The service you are currently using serves to inform visitors of data related to administrative procedure conducted against them for having violated a rule falling within the scope of strict liability and the actual state of the case, and to look into picture evidence establishing the case. By using the service, clients may be acquainted with their rights and obligations, and can also download the standard forms most frequently used. The system ensures all this quickly and simply upon entering the registration number of the decision and the number plate of the vehicle.

While using the service, it is not possible to access personal data. Independently of using the service, clients are entitled to inspect documents of the procedure at the public administration authority or the police station competent by their home address or seat address.

ABased on Act I of 1988 on road traffic (hereinafter: Kkt.), the keeper of the vehicle is responsible for the vehicle kept or used by him or her complies with rules on maximum allowed speed, passing of railway crossing, traffic light signals, using the hard shoulder on motorways, entry prohibition, limited traffic areas (zones), mandatory traffic direction, the protection of environment and road tolls to pay for using sections subject to fees in line with the length of section used. Pursuant to the Act, violating the above rules entails the imposing of an administrative fine ranging from HUF 10,000 to 300,000 against the keeper of the vehicle or the person taking over the vehicle to use.

The on-site recording of violations is done by the staff of the competent police headquarters and police stations conducting service on public areas but the procedure is carried out by the Public Administration Authority Service of the Vas County Police Headquarters or that of the Szabolcs-Szatmár-Bereg County Police Headquarters.

In the interest of swift case management let us draw your attention to the following important information.

Following 1 February 2014, proceedings concerning violations carried out in Baranya, Győr-Moson-Sopron, Fejér, Komárom-Esztergom, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém and Zala counties and in Budapest are conducted by the head of the Vas County Police Headquarters. In case of violations carried out in Bács-Kiskun, Békés, Borsod-Abaúj-Zemplén, Csongrád, Hajdú-Bihar, Heves, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád, Pest and Szabolcs-Szatmár-Bereg counties, the head of the Szabolcs-Szatmár-Bereg County Police Headquarters has jurisdiction.

In the course of the public administration procedure, submissions of the client can be lodged to the authority appearing in the decision delivered by using one of the following addresses:


 

Vas Megyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
9700 Szombathely, Söptei út 85.

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság
Közigazgatási Hatósági Szolgálat
4807 Vásárosnamény, Jókai út 15.


Submissions shall be addressed to the competent authority.

Information over the telephone are provided by a Call Centre available at +36 94 515-230 (Szombathely) and +36 45 526-000 (Vásárosnamény) using a call management programme and voice menu, whereby you have the possibility to indicate your claim to inspect the documents. Call centre operators also inform the clients orally of their rights and obligations and of the date and time when the documents can be inspected at the police stations competent by their home address or seat address.

Current services of the portal currently do not include the management of cases related to the road tolls to pay for using sections subject to fees in line with the length of section used.

 

       

Új funkciókkal bővült az Ügyintézési Portál

Közigazgatási bírság ide vagy oda

A "Befizetés" menüpont alatt az ügyfél az ügyét megkeresve a kozigbirsag.police.hu weboldal által nyújtott lehetőségeket itt helyben is megtalálja. Ez azt jelenti, hogy lehetőség van - a bírság befizetése mellett még - az ügyhöz kapcsolódó képek megtekintésére és mentésére, az ügymenet grafikus megtekintésére, melynek már a színe is tükrözi az ügy aktuális állapotát.

  • Kék: Alaphelyzet, még nem járt le a fizetési határidő

  • Zöld: Befizetett

  • Piros: Lejárt a fizetési határidő

  • Lila: Végrehajtás alatt

 

Bizonylat küldése e-mailben

Eljárási illetéke, vagy bírsága bankkártyás befizetését követően lehetősége van bizonylatot kérni e-mailben, melyet bármikor kinyomtathat vagy akár mentheti saját eszközeire.. A funkció a "Befizetés" menüpontban bejelentkezés nélkül is elérhető.

 

Hol is láttam? Merre találom? – Keresés funkció

Az ügyfeleknek mostantól lehetősége van a számukra érdekes hírek és dokumentumok között böngészni. Ennek a leggyorsabb és legegyszerűbb módja a Keresés funkció használata, amely egy kulcsszó segítségével megmutatja, hogy a keresett kifejezés hol és milyen típusú dokumentumban fordul elő.

 

Megbízható működés új öltözetben

A legfeltűnőbb újdonság a korszerűbb, letisztultabb megjelenés a már bevált működés mellett. A korábbiakban is alkalmazott csempés kinézet egy jobban átlátható ikon nézettel segíti az ügyintézés megindítását. Mindemelett a Keresés funkció segítségével űrlapnév vagy akár űrlap azonosító részlettel is megkeresheti a szükséges beadványt.

 

Ügyfél Emlékeztető

Újdonság, hogy az ügyfelek a "Folyamatban lévő ügyeim" menüpontban egyedi emlékeztetőt írhatnak a beadványaikhoz, amely az ügyintézés teljes időtartama alatt jelen lesz, illetve szükség esetén módosítható is. Az emlékeztetőt csak az ügyfél látja, célja a beadványok könnyű felismerhetőségének biztosítása.

More Blog Entries

RI-0301 űrlap új verzió 2019.10.24-én

Tisztelt Ügyfeleink! 2019.10.24-én új verziót publikálunk az RI-0301 "Megkülönböztető...

Tervezett karbantartás 2019.11.05. 07:00-07:30 között

Tisztelt Felhasználók! Az inNOVA Portál rendszeren tervezett karbantartás miatt 2019.11.05. ...