The contact details of the body established for the performance of general police tasks (hereinafter: the Police) are set out in Act CCXXII of 2015 on the general rules of electronic administration and trust services. The following shall apply to the cooperating bodies specified in Section 51 (1) of the Act (hereinafter: Eüsztv.).

 

Selecting from the KÉR address body


The bodies included in the KÉR address body - both the bodies involved in the receiving system of the unified government case management system and the bodies registered by mutual agreement - can directly select and address the central, regional and local bodies of the Police based on the contact details in the table. When sending a REQUEST, documents in regular KRX format must be submitted.

 

By addressing the office storage directly


For the cooperating bodies that cannot manage the KÉR address body, the office of the Police is available at the following address.

Short name of office

ORFK

Full name of office

Országos Rendőr-főkapitányság

KRID

105147968

 

451/2016 on the detailed rules of electronic administration, both in the case of direct addressing and in the case of selection from the KÉR address body, (XII. 19.) All the document formats listed in Annex 1 of the Government Decree (hereinafter: Vhr.) May be submitted.

If the file to be submitted does not contain the information necessary for identification (eg submission of a photo or video material), please enter the data required for admission and registration in a cover letter, which we ask you to submit the files as an attachment, preferably in one unit.

Published on the Személyre Szabott Ügyintézési Felület, the additional police office repositories available in the list of organizations with an office gate (KHSZ1, KHSZ2) are used to perform special tasks, so there is no possibility to receive documents on them.

 

Available on the Police Administration Portal by submitting an inNOVA form


The cases that can be handled electronically within the competence and competence of the Police are available at https://ugyintezes.police.hu, on the Administration Portal of the Police.

It may usually be necessary to submit the inNOVA form from the office gate if the cooperating body acts as a client of the Police in the particular proceedings.

When submitting completed applications on behalf of the organization, the short name of the office gate, which is up to 10 characters long and may contain large letters and numbers, must be entered in the Proxy Management menu.

 

Submitting an inNOVA form via a machine interface (NOVA.PACK)


For the cooperating bodies and organizations with a gateway, the Central Government Service Bus (hereinafter: KKSZB) system enables the submission of Electronic Submissions to clients with machine interfaces via the machine interface using the NOVA.PACK service via the machine interface of the Police Administration Portal.

In order to use the above service, a data controller certificate issued by the Registrar of the National Police Headquarters is required, for which a request can be submitted in the menu item NOVA.PACK service by submitting a form designed for this purpose.

Further information on the CCCTB and the accession process is available at https://idomsoft.hu/kkszb/.

 

Other contacts


  

The contact details listed in the general publication list of each police body on the website of the Police may be used if it is not necessary for the administration of the case. electronic contact in accordance with.

 

Űrlapokkal kapcsolatos változások 2020. április 20-án

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2020. április 20-án (hétfőn) 07:30-08:00 óra között az alább felsorolt űrlapok új verziójának közzétételére kerül sor.

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészeti szakterület

Polgári lőfegyver ügyintézés

Javító, gyártó, forgalmazó bejelentése (tevékenység felfüggesztéséről, beszüntetésről, felfüggesztést követő újrakezdésről)

RI-0642

Igazgatásrendészeti szakterület

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Közbiztonsági engedély iránti kérelem atomenergia alkalmazása körében foglalkoztatott személy vonatkozásában

RO-0002

Igazgatásrendészeti szakterület

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Közbiztonsági engedély visszavonására irányuló kérelem

RO-0003

Igazgatásrendészeti szakterület

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Kábítószerrel és pszichotrop anyaggal végzett tevékenység bejelentése

RO-0006

Igazgatásrendészeti szakterület

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Jelentés a kábítószerek és a pszichotrop anyagok forgalmazásáról, felhasználásáról az állatgyógyászati készítmények kiskereskedelmi forgalmazója, az állatgyógyászati intézmény, az állatorvost alkalmazó telep, állatkert, vadaspark és a magán állatorvos részére

RO-0007

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Hiánypótlás (Határrendészeti szakterületen belüli engedélyügyi beadványokhoz)

IN-82

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Kérelem visszavonása

IN-83

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Hatósági döntés kijavítására irányuló kérelem

IN-84

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Ideiglenes határátkelőhely megnyitása iránti kérelem

RH-0100

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Korlátozott forgalmú határátkelőhely forgalmi jellegtől eltérő eseti igénybevétele iránt

RH-0101

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Korlátozott nyitva tartású határátkelőhely nyitvatartási időn kívüli igénybevétele iránti kérelme

RH-0103

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Határátkelőhelyre nem határátlépés céljából történő belépés és tartózkodás céljából

RH-0104

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Menet közbeni ellenőrzés iránti kérelem (autóbuszon, vasúton, vízi járművön)

RH-0105

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Határátkelőhelyen kívüli munkavégzés céljából történő határátlépés iránti kérelem

RH-0107

Határrendészeti szakterület

Határrendészeti ügyintézés

Határvízi közlekedés iránti kérelem

RH-0108

Működésbeli változások:

  • Az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja. Ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet.

  • Amennyiben a beadvány cégkapuról kerül benyújtásra, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név kerül megjelenítésre az űrlapon.

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

More Blog Entries

Tájékoztatás üzemzavar elhárításáról

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. április 1-jén 15.00 órától fennálló, a rendőrségi...

Ügyféltájékoztató a lejáró hivatalos okmányok érvényességéről

Tisztelt Ügyfelünk! Felhívjuk a természetes személy magyar állampolgárok figyelmét, hogy az...