The keeper of the vehicle has the option of a so-called exemption if he can prove that he did not use the vehicle at the time of the offense. The cases are as follows.

Pursuant to the Kkt., the keeper of the vehicle is exempted from paying the administrative fine if the motor vehicle - unlawfully (for example as a result of theft) - came out of his possession before the date of the offense and proves (by means of a report, suspension decision) that the prior to the service of the decision, initiated the appropriate official procedure.

The keeper of the vehicle shall also be exempted from the payment of the administrative fine if the vehicle was made available to another natural or non-natural person prior to the offense and by a statement of the person using it in a private document of full probative value * or in the case of motor vehicles subject to special legislation- may be involved in road traffic by means of a journey form or a bill of lading, which contains:

  • the magisterial marking of the vehicle,

  • the name, place of birth, time and address of the natural person operator and customer used,

  • in the case of a keeper and user of the vehicle of a non-natural person, the name and address of its registered office (premises),

  • and an indication of the period for which the user has taken over the use of the vehicle from the keeper of the vehicle.

 

Pursuant to the relevant government decree, the authority shall impose an administrative fine on the 70th day after the commission of the offense in respect of Section 21 (1) (a) - (g) of the Public Procurement Act, you must deliver it to the customer within 150 days. The time limit of 70 days shall not apply in proceedings for the imposition of an administrative fine on the user, in appeal proceedings, in judicial review or in any new proceedings ordered in such proceedings.

 

Initiated first instance proceedings for the violation specified in Section 21 (1) a) -g) of the Public Procurement Act within four months after the violation of the regulation, initiated first instance proceedings for the violation specified in Section 21 (1) h) must be completed within five months of.

 

 

*Unless proven otherwise, the private document shall serve as full proof that the issuer has made, made or accepted the declaration contained therein, provided that one of the following conditions is met:

  • the exhibitor wrote and signed the deed by hand;

  • two witnesses certify by signing the document that the exhibitor has signed the document not written by him or her or has acknowledged his or her signature as a handwritten signature before them; the place of residence (address) of the witnesses must also be indicated on the document;

  • the signature of the exhibitor on the document is authenticated by a court or notary;

  • the document issued by the entity in the course of its business has been duly signed;

  • a lawyer (legal adviser) proves by duly countersigning the document prepared by him that the exhibitor has signed the document not written by him or has acknowledged his signature as his own signature, or the content of the electronic document signed by the issuer's qualified electronic signature is the same as the electronic document prepared by the lawyer;

  • the exhibitor has placed a qualified electronic signature on the electronic document.

 

 

       

 

Új űrlapverziók publikálása 2021. február 3-án

Tisztelt Felhasználók!

Az inNOVA Portálon 2021. február 3-án (szerda) 07:30-08:00 óra között történik meg az alábbi űrlapok új verziójának közzététele.

 

Szakterület

Ügycsoport

Ügytípus

Űrlap azonosító

Igazgatásrendészet

Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézés (vagyonvédelmi ügyintézés)

Engedélykérelem egyéni vállalkozó és Magyarországon bejegyzett gazdasági társaság, egyéni cég számára személy- és vagyonvédelmi működési engedély kiadásához, meghosszabbításához

RI-0203

Igazgatásrendészet

Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézés (vagyonvédelmi ügyintézés)

Engedélykérelem más EGT tagállam vállalkozója részére Magyarországon végezni kívánt személy- és vagyonvédelmi tevékenységhez működési engedély kiadásához, meghosszabbításához

RI-0205

Igazgatásrendészet

Személy- és vagyonőri, magánnyomozói ügyintézés (vagyonvédelmi ügyintézés)

Kérelem más EGT-tagállamban alapított és működési engedéllyel rendelkező, személy- és vagyonvédelmi tevékenységet folytató társas vállalkozás részére Magyarország területén letelepedés keretében végzett tevékenység engedélyezéséhez rendelkező vállalkozás által határozatban elismertetni kívánt tevékenység esetén

RI-0206

Igazgatásrendészet

Pirotechnikai tevékenységgel összefüggő ügyintézés

Hatóság tájékoztatása engedélyezett vagy bejelentett tűzijáték végrehajtásáról

RI-0116

Igazgatásrendészet

Általános jellegű igazgatásrendészet

Kérelem visszavonására irányuló beadvány az igazgatásrendészeti ügyekben benyújtott kérelmekhez

RI-0800

Igazgatásrendészet

Általános jellegű igazgatásrendészet

Döntés kijavítására irányuló kérelem az igazgatásrendészeti szakterületen hozott közigazgatási hatósági eljárásokban

RI-0801

Űrlapok a hivatali tárhellyel rendelkező ügyfelek számára

Űrlapok a hivatali tárhellyel rendelkező ügyfelek számára

Ismeretlen személy által gépjárművel elkövetett közlekedési szabálysértés miatti feljelentés

EGYEB-0002

Igazgatásrendészet

Általános jellegű igazgatásrendészet

Hiánypótlás az igazgatásrendészeti szakterületen benyújtott beadványokhoz

RHIP-001

Igazgatásrendészet

Egyéb rendészeti hatósági eljárások

Közbiztonsági engedély visszavonására irányuló kérelem

RO-0003

 

Működésbeli változások:

RI-0203, RI-0205, RI-0206 inNOVA űrlapok esetében:

  • az „elkészült igazolvány átvételére” vonatkozó nyilatkozat eltávolítása

EGYEB-0002 ÁNYK űrlap esetében:

  • távollétes ismeretlen személy által gépjárművel elkövetett közlekedési szabálysértés miatt kiszabott helyszíni bírságok esetében „Nyomtatvány száma” új mező bevezetése

RHIP-001, RO-0003, RI-0116 inNOVA űrlapok esetében:

  • a hivatkozási számra vonatkozó központi elemblokk elhelyezése

RHIP-001 inNOVA űrlap esetében:

  • a „Kérelem további adatai” mezőnél megjelenő információs felület aktualizálása, a megjelenő lehetőségek közül a „Válassza az Egyéb mellékletet” törlése

RI-0800, RI-0801 inNOVA űrlap esetében:

  • Az űrlap benyújtásának feltétele, hogy az ügyhöz kapcsolódó adatvédelmi érintetti tájékoztatót az ügyfél megismerje, és ezt igazolja. Ennek érdekében az űrlap első oldalának alján elhelyezésre került a vonatkozó érintetti tájékoztatóra mutató elérési útvonal, valamint a megismerés visszaigazolására szolgáló jelölőnégyzet.

  • Amennyiben a beadvány cégkapuról kerül benyújtásra, úgy az ügyfél természetes azonosító adatai (4T) közül csak a név kerül megjelenítésre az űrlapon.

 

Az új űrlapverzió publikálását követően a korábbi verzióval megkezdett, de be nem küldött űrlapok hatálytalanná válnak.

More Blog Entries

Új űrlapverziók publikálása 2021. január 18-án

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portálon 2021. január 18-án (hétfő) 07:30-08:00 óra között ...

Elektronikus fizetéssel kapcsolatos tájékoztatás

Tisztelt Ügyfelünk! 2021. január 1-től az online kártyás vásárlások folyamata ...