Elektronikus beadvány beküldés lehetővé tétele gépi interfészes ügyfelek részére (NOVA.PACK) szolgáltatás bemutatása

A megoldás célja


Az elektronikus ügyintézés elterjedésével párhuzamosan megjelent az igény a vállalkozások részéről a cégkapu tárhely saját ügyviteli rendszerükbe történő integrálására. A kis- és középvállalkozások részére elegendőnek bizonyult a NISZ Zrt. által biztosított on-line tárhely szolgáltatás, azonban a nagyvállalatok részére kényelmesebb a saját ügyviteli rendszer használata meglévő jogosultságkezeléssel. A NISZ Zrt. az igénynek megfelelően lehetővé tette a BKSZ gépi interfészt a cégkapu tárhely kezeléshez, ugyanakkor a Cég és Hivatal közötti kapcsolattartás csatornája továbbra is az egyszerű pdf irat, vagy jobb esetben egy hivatal által publikált és a céges ügyintézők által kitöltött ÁNYK űrlapból készített KR fájl. A tapasztalataink alapján a kapcsolattartásban végzett fejlesztések hasznosak, ugyanakkor a Cég-Hivatal kapcsolattartást biztosító kommunikációban hiányzik a csomag-alapú, formalizált űrlapot tartalmazó gépi interfészes küldemények használata. A fejlesztés célja egy olyan webszolgáltatás létrehozása (NOVA.PACK), amely képes a KKSzB-n keresztül bejövő ügyfélkérések alapján egy kulcsalapú titkosítással ellátott KRX konténer létrehozására. A beadvány címzése a Központi Érkeztető Rendszer Címtörzse alapján történik. A KRX csomag titkosítása a bejövő paraméterként kapott KÉR Cím szerint, a kapcsolódó Hivatali Kapuhoz tartozó publikus kulccsal valósul meg, mely a KIB21 Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatás által kérdezhető le. A címzettnél a csomag kititkosítása ezáltal a BKSZ privát kulccsal tud megvalósulni.

A fejlesztés további célja egy rendőrség számára specializált megoldás létrehozása, amely a titkosított KRX konténerben a rendszeresített elektronikus űrlapokat is előállítja, ezáltal biztosítva a rendőrségi kapcsolattartás gépi interfészes alkalmazását a vállalkozások számára.

 

A megoldás részletes leírása


Az inNOVA Portál beadvány előállítására irányuló ügyfélkérések esetében bejövő paraméterként az ügyfélkérésnek kötelezően tartalmaznia kell a küldeni kívánt űrlap XML állományát, valamint tetszőleges számú, de kötött típusú és méretű mellékletek érkezhetnek.

A NOVA.PACK rendszer az ügyfélkérés feldolgozása során –, sikeres vírusellenőrzést követően – elvégzi az alábbi ellenőrzéseket:

  • Az űrlap XML megfelel-e az inNOVA Portálban publikált legfrissebb verzió formai és tartalmi követelményeinek. Az XML formai ellenőrzéséhez szükséges XSD leíró állomány minden verzióhoz rendelkezésre áll. Tartalmi vizsgálat végrehajtásához az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszereit szükséges felhasználni.

  • A mellékletek típusa és mérete feleljen meg az inNOVA Portálban publikált eljárásban meghatározott paramétereknek.

 

Amennyiben a befogadás során egy vagy több probléma azonosítható (pl.: régi verziójú űrlap, vagy hiányos adat), arról válasz üzenetben – KKSzB-n keresztül – értesíteni kell az ügyfelet. Ebben az esetben az ügyfélkérés elutasításra kerül.

Amennyiben az ügyfélkérés ellenőrzése nem azonosított problémát, akkor a bejövő paraméterek alapján előállításra kerül az inNOVA Portál beadványt.

A beadvány előállítása során a befogadott űrlap XML-ből az inNOVA Portál űrlapfuttató alrendszerének felhasználásával pdf formátumú űrlap kerül előállításra. Az űrlap XML, űrlap pdf, valamint a befogadott mellékletek együttesen alkotják az inNOVA Portál beadványt, melyet a NOVA.PACK rendszer KRX konténerezési eljárással összeállít, valamint a BKSZ kulcs alapú titkosítással ellát.

Az így előállt inNOVA Portál beadványt (titkosított KRX állományt) a szinkron hívás válasz üzenetében a KKSzB-n keresztül visszaadja a rendszer az ügyfél részére.

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján a beadványok befogadása Biztonságos Kézbesítési Szolgáltatáson (Ügyfélkapu-, Cégkapu-, Hivatali Kapu tárhely) keresztül történik. Az ügyfeleknek lehetősége van a Cégkapu vagy Hivatali Kapu tárhelyükről gépi interfész útján beküldeni a Rendőrség Hivatali Kapu tárhelyére a NOVA.PACK által előállított KRX beadványt, így tehát a beadvány beküldése egy különálló, ezen rendszer által nem érintett folyamat szerint történik.

 

A beadvány előállítás, beküldés és feldolgozás folyamatát az alábbi ábra szemlélteti.

      

 

Célközönség


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben definiált

  • elektronikus ügyintézést biztosító szervek, valamint

  • gazdálkodó szervezetek.

A NOVA.PACK szolgáltatás adatai elérhetők a KKSzB Szolgáltatás Katalógusában. A KKSzB csatlakozással kapcsolatos további információkért kérjük, látogasson el a https://idomsoft.hu/kkszb/  címre.

 

A kiválasztott ügycsoport hatályos űrlapjait és tájékoztatóit az alábbi táblázatok tartalmazzák. A korábbi, már nem hatályos űrlapokról az Archívumban, az űrlapokkal kapcsolatos jövőbeni változásokról a Hírfolyamban tájékozódhat.


