalára

RI-0122

Működésbeli változások:

RI-0106, RI-0107, RI-0108, RI-0110, RI-0111, RI-0112, RI-0114, RI-0117, RI-0118, RI-0120 inNOVA űrlapok esetében:

  • fizetési kötelezettség esetében az átutalással történő teljesítéshez kapcsolódó számlaszám beajánlása;

  • mellékletekkel kapcsolatos figyelmeztetés elhelyezése;

  • pirotechnikusok adatai közül az „Állandó lakóhely” blokk eltávolítása az űrlapokról (ahol ilyen blokk található);

  • az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja, ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet;

  • amennyiben a beadvány benyújtása cégkapuról történik, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név jelenik meg az űrlapon.

RI-0122 inNOVA űrlap esetében:

  • az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja, ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet;

  • amennyiben a beadvány benyújtása cégkapuról történik, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név jelenik meg az űrlapon.

RI-0112 inNOVA űrlap esetében:

  • „A pirotechnikai termékek szerelésében, működtetésében közreműködő nagykorú személyek (segítők) adatai” blokknál az „Állandó lakóhely”-re vonatkozó mezők eltávolítása.

RI-0118 inNOVA űrlap esetében:

  • „A forgalmazási helyén lévő tárolóhely engedélyének (határozat) adatai” mezőben felsorolt lehetőségek közül kötelező választani;

  • a „Nyilatkozat…” blokkban előzetes szakhatósági állásfoglalással rendelkezés megjelölése esetében „Nyilatkozom,…” jelölőnégyzet jelenik meg az űrlapon.

RI-0400, RI-0401, RI-0402, RI-0403 inNOVA űrlap esetében:

  • a „Tájékoztató és Nyilatkozat” blokk aktualizálása;

  • a kérelmezőre vonatkozó elemblokkot aktualizálása;

  • a „Kérelmező elérhetősége”/„Elérhetősége” blokk adattartalmának és beviteli módjának aktualizálása.

RI-0400 inNOVA űrlap esetében:

  • a „Postai továbbítás” kiválasztása esetében címadatok megadásának lehetősége.

RI-0401 inNOVA űrlap esetében:

  • a díjjal kapcsolatos elemblokk aktualizálása.

RI-0402 inNOVA űrlap esetében:

  • az ügyszámra vonatkozó blokk aktualizálása.

RI-0403 inNOVA űrlap esetében:

  • a „Címzett hatóság, ügyszám” blokk módosítása.

RI-0403 ÁNYK űrlap esetében:

  • a keltezésre vonatkozó blokk eltávolítása.

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

Több blog bejegyzés

RO-0007 űrlap változása

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. február 4-én (csütörtök) 07:30-08:00 óra ...

Új űrlapverziók publikálása 2021. február 26-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. február 26-án (péntek) 07:30-08:00 óra ...