A rendőrségi eljárások lefolytatásához szolgáltatást nyújtó külső
ügyfelek (külső igazságügyi szakértő/ a kirendelt védő/tolmács
(szakfordító)) a kirendelésükkel összefüggő szakvéleményeik, valamint
költségeik benyújtásához kapcsolódó feladataik elvégzését - a belső
ügyintézési folyamatok hatékony támogatása, gyorsítása érdekében,
továbbá a hatósági kapcsolattartás elektronikus ügyintézési
előírásokból következő elvárásainak való megfelelés szerint tehetik
meg. Az elektronikus ügyintézéshez biztosított űrlapok a
kapcsolódó költségek jogszabály szerinti meghatározott rögzítését
teszik részükre lehetővé.
Az egyes rendőrségi hatósági eljárások során bevont szakértő,
tolmács, szakfordító és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása és
beküldése, a kirendelés tárgyának megfelelő szakvélemény,
szakfordítás, továbbá a díjmegállapító határozat elleni panasz,
illetve a kirendeléshez kapcsolódó számla elektronikus űrlapon
keresztül történő benyújtására 2021. december 27-től az alábbi
ügytípusok által van lehetőség.
Űrlap azonosító |
Űrlap elnevezése |
KIREND-01 | Szakértő, tolmács, szakfordító
és kirendelt védő díjjegyzékének előállítása, beküldése,
illetve a kirendelés tárgyának megfelelő dokumentum beküldése
(szakvélemény, szakfordítás stb.) |
KIREND-02 | Panasz benyújtása a
díjmegállapító határozat ellen (szakértő, tolmács, szakfordító
és kirendelt védő) |
KIREND-03 | Kirendeléshez kapcsolódó
számla beküldése (szakértő, tolmács, szakfordító és kirendelt védő) |
A beküldés Ügyfélkapun, valamint a Szervezeti tárhelyen (Cégkapu/HKP)
keresztül lehetséges.
A szervezeti tárhelyen történő beküldéshez a bejelentkezett személy
ügyfélkapu felhasználójának ügyintézői jogosultsággal kell
rendelkeznie a szervezeti tárhely felett. Az összerendelést a
tarhely.gov.hu oldalon lehet beállítani.
Tárhelykezeléssel kapcsolatos további részletek a https://cegkapu.gov.hu oldalon találhatók.
Az https://ugyintezes.police.hu/
címen elérhető Portálon az ügyintézői bejelentkezését követően a
Menü ->
Meghatalmazáskezelés ->
Szervezeti meghatalmazások menüpontban van lehetőség a
gazdálkodó szervezet nevében történő ügyintézéshez szükséges adatok rögzítésére.
A rögzített cégadatok beajánlásra kerülnek az űrlapok kitöltésekor,
valamint beküldés során az itt megadott cégkapu tárhelyéről fog a
beadvány beérkezni az ORFK hivatali kapujára.
Új rögzítése
Új gazdálkodó szervezet adatainak rögzítésére az Új gomb
megnyomása után van lehetőség.
A megjelenő ablakban Cégkapu tárhely esetén annak 8-jegyű
azonosítóját szükséges megadni, amely legfeljebb 8 karakter és
csak számokból állhat, általában megegyezik a cég adószámának első 8 számjegyével.
A megjelenő ablakban Hivatali Kapu tárhely esetén a hivatalikapu
rövidnevét szükséges megadni, amely legfeljebb 10 karakter
hosszú, tartalmazhat nagy betűket és számokat is.
Egy személy akár több gazdálkodó szervezet nevében is eljárhat, ez
esetben valamennyit az Új gomb segítségével rögzíteni szükséges.
A regisztrált gazdálkodó szervezetek az Űrlapokon egy legördülő
listából kiválaszthatók és a rögzített adatok beajánlásra kerülnek:
Címzett hatóságként az ORFK valamennyi, KÉR címmel rendelkező szerve
szerepelhet, melyek kirendelő határozat készítésére jogosultak. Az
űrlapokon a címzett hatóság meghatározása automatikusan történik, a
kirendelő/díjmegállapító határozat iktatószáma alapján, megváltoztatni
nem lehet.
A határozat iktatószáma a kirendeléssel érintett ügy típusa alapján
irányított, bevitelekor a rendszer ellenőrzi a hivatkozott határozat
létezését a rendőrség belső szakrendszereiben. Ha a felvitt iktatószám
nem található meg a modulban, akkor azt a rendszer hibaüzenettel jelzi.
Ha a felvitt iktatószám létezik, akkor megjelennek az űrlapon az
irattal kapcsolatos legfontosabb információk.
Kirendelő határozaton, ha szerepel 13 karakterből álló kirendelés
azonosító adat, akkor a felületen a „A kirendelő határozat egyedi
azonosítója” mező kitöltését és a helyesen, egyezően megadott ügyszám
ellenőrzését követően az elkészített űrlap automatikusan iktatásra
kerül az érintett ügyben új alszámként. Ha a kirendelés azonosító
nincs kitöltve, ugyanúgy befogadásra kerül az elkészített űrlap,
azonban a befogadott űrlap iktatása ez esetben manuális folyamattal
valósulhat meg.
A szükséges mellékletek feltöltéséhez a Mellékletek részben
található Új feltöltés gombra kell kattintani és a
számítógépről betallózni a feltölteni kívánt mellékletet.
A Véglegesítés gomb megnyomása által az Űrlap kitöltése
befejeződik, az adattartalom véglegesítésre kerül. A megerősítő
kérdést követően (Igen válasz esetén) az Űrlap további módosítására
nincs lehetőség, de a véglegesítés nem jelenti az űrlap benyújtását.
A véglegesítést követően az egész kitöltött űrlapot megtekinthetjük,
azonban azt módosítani nem tudjuk.
Az Aláírás gomb megnyomásával (és a megerősítő kérdésre
történő Igen válasz esetén) az Azonosításra Visszavezetett Digitális
Hitelesítés KEÜSZ szolgáltatás segítségével a dokumentum elektronikus
aláírása megtörténik.
Aláírást követően létrejön az űrlaptartalom hitelesített PDF
állománya, ami letölthető az űrlap alatti Mellékletek táblázatból.
A Beküldés gomb megnyomásával (a megerősítő kérdésre történő
Igen válasz esetén) a Portál a felhasználó Ügyfélkapu vagy Cégkapu
tárhelyéről eljutatja az aláírt űrlap és annak mellékleteiből
készített beadványt az ORFK hivatali tárhelyére.
Az érdemi ügyintézés (a döntéshozás) az ORFK belső rendszereiben
történik. A belső szakrendszer a beadvány érkeztetéséről és
iktatásáról állapotjelzést küld az ügyfélkapun/cégkapun/hivatali kapun
keresztül a felhasználónak.