 

NOVA.PACK szolgáltatás igénybevételéhez szükséges adatgazdai igazolás igénylése - NP-0001

 

Űrlap azonosító

inNOVA űrlap

(on-line)

Magyar nyelvű

tájékoztató

Angol nyelvű

tájékoztató

NP-0001

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

2021.12.01, v1.0

 

35 új on-line űrlap került publikálásra

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2019.06.30-án 35 új inNOVA űrlap került publikálásra. Az érintett ügytípusok az alábbiak:

  • Bűnügyi szakterület

    • BU-0001 - Eltűnés bejelentése

    • BU-0002 - Eltűnt személy tartózkodási helyének bejelentése

    • IN-79 - Rendkívüli haláleset   bejelentése

    • IN-63 - Fellebbezési jogosultságról történő lemondás

    • IN-64 - Fellebbezési kérelem

    • IN-74 - Fellebbezési kérelem visszavonása

    • IN-77 - Igazolási kérelem a fellebbezésre megállapított határidő elmulasztásával kapcsolatban

    • IN-78 - Zár alá vétel és lefoglalás megszüntetése iránti kérelem

  • Gazdasági szakterület

    • BNYO-01 - Bírság befizetés igazolása

  • Határrendészeti szakterület

    • RH-0100 - Ideiglenes határátkelőhely megnyitása iránti kérelem

    • RH-0101 - Korlátozott forgalmú határátkelőhely forgalmi jellegtől eltérő eseti igénybevétele iránt

    • RH-0103 - Korlátozott nyitva tartású határátkelőhely nyitvatartási időn kívüli igénybevétele iránti kérelme

    • RH-0104 - Határátkelőhelyre nem határátlépés céljából történő belépés és tartózkodás céljából

    • RH-0105 - Menet közbeni ellenőrzés iránti kérelem (autóbuszon, vasúton, vízi járművön)

    • RH-0107 - Határátkelőhelyen kívüli munkavégzés céljából történő határátlépés iránti kérelem

    • RH-0108 - Határvízi közlekedés iránti kérelem

  • Hivatali szakterület

    • IN-100010 - Kutatási kérelem a rendőrség irattárában

    • IN-100011 - Nemzeti minősítésű személyes adat megismerése (Megismerési engedély) iránti kérelem (Országos Rendőr-főkapitányság)

    • IN-100141 - Személyes adatok kezelésével kapcsolatos tájékoztatás/helyesbítés kérése (Országos Rendőr-főkapitányság)

    • IN-100142 - Közérdekű adatok és közérdekből nyilvános adatok igénylése (Országos Rendőr-főkapitányság)

    • TK-120101 - Keresetlevél (kérelem) közigazgatási határozat vagy végzés illetőleg tájékoztatóval kiszabott bírság bírósági felülvizsgálata/közigazgatási per indítása iránt

  • Közrendvédelmi szakterület

    • IN-100143 - Fegyveres biztonsági őrség létesítésének, megszüntetésének vagy a működtetés módosításának kezdeményezése

    • RK-0102 - Gyülekezési törvény hatálya alá tartozó, közterületen megtartandó gyűlés bejelentése

    • RK-0102-A - Gyülekezési törvény hatálya alá tartozó, közterületen megtartandó gyűlést vezető személy változás bejelentése

    • RK-0102-B - Gyülekezési törvény hatálya alá tartozó, közterületen megtartandó bejelentett gyűlést veszélyeztető biztonsági körülmény bejelentése

    • RK-0102-C - Bírósági döntés alapján a gyülekezési hatóság által korábban megtiltott gyűlés új időpontjának bejelentése

    • RK-0102-D - Gyülekezési határozatok felülvizsgálata

    • RK-0102-E - Hiánypótlás a gyülekezési törvény hatálya alá tartozó, közterületen megtartandó gyűlés bejelentéssel kapcsolatban

    • RK-0102-F - Gyülekezési törvény hatálya alá tartozó, közterületen megtartandó sürgős gyűlés bejelentése

    • IN-1233 - Gyülekezési hatóság által kiszabott bírság mérséklésére, korlátlan enyhítésére vonatkozó kérelem

    • RK-0104 - Sportrendezvény megtartásának bejelentése

    • RK-0105 - Sportrendészeti nyilvántartásból adatigénylés

    • RK-0106 - Értesítés sportrendezvény megtartásával kapcsolatos pályabejárás (biztonságtechnikai ellenőrzés) végrehajtásáról

  • Ellenőrzési szakterület

    • RK-0101 - Rendőri intézkedés elleni panasz bejelentőlap

    • IN-1248 - Közérdekű panasz, bejelentés

On-line űrlap kitöltésre az Új ügy indítása menüpontban, vagy az Ügyintézés szakterületi menüpontjaiban a megfelelő ügycsoport kiválasztását követően van lehetőség.

Az ÁNYK űrlapok elérhetőségét továbbra is biztosítjuk, elsősorban a Hivatali Kapu tárhellyel és/vagy gépi interfésszel rendelkező ügyfeleink számára.

More Blog Entries

Elektronikus fizetés funkció 2019.07.01. 02:00-03:00 között szünetel

Tisztelt Felhasználók! Az OTP Bank Nyrt tájékoztatása alapján, fejlesztési okokból az OTP ...

Elektronikus fizetés funkció 2019.09.13. 21:00-23:00 között szünetel

Tisztelt Felhasználók! Az OTP Bank Nyrt tájékoztatása alapján, fejlesztési okokból az ...